Dere overvektige.....

Krølla82

Forumet er livet
Hadde dere problemer med å bli gravide?

Typen sa i sta at han hadde hørt at overvektige hadde store problemer med å bli gravide og at han tvilte på at jeg ble gravid om jeg ikke slanka meg.

Noen med erfaring?

Det gikk fortere nå som jeg var overvektig enn da jeg var normalvektig.. [:)] Men det stemmer det han sier, men det gjelder VELDIG overvektige..

Og må legge til at hadde min sambo sagt noe slik til meg så hadde han fått overnattet i garasjen de nærmeste dagene [:@]

BULLSHITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JG VAR VELDIG FORSIKTIG OG BLE DET FORDE

Vil bare nevne at dersom man er overvektig og tror det kan ha innvirkning i prøvingen, hjelper det jo ikke å begynne med hardslanking. Det kan nemlig gjøre at man ikke blir gravid. Ville heller fokusert på å fått i meg mye variert næring, og nok frukt og grønt, samt mindre snop.

Det har jeg også hørt men må være ekstreme tilfeller. Sånn skikkelig Amerikansk fedme vel? [8|] Men de som er syltynne, anorektikere og bulemikere har jo også det problemet.

dt hadde je faktisk ingen anelse om[8|]...
da hadde klint til han vis noen hadde sagt dt til meg[:@]
kan være litt var men... sånn reagerer je på[:-]

Det stemmer statistisk ja.
Men jeg ville ikke lagt så vekt på det, ikke sikkert det stemmer for deg!
Men det sies at man kommer seg lettere etter fødsel om man er normalvektig, men veit nå ikke jeg...

ORIGINAL: snupsemamma

Overvektige KAN ha problemer med å bli gravide, men da er det som regel PCO-syndrom inne i bildet (polycystisk ovarialsyndrom), og at en har hormonforstyrrelser i kroppen...
Men jeg vet om mange overvektige som ikke har hatt problemer med å bli gravid! [:)]

Dette har jeg, men ble likevel gravid som overvektig. Er vel veldig individuelt hva som stemmer, tror jeg. Uansett om man er overvektig eller ikke, det er mye som skal stemme for at man blir gravid i akkurat det øyeblikket. Tror jeg da.

ORIGINAL: Dååris

Det stemmer statistisk ja.
Men jeg ville ikke lagt så vekt på det, ikke sikkert det stemmer for deg!
Men det sies at man kommer seg lettere etter fødsel om man er normalvektig, men veit nå ikke jeg...

Har ikke hørt det nån gang før,men for min del så har d ikke vært problem  hverken selve fødsel (som gikk som smurt og fort ) og å komme sæ etter fødsel..

Men ..kan gjelde for noen ja..sikkert..?

ORIGINAL: MarcElia

Det gikk fortere nå som jeg var overvektig enn da jeg var normalvektig.. [:)] Men det stemmer det han sier, men det gjelder VELDIG overvektige..

Og må legge til at hadde min sambo sagt noe slik til meg så hadde han fått overnattet i garasjen de nærmeste dagene [:@]

Han skal slippe å sove i garasjen...hehe...han er jo bre ærlig da, for jeg er overvektig....

Grunnen til at han tok det opp var at jeg hadde bestillt meg billigtester og han regna ikke med at vi fikk brukt for de pga at han hadde hørt at overvektige ikke ble gravide, eller at de ihvertfall hadde store problemer med å bli det.

Jeg hadde BMI på 44 og ble gravid uten å prøve. Jeg har to barn. Så det kan vel ikke sies at jeg har problemer med å bli gravid.
Men jeg anbefaler ingen å prøve å bli gravide når de er så store, da det er risiko forbunnet med å ha BMI på over 40 og graviditet.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Krølla82

Typen sa i sta at han hadde hørt at overvektige hadde store problemer med å bli gravide og at han tvilte på at jeg ble gravid om jeg ikke slanka meg.

Noen med erfaring?

Ja, det stemmer.. Og mange som er overvektige og har problemer med å bli gravide finner ut at de har PCOS. Polycystisk ovarie et eller annet.. Betyr cystedannelse på eggstokkene. Overvekt og denne sykdommen går visst hånd i hånd. Men overvektighet i seg selv kan hemme fruktbarheten, ja. Og bare for å ha det sagt, jeg er overvektig, men har null problemer. Man regner ett år som normal prøvetid før det begynner å bli snakk om utredning. [;)] Ja, stemmer jo som de andre også sier her, er sikkert snakk om ekstrem overvekt, pluss at man kan få samme problemer ved å være undervektig/anorektisk/bulemisk.. Kroppen blir gravid når alt er ideelt. Det er det ikke hvis man har vitaminmangel, f.eks.

PCOS polycystisk ovarie syndrom. Polycystiske ovarier er cyster på eggstokkene, men for å få diagnosen PCOS må en ha andre symptomer i tillegg:
  • Vektøkning
  • Sjenerende hårvekst (såkalt mannlig behåring; på overleppen, haken, innsiden av lårene og under navlen)
  • Noen mister også hår på hodet
  • Kviser
  • Lang tid mellom menstruasjonene
  • Vanskeligheter med å bli gravid
  • Du føler deg trett og sliten
  • Mange spontanaborter

Har selv fått diagnosen etter en del utredning og venter nå nr. 2 etter en del kurer på Pergo. Heller problemer med for lav vekt en overvekt her, så tror det er veldig individuelt.

Det har jeg lest et sted ja. Men det var ikke no problem her i gården[:)]

Jeg ble gravid 5pp med tulle 1 og gravid igjen da tulla var 7 måneder. Da ingen pp [:D]. Har også stoffskifteproblemer men heller ikke det stoppet mine tuller. Har også hatt 2 helt problemfrie svangerskap. Kvalm 1 gang med tulle 2.
Massssse lykke til [:D]

Tror jeg hadde blitt en smule fornærmet hadde min mann sagt det til meg. Da kan du jo si att det er somregel mannens som gjør att en ikke kan få barn så da er det rett på riksen for sædprøve [;)]

ORIGINAL: eggehøna

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Krølla82

Noen med erfaring?

Ja, det stemmer.. Og mange som er overvektige og har problemer med å bli gravide finner ut at de har PCOS. Polycystisk ovarie et eller annet.. Betyr cystedannelse på eggstokkene. Overvekt og denne sykdommen går visst hånd i hånd. Men overvektighet i seg selv kan hemme fruktbarheten, ja. Og bare for å ha det sagt, jeg er overvektig, men har null problemer. Man regner ett år som normal prøvetid før det begynner å bli snakk om utredning. [;)] Ja, stemmer jo som de andre også sier her, er sikkert snakk om ekstrem overvekt, pluss at man kan få samme problemer ved å være undervektig/anorektisk/bulemisk.. Kroppen blir gravid når alt er ideelt. Det er det ikke hvis man har vitaminmangel, f.eks.

PCOS polycystisk ovarie syndrom. Polycystiske ovarier er cyster på eggstokkene, men for å få diagnosen PCOS må en ha andre symptomer i tillegg:
  • Vektøkning
  • Sjenerende hårvekst (såkalt mannlig behåring; på overleppen, haken, innsiden av lårene og under navlen)
  • Noen mister også hår på hodet
  • Kviser
  • Lang tid mellom menstruasjonene
  • Vanskeligheter med å bli gravid
  • Du føler deg trett og sliten
  • Mange spontanaborter

Har selv fått diagnosen etter en del utredning og venter nå nr. 2 etter en del kurer på Pergo. Heller problemer med for lav vekt en overvekt her, så tror det er veldig individuelt.

En del av dette stemmer på meg :

• Vektøkning    ja
  • Sjenerende hårvekst (såkalt mannlig behåring; på overleppen, haken, innsiden av lårene og under navlen)  nei
  • Noen mister også hår på hodet  røyter veldig, mister masse hårstra hver dag
  • Kviser  ja
  • Lang tid mellom menstruasjonene nei
  • Vanskeligheter med å bli gravid kun 2 pp nå så kan vel ikke svare ja her enda
  • Du føler deg trett og sliten ja, hele tiden
  • Mange spontanaborter   aldri vært gravid så heller aldri mista, håper jeg slipper det også

Tror kanskje det spiller mer inn om du tenker mye på det.

Jeg er overvektig, har nå en BMI på ca 35. Vi slet i tre år før det endelig satt en spire. Overvekta mi + at jeg har PCOS var medvirkende årsak. Jeg gikk ned 12 kilo over en 9 mnd periode mens vi var hos utredning og gikk samtidig på Metformin. Vi hadde time til IVF fire dager etter positiv test...den hadde vi klart på egenhånd. Det legene sa til meg var at vekta kunne være en medvirkende årsak til at vi ikke ble gravide, og at vektnedgang anbefaltes. Også fordi at når jeg ble gravid så vil det bli lettere for kroppen å bære frem barnet og man reduserer risikofaktorer. Man er i en risikogruppe pr def har jeg funnet ut bare ved å være overvektig. Personlig tror jeg at spiren satt til slutt fordi jeg slutta å stresse med å bli gravid... da var det gjort[:D] 

Back
Topp