Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: snupsemamma
Overvektige KAN ha problemer med å bli gravide, men da er det som regel PCO-syndrom inne i bildet (polycystisk ovarialsyndrom), og at en har hormonforstyrrelser i kroppen...
Men jeg vet om mange overvektige som ikke har hatt problemer med å bli gravid! [:)]
ORIGINAL: Dååris
Det stemmer statistisk ja.
Men jeg ville ikke lagt så vekt på det, ikke sikkert det stemmer for deg!
Men det sies at man kommer seg lettere etter fødsel om man er normalvektig, men veit nå ikke jeg...
ORIGINAL: MarcElia
Det gikk fortere nå som jeg var overvektig enn da jeg var normalvektig.. [:)] Men det stemmer det han sier, men det gjelder VELDIG overvektige..
Og må legge til at hadde min sambo sagt noe slik til meg så hadde han fått overnattet i garasjen de nærmeste dagene [:@]
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Krølla82
Hadde dere problemer med å bli gravide?
Typen sa i sta at han hadde hørt at overvektige hadde store problemer med å bli gravide og at han tvilte på at jeg ble gravid om jeg ikke slanka meg.
Noen med erfaring?
Ja, det stemmer.. Og mange som er overvektige og har problemer med å bli gravide finner ut at de har PCOS. Polycystisk ovarie et eller annet.. Betyr cystedannelse på eggstokkene. Overvekt og denne sykdommen går visst hånd i hånd. Men overvektighet i seg selv kan hemme fruktbarheten, ja. Og bare for å ha det sagt, jeg er overvektig, men har null problemer. Man regner ett år som normal prøvetid før det begynner å bli snakk om utredning. [;)] Ja, stemmer jo som de andre også sier her, er sikkert snakk om ekstrem overvekt, pluss at man kan få samme problemer ved å være undervektig/anorektisk/bulemisk.. Kroppen blir gravid når alt er ideelt. Det er det ikke hvis man har vitaminmangel, f.eks.
ORIGINAL: eggehøna
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Krølla82
Hadde dere problemer med å bli gravide?
Typen sa i sta at han hadde hørt at overvektige hadde store problemer med å bli gravide og at han tvilte på at jeg ble gravid om jeg ikke slanka meg.
Noen med erfaring?
Ja, det stemmer.. Og mange som er overvektige og har problemer med å bli gravide finner ut at de har PCOS. Polycystisk ovarie et eller annet.. Betyr cystedannelse på eggstokkene. Overvekt og denne sykdommen går visst hånd i hånd. Men overvektighet i seg selv kan hemme fruktbarheten, ja. Og bare for å ha det sagt, jeg er overvektig, men har null problemer. Man regner ett år som normal prøvetid før det begynner å bli snakk om utredning. [;)] Ja, stemmer jo som de andre også sier her, er sikkert snakk om ekstrem overvekt, pluss at man kan få samme problemer ved å være undervektig/anorektisk/bulemisk.. Kroppen blir gravid når alt er ideelt. Det er det ikke hvis man har vitaminmangel, f.eks.
PCOS polycystisk ovarie syndrom. Polycystiske ovarier er cyster på eggstokkene, men for å få diagnosen PCOS må en ha andre symptomer i tillegg:
- Vektøkning
- Sjenerende hårvekst (såkalt mannlig behåring; på overleppen, haken, innsiden av lårene og under navlen)
- Noen mister også hår på hodet
- Kviser
- Lang tid mellom menstruasjonene
- Vanskeligheter med å bli gravid
- Du føler deg trett og sliten
- Mange spontanaborter
Har selv fått diagnosen etter en del utredning og venter nå nr. 2 etter en del kurer på Pergo. Heller problemer med for lav vekt en overvekt her, så tror det er veldig individuelt.