Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Speedsjarken
ORIGINAL: *Sperminator*
Kan jeg spørre dere om noe (dere som har sluttet før)...hvorfor begynne igjen, når dere har holdt dere i så og si 9 mnd? Skjønner det ikke helt. Spør fordi jeg er nyskjerrig, ikke fordi jeg tror jeg er mye bedre enn alle andre osv [:)]
Skulle bare ta en festrøyk!
Jaddaaaaaa...
ORIGINAL: larsen85
Jeg forstår at mange er redde for å miste fosteret,gi det skader osv ved å røyke.Men samtidig kan jeg ikke hjelpe for å tenke at det er ikke mange år siden hvor det var heeelt vanlig å røyke gjennom svangerskapene,og barna overlevde uten skader. Moren til sambo og moren min har røyket gjennom 3 svangerskap hver,og alle ungene er friske å fine.Så jeg mener man ikke skal være så veldig fanatiske når det kommer til akkurat det..Men det er min mening[:)] Jeg har trappet veldig ned,så det at man har barn i magen er jo en veldig god grunn for å slutte,men til dem som ikke klarer å slutte helt,ikke fortvil,tror det går bra uansett jeg[;)]
Vi kan alltids være enige i å være uenig[;)] Alle har forskjellige meninger og oppfatninger om ting(takk og lov for det[8D]. Har flere venninner på vår alder som har to og tre barn som har røyket litt under svangerskap,og de ungene er også friske og fine i dag[:)] Men dette gjelder selvfølgelig ikke alle,er fullstendig klar over det. Vi kjenner oss selv best,og vi må gjøre ting på vår måte under svangerskapet for å ha og få det beste mulige ut av det[:)]
ORIGINAL: Speedsjarken
Vi kan alltids være enige i å være uenig[;)] Alle har forskjellige meninger og oppfatninger om ting(takk og lov for det[8D]. Har flere venninner på vår alder som har to og tre barn som har røyket litt under svangerskap,og de ungene er også friske og fine i dag[:)] Men dette gjelder selvfølgelig ikke alle,er fullstendig klar over det. Vi kjenner oss selv best,og vi må gjøre ting på vår måte under svangerskapet for å ha og få det beste mulige ut av det[:)]
Jeg bare ser ikke hva det er å være uenig i, røyking skader fosteret, BASTA!
Tror det er svært få som faktisk får barn som har vært null påvirka av røykinga, forholdene kan ikke ligge maksimalt tilrette for barnet i magen da så da skader man det på en måte uansett, selv om det ikke gir skader som vises når barnet blir født eller i de første leveår.
Hvorfor vil man utsette ungen for den risikoen uansett? Det er jo en sjanse for at det IKKE skal gå bra, hvorfor skal man da gjemme seg bak en så naiv påstand?
(Ikke meningen å virke som ei sur fitte, blir bare litt engasjert :P Er like mye et spark til meg selv som til andre)
Og jeg sier absolutt ikke ting som en unnskylding for meg selv,jeg sier det for å vise at det motsatte også er mulig.
Jeg prøver å bli røykefri jeg,så absolutt... Og jeg nekter ikke for at det beste for barnet er at man slutter å røyke,har jeg ikke sagt!!! Så les hva jeg skriver før dere angriper[:)]
Absolutt helt enig med deg. Og all creds til dem som har klart å legge fra seg røyken med en gang.
Jeg skal være heeelt ærlig jeg,og si at jeg er svak og eier ikke selvkontroll når det kommer til akkurat det. Har skjedd mye i livet mitt,og røyken har på en merkelig måte vært en trøst(hvis noen skjønner hva jeg mener). Så det har faktisk tatt meg utrolig mye å kutte ned så mye som jeg har gjort allerede,og jeg er på vei nedover.
Svangerskapet blir selvfølgelig best med røykeslutt,men jeg tror ikke man skal legge alt man har på at svangerskapet er over ved at man tar seg ett par røyk om dagen gjennom svangerskapet heller....
Man kan miste fosteret uansett. Har lest om såååå mange her inne som har gjort alt "riktig",en fanatiker som jeg ville kalt det,og fortsatt mistet barnet. Mens vi som tar det rolig og chill og er avslappet har beholdt barnet. Så alt motsier seg selv uansett hvordan man vrir og vender på det..
Ikke meningen å være kranglete tilbake,er bare ett tema jeg synes er veldig interessant.For min del også[:D]