Dere på overtid

blessed

Betatt av forumet
Hvilken oppfølging får dere? Når skal dere ha overtidskontrollen? er 40+5 idag. Skal på kontroll når jeg er 8 dager overtid..

Jeg er 41+2 idag. Skal på kontroll igjen i morgen, 1 uke over termin. Da skal det diskuteres igangsetting, og jeg skal be om at det skjer raskt.
De sa til meg at den vanlige praksisen hos de (drammen sykehus) er kontroll annenhver dag etter 1 uke over termin. Dette kan jo hende er fordi jeg har et høyrisikosvangerskap.

Jordmor ringte for å få time til overtidskontroll, så da fikk jeg komme fem dager over termin. Skulle igsngsettes åtte dager over siden det var fullt ni dager over (på en fredag), men da vi møtte opp ble vi sittende i seks timer før vi ble sendt hjem igjen. Fikk ny time elleve dager over, men han kom heldigvis av seg selv ni dager over :) Merket at oppfølgingen var etter hvilken lege jeg snakket med. Han som var der på overtidskontrollen var grei og forståelsesfull, imens han som sjekket meg den dagen jeg egentlig skulle settes igang var frekk og tok seg ikke tid til å lese papirene mine engang.

Har termin på lørdag men fått overtidskontroll allerede til mandagen, altså 2 dager over termin. Dette pga høy bmi før svangerskap- de vil ikke at jeg skal gå mer enn 1 uke overtid. ungen er estimert til -1% på vekst :)

Overtidskontroll på mandag om ikke noe skjer før det... En uke etter termin

Hadde rier i ett døgn med 1 cm, som gav seg i går kveld. Så får håpe det skjer av seg selv :)

Jeg skulle på trivselskontroll 10 dager over termin...

Serr? Trodde det var senest 7/8 dager over... Hva er vitsen med en så sein kontroll liksom? Man skal jo igangsettes uansett da omtrent.

På Ullevål prøver man å utsette den kontrollen lengst mulig på de man kan. Jeg falt i kategorien lavrisiko, ergo ingen grunn til at noe skulle være galt og kunne da vente. De setter igang senest 12 over dager. Hadde jeg hatt behov for det så hadde jeg kranglet på det og fått en tidligere kontroll...

På Ullevål prøver man å utsette den kontrollen lengst mulig på de man kan. Jeg falt i kategorien lavrisiko, ergo ingen grunn til at noe skulle være galt og kunne da vente. De setter igang senest 12 over dager. Hadde jeg hatt behov for det så hadde jeg kranglet på det og fått en tidligere kontroll...
Hmf. Hvordan kan de vite noe sånt? Tror ikke jeg kunne slått meg til ro med det. Syntes det var lenge nok å vente til fem dager over

Back
Topp