dere smarte jenter=)

....123456

Forumet er livet
dere er så greie og ha når man lurer på ting, og håper noen kan hjelpe meg

Hva er forskjellen på goretex og eks nav-tex..

Snuppa har sett Hello kitty støvletter fra sparkjøp, men står de er nav tex og gidder ikke bruke 250 kr på noe som ikke holder og må hives, for å så bruke 600-700 kr på ordentlige sko igjen[:D]

Gore tex er en beskyttet merkevare.  De andre er også mer eller mindre samme materiale, men har ikke lov til å bruke gore tex-navnet, fordi det er beskyttet. Noen har tatt patent på teknologien, patenten har gått ut men navnet er fortsatt beskyttet.
HVis du forstår denne surrete forklaringen..

Du spør godt.. Begynner å lure selv på hva det er.
Prøvde å google det,men det eneste som kom opp var noe værgreier[8|]

Men de var jo fine da[:D] tipper frøkna mi hadde blitt vill om hun så disse.

kanskje noen av de andre vet?

ORIGINAL: fairy

Gore tex er en beskyttet merkevare.  De andre er også mer eller mindre samme materiale, men har ikke lov til å bruke gore tex-navnet, fordi det er beskyttet. Noen har tatt patent på teknologien, patenten har gått ut men navnet er fortsatt beskyttet.

men er det like bra? altså holder unga tørre og varme på beina

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: fairy

men er det like bra? altså holder unga tørre og varme på beina

Det vet jeg ikke. Ofte kan kopien være vel så bra som originalen, man vet ikke før man prøver.[;)]

Snuppa har sett Hello kitty støvletter fra sparkjøp, men står de er nav tex og gidder ikke bruke 250 kr på noe som ikke holder og må hives, for å så bruke 600-700 kr på ordentlige sko igjen[:D]

La meg si det slik. At om du får Hello Kitty-støvler fra en billigbutikk for en tredjedel av prisen på gore-tex støvler, så er de neppe like gode. Gore-tex er riktignok et merkenavn, men det er da jammen Hello Kitty også. Spesielt når merket ikke finnes på google en gang ;)

ORIGINAL: VR

La meg si det slik. At om du får Hello Kitty-støvler fra en billigbutikk for en tredjedel av prisen på gore-tex støvler, så er de neppe like gode. Gore-tex er riktignok et merkenavn, men det er da jammen Hello Kitty også. Spesielt når merket ikke finnes på google en gang ;)

dette står det

Rosa
[link=http://www.sparkjop.no/Sparkjop/]Tips en venn[/link]

art: 390222
Beskrivelse
Med borrelås og Hello Kitty motiv. Overdel i kraftig nylonmateriale og kunstskinn. NAV-TEX membran som puster og er vannavstøtende. Varmt og godt tekstilfôr. Kraftig gripesåle.

min erfaring sier at det ikke er noe som er bedre enn gore tex[:)] men meget mulig andre har opplevd anna[;)]

ORIGINAL: VR

dette står det

Rosa[link=http://www.sparkjop.no/Sparkjop/]Tips en venn[/link]
art: 390222BeskrivelseMed borrelås og Hello Kitty motiv. Overdel i kraftig nylonmateriale og kunstskinn. NAV-TEX membran som puster og er vannavstøtende. Varmt og godt tekstilfôr. Kraftig gripesåle.

De er ikke vanntette iallfall.. Bare vannavstøtende. Så om hun skal bruke skoene i vått vær ville jeg styrt unna..

Vil ikke tro at det er sko man kan bruke ute i flere timer nei. Men som "by" sko, funker de sikkert godt [:)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp