Dere små damer!

x1xTingeling~

Glad i forumet
Da mener jeg dere som kanskje ligger under normalen på BMI. Har noen av dere født store barn (over 4kg) og det har gått bra?
Hvordan var deres opplevelse med fødselen?

Ei venninne av meg fikk en gutt på 6,5 kg, og glippet vel mellom normal og undervektig. Og fødselen gikk kjempebra[:D]

ORIGINAL: babyensmamma

Tror ikke BMI har så mye å si for hvordan fødsel man får?

Jeg har alltid hatt lav bmi, men fødselen gikk som en drøm, han var nesten 3,8 kg! [:)]

Er du en tynn liten sak (som meg), så tror jeg ikke det er bare bare å presse ut en klump på 5 kg uten å revne en god del!!

ORIGINAL: Tingeling~

Jeg har alltid hatt lav bmi, men fødselen gikk som en drøm, han var nesten 3,8 kg! [:)]

Er du en tynn liten sak (som meg), så tror jeg ikke det er bare bare å presse ut en klump på 5 kg uten å revne en god del!!

Men det har ikke med BMI å gjøre? [8|]
Jeg hadde BMI på 16 tidligere, allikevel var ikke fødsel noe problem! [:)]

BMI blir jo regnet ut ifra sammenhengen mellom høyden og vekta di. Samsvarer ikke det så er man jo tynn/tjukk.

Men godt å høre at din fødsel gikk som en drøm! Ble litt beroliget der [:)] Begynner å bli litt smånervøs nå som det nærmer seg og legene sier mini vokser i rekordfart :P Hjelp!

Men det har ikke med BMI å gjøre? [8|]
Jeg hadde BMI på 16 tidligere, allikevel var ikke fødsel noe problem! [:)]

BMI blir jo regnet ut ifra sammenhengen mellom høyden og vekta di. Samsvarer ikke det så er man jo tynn/tjukk.

Men godt å høre at din fødsel gikk som en drøm! Ble litt beroliget der [:)] Begynner å bli litt smånervøs nå som det nærmer seg og legene sier mini vokser i rekordfart :P Hjelp!

Hva med å måle bekkenet?
Uansett, lykke til, går nok så fint atte! [:)][:)]

Tenkte jeg skulle spørre om å få målt bekkenet neste gang jeg er på kontroll hos føden, blir fulgt opp ganske tett pga vekstavvik heldigvis.

Tusen takk :)

BMI har ikke så mye med bekkenet å gjøre egentlig.
Så tror at selv om man er liten, og lett, så kan man fint greie å føde et barn på over 4 kg.

Bmi har ingenting med bekkenet å gjøre sa legen som bestemte dato for igangsetting av meg. Om de tror du har for smalt bekken så sjekker de det.

Eg fødte en gutt på 4790 g og 52 cm. Tok 3 dager. Ble klippet og sydde 48 sting både utenpå og inni. Og eg har høg bmi.

Vet ikke om jeg går under den kategorien da men..

Har en lav BMI, og fikk en gutt på 3910 g da.. Fødselen gikk strålende :D Fort unnagjort, og trenge ingen smertestillende og veldig lite smertelindring.. Ikke gjorde det noe særlig vondt når han stod i åpningen heller :P

ORIGINAL: Mitsukai

Vet ikke om jeg går under den kategorien da men..

Har en lav BMI, og fikk en gutt på 3910 g da.. Fødselen gikk strålende :D Fort unnagjort, og trenge ingen smertestillende og veldig lite smertelindring.. Ikke gjorde det noe særlig vondt når han stod i åpningen heller :P

Heldige deg, misunnelig [:)]

Back
Topp