dere røykere

Jeg sluttet i dag etter positiv test[:D] Sluttet forrige gang og med en gang[:D]

ORIGINAL: Speedsjarken

ORIGINAL: *Sperminator*

Kan jeg spørre dere om noe (dere som har sluttet før)...hvorfor begynne igjen, når dere har holdt dere i så og si 9 mnd? Skjønner det ikke helt. Spør fordi jeg er nyskjerrig, ikke fordi jeg tror jeg er mye bedre enn alle andre osv [:)]

Skulle bare ta en festrøyk!

Jaddaaaaaa...

Samme her [&:] Utrolig hvor lyst man har på røyk sammen med den drikkinga...[8D] Og jeg hadde holdt opp i 15 mnd og[&:]

Denne gangen har jeg ikke klart å slutte helt enda, men har gått fra 20 om dagen til ca 2. Nå har jeg røyka min siste røyk - og har bestemt at fra og med i morgen er jeg totalt røyk fri! Gruer meg ekstremt til de 3 første dagene for jeg blir så vannvittig grinete av å slutte- men det skal gå [:D]

Må legge til da at jeg hadde lyst på røyk hver eneste dag de mnd jeg var røykfri.... merkelig hvor avhengig man skal bli. Og når jeg begynte igjen med så raste jeg ned i vekt igjen... Så var ikke bare bare å stoppe meg selv i å begynne ordentlig helller...

Jeg er nemlig av de som ikke smaker så mye av maten når jeg røyker. men når jeg er røykfri eter jeg alt jeg kommer over for alt er jo så himla godt. Men sånn skal det ikke bli denne gangen har jeg bestemt[:D]

ORIGINAL: larsen85

Jeg forstår at mange er redde for å miste fosteret,gi det skader osv ved å røyke.Men samtidig kan jeg ikke hjelpe for å tenke at det er ikke mange år siden hvor det var heeelt vanlig å røyke gjennom svangerskapene,og barna overlevde uten skader. Moren til sambo og moren min har røyket gjennom 3 svangerskap hver,og alle ungene er friske å fine.Så jeg mener man ikke skal være så veldig fanatiske når det kommer til akkurat det..Men det er min mening[:)] Jeg har trappet veldig ned,så det at man har barn i magen er jo en veldig god grunn for å slutte,men til dem som ikke klarer å slutte helt,ikke fortvil,tror det går bra uansett jeg[;)]

Til og med jeg som røyker selv syns at det der er et ufattelig dårlig argument.

Klart at mange som røyka fikk friske barn, men akkurat hvor mange som aborterte pga det eller fikk senskader man ikke alltid kan bevise at er pga røyken vet man jo ingenting om. Det er en veldig god grunn til at barnedødeligheten har gått så mye ned og det er mye fordi folk er mer opplyste og helsevesenet er flinkere til å informere.

Det er akkurat som å si at "mamma og pappa hadde meg løs i baksetet men jeg overlevde da, hvorfor skal jeg være hysterisk med mine egne barn?" Det er jo klart at du overlevde ellers kunne du ikke ha sittet og skrevet akkurat det, men alle de som døde av akkurat samme årsak har få som taler for seg.

Vi kan alltids være enige i å være uenig[;)] Alle har forskjellige meninger og oppfatninger om ting(takk og lov for det[8D]. Har flere venninner på vår alder som har to og tre barn som har røyket litt under svangerskap,og de ungene er også friske og fine i dag[:)] Men dette gjelder selvfølgelig ikke alle,er fullstendig klar over det. Vi kjenner oss selv best,og vi må gjøre ting på vår måte under svangerskapet for å ha og få det beste mulige ut av det[:)]

Vi kan alltids være enige i å være uenig[;)] Alle har forskjellige meninger og oppfatninger om ting(takk og lov for det[8D]. Har flere venninner på vår alder som har to og tre barn som har røyket litt under svangerskap,og de ungene er også friske og fine i dag[:)] Men dette gjelder selvfølgelig ikke alle,er fullstendig klar over det. Vi kjenner oss selv best,og vi må gjøre ting på vår måte under svangerskapet for å ha og få det beste mulige ut av det[:)]

Jeg bare ser ikke hva det er å være uenig i, røyking skader fosteret, BASTA!

Tror det er svært få som faktisk får barn som har vært null påvirka av røykinga, forholdene kan ikke ligge maksimalt tilrette for barnet i magen da så da skader man det på en måte uansett, selv om det ikke gir skader som vises når barnet blir født eller i de første leveår.

Hvorfor vil man utsette ungen for den risikoen uansett? Det er jo en sjanse for at det IKKE skal gå bra, hvorfor skal man da gjemme seg bak en så naiv påstand?

(Ikke meningen å virke som ei sur fitte, blir bare litt engasjert :P Er like mye et spark til meg selv som til andre)

ORIGINAL: Speedsjarken

Jeg bare ser ikke hva det er å være uenig i, røyking skader fosteret, BASTA!

Tror det er svært få som faktisk får barn som har vært null påvirka av røykinga, forholdene kan ikke ligge maksimalt tilrette for barnet i magen da så da skader man det på en måte uansett, selv om det ikke gir skader som vises når barnet blir født eller i de første leveår.

Hvorfor vil man utsette ungen for den risikoen uansett? Det er jo en sjanse for at det IKKE skal gå bra, hvorfor skal man da gjemme seg bak en så naiv påstand?

(Ikke meningen å virke som ei sur fitte, blir bare litt engasjert :P Er like mye et spark til meg selv som til andre)

Jeg bare må blande meg inn jeg og... Og jeg er en røyker selv så vet godt hvordan det er... og jeg sliter ekstremt med å slutte-

Jeg tror nok at røykingen kan ødelegge mye for barna og utviklingen selv om dette kanskje ikke er så synlig de første leveårene. Hva med all spedbarns dødligheten som er minket betraktelig etter at man ble bevisst på dette med røyking? Hva med det faktum at barnet helt tydelig ( sett med ultralyd) plages av røyken når mor røyker.

JEg tviler på at noen hadde stått og blåst røyk rett i ansiktet på en nyfødt baby... Hvorfor da gjøre det når den ligger inne i magen?? den får jo i seg all " driten".

Jeg tror den " jeg kjenner noen som derfor kan jeg " heller er en unnskylding for å la være å slutte å røyke .- mer enn noe annen ... Og jeg har syyykt mange unnskyldninger selv også gjennom røykeslutten . Det er som en stemme i hodet som prøver å overtale meg il å tvuiholde på røyken... Men allikevel gjør jeg alt jeg kan for å bekjempe den ettersom jeg vil det beste for barnet mitt. Og jeg er ikke i tvil om at et røyfritt svangerskap er absolutt det beste.
[:)]

Prøver heller ikke å være sur eller en kranglefant altså[8D]

Man kan miste fosteret uansett. Har lest om såååå mange her inne som har gjort alt "riktig",en fanatiker som jeg ville kalt det,og fortsatt mistet barnet. Mens vi som tar det rolig og chill og er avslappet har beholdt barnet. Så alt motsier seg selv uansett hvordan man vrir og vender på det..

Ikke meningen å være kranglete tilbake,er bare ett tema jeg synes er veldig interessant.For min del også[:D]

Og jeg sier absolutt ikke ting som en unnskylding for meg selv,jeg sier det for å vise at det motsatte også er mulig.
Jeg prøver å bli røykefri jeg,så absolutt... Og jeg nekter ikke for at det beste for barnet er at man slutter å røyke,har jeg ikke sagt!!! Så les hva jeg skriver før dere angriper[:)]

Og jeg sier absolutt ikke ting som en unnskylding for meg selv,jeg sier det for å vise at det motsatte også er mulig.
Jeg prøver å bli røykefri jeg,så absolutt... Og jeg nekter ikke for at det beste for barnet er at man slutter å røyke,har jeg ikke sagt!!! Så les hva jeg skriver før dere angriper[:)]

Det var ikke ment som et angrep altså[:)] Måtte bare få ut meningen min om temaet ( og overbevise meg selv). Har heller ikke sagt at du nekter for at det beste for barnet er å slutte, men jeg tenker litt sånn: hvis det er beste er å slutte hvorfor gjør man det ikke da? Alle vil vel det beste for barnet sitt?? ( om du skjønner hva jeg mener [:)])

Jeg har nemlig utrolig teite unnskyldinger for meg selv for å ikke slutte- og kommer stadig på " argumenter for å fortsette". Er vel avhengigheten som snakker... [8D]

Absolutt helt enig med deg. Og all creds til dem som har klart å legge fra seg røyken med en gang.
Jeg skal være heeelt ærlig jeg,og si at jeg er svak og eier ikke selvkontroll når det kommer til akkurat det. Har skjedd mye i livet mitt,og røyken har på en merkelig måte vært en trøst(hvis noen skjønner hva jeg mener). Så det har faktisk tatt meg utrolig mye å kutte ned så mye som jeg har gjort allerede,og jeg er på vei nedover.
Svangerskapet blir selvfølgelig best med røykeslutt,men jeg tror ikke man skal legge alt man har på at svangerskapet er over ved at man tar seg ett par røyk om dagen gjennom svangerskapet heller....

Absolutt helt enig med deg. Og all creds til dem som har klart å legge fra seg røyken med en gang.
Jeg skal være heeelt ærlig jeg,og si at jeg er svak og eier ikke selvkontroll når det kommer til akkurat det. Har skjedd mye i livet mitt,og røyken har på en merkelig måte vært en trøst(hvis noen skjønner hva jeg mener). Så det har faktisk tatt meg utrolig mye å kutte ned så mye som jeg har gjort allerede,og jeg er på vei nedover.
Svangerskapet blir selvfølgelig best med røykeslutt,men jeg tror ikke man skal legge alt man har på at svangerskapet er over ved at man tar seg ett par røyk om dagen gjennom svangerskapet heller....

Nei selvfølgelig ikke[:D] Jeg har overhodet ikke selvkontroll selv og bruker røyken på akkurat samme måte seom deg! Så sliter noe voldsomt og har ikke klart annet enn å trappe ned den uka jeg har visst at jeg er gravid. Forrigang røyka jeg litt frem til uke 8 og smugrøyka litt... ( teit vet du) . Men sambo bestemte seg for at han skulle slutte han og så han meldte seg på kurs og slutta på dagen[8D]. Følte meg litt tett da siden jeg var den gravide og smugrøyka og han slutta... [8D] Så da hadde jeg ikke noe annet valg syntes jeg [:D]

Denne gangen har jeg ikke lyst til å slutte overhodet. Føler meg ikke gravid engang... Men tenker at det er bedre å bli feridg med de 3 første helvetesdagene ( som er de værste) - i stedet for å gå å ha dårlig samvittighet hele tiden ( noe jeg har om dagen) [8D] Så kan si jeg gruer meg til i morgen[:D][:D]

Man kan miste fosteret uansett. Har lest om såååå mange her inne som har gjort alt "riktig",en fanatiker som jeg ville kalt det,og fortsatt mistet barnet. Mens vi som tar det rolig og chill og er avslappet har beholdt barnet. Så alt motsier seg selv uansett hvordan man vrir og vender på det..

Ikke meningen å være kranglete tilbake,er bare ett tema jeg synes er veldig interessant.For min del også[:D]

Nå lener du deg på "mange andre" igjen...

Syns det blir feil å si at vi angriper deg (ref innlegget etter dette som jeg quota) når vi kun setter spørsmålstegn ved argumentene som du presenterer ang røyking.

Uansett om man kan miste barnet selv om man gjør alt rett så er det mye større sjans for å gjøre det om man røyker, det er fakta, uansett hvor mange du kjenner eller har hørt om som sier det motsatte. Røykere (meg selv inkludert) har en utrolig evne til å rasjonalisere uvanen sin og det er derfor ikke overaskende at mange andre røykere har beskyttet seg selv ved å fortelle deg om at det ikke er så farlig. Så klart gjør man det, man må jo finne på noe for å bortforklare det faktum at man setter sitt ufødte barn i fare. For uansett hvordan du vrir og vender på det så er det akkurat det man gjør!

Sånn som du legger det fram her virker du som en som forhelliger røykere pga at man "tar det chill" og fordømmer nærmest andre for å prøve og legge til rette for et bra svangerskap. Satt veldig på spissen, selvsagt, men det er nok flere som aborterer pga røyking eller andre skadelige substanser enn de som mister pga at dem "stresser" med å holde seg unna sånt.

Jeg slutta den dagen jeg fant ut at jeg var gravid[:D] **FLINKE MEG**

Jeg har gått ned til de mildeste røykene som er å skaffe på markedet, og har en planlagt dag å slutte på. Jeg synes det er så fordømt vanskelig å slutte! Det er nærmest en grunn i seg selv til å slutte.. Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å tenke på at jeg skal slutte å røyke... Noe så patetisk [8|]

har ikke røyka på en uke, og det går helt greit=) bortsett fra at jeg drømmer at jeg røyker så vet jeg ikke helt om jeg har klart å slutte før jeg våkner helt. hehe. men har det altså=)

printer inn alt det negative ved røyking under graviditet inn i hode mitt, å tviholder på det. for hvis jeg tenker at mamma røyka med meg og det gikk bra så klarer jeg ikke slutte. å jeg vil slutte, for babyn i magen vil ikke ha røyken, å siden den er så snill å valgte meg vil jeg velge å ikke "skade" den=) (høres sikkert dumt ut men funker så jeg slutta=)

Back
Topp