Dere muslimer...

talata

Forumet er livet
Noe jeg har lurt på i lang tid, å helt glemt at jeg kan jo spørre dere her inne..

Man hører jo historier vøtt, om menn som har drept konene sine fordi di ved ett uhell viste en annen mann ankelen sin, eller om ho som hoppet fra 3 etasje på sykehuset under fødsel fordi en annen pappa fikk se anklene hennes ved rombytte.. osv osv..

Og har fått me meg at hud/armer/armhuler ikke ska vises...

Men er det så gæli liksom eller er det vandrehistorier fra fordomsfulle normenn? Å hvorfor ska man evnt ikke vise di delene hvis det er sant?

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Må skrive, sånt at jeg finner tråden. Lurer også på det.

I call bullshit [:D]

Altså, ser ikke bort ifra at noen GJØR det, men det er ikke fra islam.

På samme måte som det ikke er lov å drikke alkohol bare for at andre muslimer gjør det, er det heller ikke lov med selvmord fordi noen så ankelen din, selv om noen muslimer kanskje gjør det.

Den med sex på fødestuen, er BARE TULL. Den har faktisk en av mine tidligere professorer sjekket oppi, og han fant EN stamme langt inni Afrikas jungel, som hadde dette som tradisjon at de måtte ha sex så fort som mulig etter fødselen, og de var ikke muslimer, og heller ikke kapable til å ta seg til utlandet...

Andre delen... sorry jeg har lunch og hjernen er sørgelig alene i dag...

Vi skal ikke vise noe annet enn ansiktet og hendene, og noen mener at det også skal dekkes. Majoriteten lærde mener vel egentlig at ansiktet også skal dekkes, men noen mener jo da tydeligvis det motsatte... :) Armhulen faller i alle fall bort, den kan vi jo uansett ikke vise, når hele kroppen skal være dekket.

Takk for oppklaringa [:)]

Hvor kom sexen fra *Meya*, leser du et annet HI enn jeg gjør?? [:D]

Har egentlig aldri fulgt med i KRL timene på skolen, og aldri lest på nettet da eg ikkje har sett noe poeng med det.. men får vel spør her anyway.. KORFOR får ikkje kvinner lov å vise seg? er det virkelig så galt å la andre se en?

Hvorfor viser noen hele ansiktet og noen bare øya ? Er det smak og behag, eller er det forskjellige muslimer ? Ellernoe..

Det med sexen står vel ikke her,men det er den eneste historien jeg har hørt...Men har hørt den fra flere så har vel ikke trodd på den helt nei...[8D]

ORIGINAL: Froskegele

Hvor kom sexen fra *Meya*, leser du et annet HI enn jeg gjør?? [:D]
Neida hehe, men det er også en sånn "vandrehistorie fra Føden/Barsel" så jeg bare tenkte på den...

ORIGINAL: *NinaOgVesla

Hvorfor viser noen hele ansiktet og noen bare øya ? Er det smak og behag, eller er det forskjellige muslimer ? Ellernoe..
Både-og. Noen tolker ting på en måte, mens andre tolker det på en annen måte. Det er litt forskjellig. Mannen min mener feks at ansiktet skal dekkes, mens jeg mener at det er anbefalt, men ikke påbudt. Men vi er muslimer, og har samme meninger om veldig mye annet...

ORIGINAL: Stinoa

Har egentlig aldri fulgt med i KRL timene på skolen, og aldri lest på nettet da eg ikkje har sett noe poeng med det.. men får vel spør her anyway.. KORFOR får ikkje kvinner lov å vise seg? er det virkelig så galt å la andre se en?
Vi tror at Gud har sagt det til kvinnen, at vi skal dekke oss, for å vise at vi er muslimer, at vi er moralske og at vi er det man på engelsk kaller "modest".

For meg er det like galt, uansett hvilket av Guds bud jeg bryter med.

ORIGINAL: *Meya*

Vi tror at Gud har sagt det til kvinnen, at vi skal dekke oss, for å vise at vi er muslimer, at vi er moralske og at vi er det man på engelsk kaller "modest".

Men er det noe forskjell om man er singel eller gift? med tanke på kledningen?

Nei. Puberteten er grensen, ikke sivilstanden. :)

Både-og. Noen tolker ting på en måte, mens andre tolker det på en annen måte. Det er litt forskjellig. Mannen min mener feks at ansiktet skal dekkes, mens jeg mener at det er anbefalt, men ikke påbudt. Men vi er muslimer, og har samme meninger om veldig mye annet...

Dekker du ansiktet ditt da ? Og gjør du det fordi det er anbefalt eller fordi mannen din syns det skal være sånn ? ( mener ikke dette på en fæl måte, men man hører jo på mennane sine. :p )
Og er det sånn at jentebarn også skal ha hijab og kjole og sånn ?

Nei. Puberteten er grensen, ikke sivilstanden. :)

Aaaah[:)] men e det ikkje grusomt varmt?[8D] alt en kan lure på xD

Hvorfor mener han det ?Synes det er rart han (de) ikke vill se konene sine.

Siden vi er inne på spørretimen[8D] Kan jeg få lov til å spørre om dette med æresdrap?? Jeg kan liksom ikke forstå at det skal være ok ifølge koranen, at den oppfordrer til drap mener jeg... Er det noe som bare er "funnet opp" eller?

Ingen trenger å svare altså, jeg bare undrer litt for det er så trist å lese om slikt....[8|][&o]

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Siden vi er inne på spørretimen[8D] Kan jeg få lov til å spørre om dette med æresdrap?? Jeg kan liksom ikke forstå at det skal være ok ifølge koranen, at den oppfordrer til drap mener jeg... Er det noe som bare er "funnet opp" eller?

Ingen trenger å svare altså, jeg bare undrer litt for det er så trist å lese om slikt....[8|][&o]

ka e æresdrap[8|] *føler meg dum*

Back
Topp