Dere med tre barn..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvilken bil har dere?

Noen med tre barn som har Ford Mondeo? (Og hvilke stoler/seter fikk dere plass til?)
:)

Jeg har touran. Mye fordi den har 3 seter og ikke sofa bak. Kjøpte den før jeg visste vi skulle ha 3 barn. Det passer vel alle seter sånn sett. Jeg er bare gravid med nr 3 men har hatt 3 barn i baksetet i forskjellig aldre.

Nissan quasqai+2. Har 2 i beltestol og en i babystol. De i beltestoler bytter på og sitte bakerst i stolene som klappes opp. Går fint foreløpig.

Mercedes ML.
Har to beltestoler og et babysete med base.

Fors s-max :) Har to store bakvendte (concorde reverso) og en pute bak nå, er god plass, en voksen kan fint sitte mellom setene også:)

Vi bestilte oss ny ford galaxy og fikk da låne en liten focus mens vi ventet på den nye bilen. Altså, vi fikk plass til babysete med base, bakovervendt britax multitech og en bilpute uten vinger. Vi fikk til og med plass til en emmaljunga mondial duo i bagasjen. Det gikk, men det var TRANGT :happy: Plassforholdene er nok noe bedre i en Mondeo, men Galaxyen er helt magisk når det kommer til plass, med tre separate seter i midtre rad.

Vi bestilte oss ny ford galaxy og fikk da låne en liten focus mens vi ventet på den nye bilen. Altså, vi fikk plass til babysete med base, bakovervendt britax multitech og en bilpute uten vinger. Vi fikk til og med plass til en emmaljunga mondial duo i bagasjen. Det gikk, men det var TRANGT :happy: Plassforholdene er nok noe bedre i en Mondeo, men Galaxyen er helt magisk når det kommer til plass, med tre separate seter i midtre rad.
Tusen takk for svar, godt å lese at dere hadde såpass "god" plass i Focusen. Vi har en Mondeo nå, vil så langt det lar seg gjøre prøve å unngå å bytte bil :rolleyes:
Det blir i så fall babysete med base, et bakovervendt sete og en bilstol (med vinger en liten stund).

Satte dere det bakovervendte setet i midten?

Vi har Skoda oktavia og får plass til 3 bakovervendte stoler vis vi vil. Har prøvd :D har axkid minikid montert bak passsjersetet, britax maxway i midten og cabriofix der basen er montert med belte bak sjaføren.

Det lønnet seg å ha beltemontert stoler vil jeg tro i mondeoen. Da kan man dra setene lenger mot døra og skape litt ekstra plass :)

Vi foreløpig bare 2 barn der lillesøster er 5 uker og i babystol. Men når jeg kjøpte bakovervendt bilstol til bil nr 2 ble det axkid minikid fordi den og maxway passer fint ved side av hverandre i følge et Internett (som jeg ikke finner i farten)noe jeg syns stemmer.

I følge NAF så skal de fleste biler ta 3 bilstoler vis de ikke monteres med isofix.
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

Vi har Skoda oktavia og får plass til 3 bakovervendte stoler vis vi vil. Har prøvd :D har axkid minikid montert bak passsjersetet, britax maxway i midten og cabriofix der basen er montert med belte bak sjaføren.

Det lønnet seg å ha beltemontert stoler vil jeg tro i mondeoen. Da kan man dra setene lenger mot døra og skape litt ekstra plass :)

Vi foreløpig bare 2 barn der lillesøster er 5 uker og i babystol. Men når jeg kjøpte bakovervendt bilstol til bil nr 2 ble det axkid minikid fordi den og maxway passer fint ved side av hverandre i følge et Internett (som jeg ikke finner i farten)noe jeg syns stemmer.

I følge NAF så skal de fleste biler ta 3 bilstoler vis de ikke monteres med isofix.
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/
Tusen takk for utfyllende svar! Den linken likte jeg :)
Vi får nesten bare prøve når den tid kommer, krysser fingrene for at vi slipper å bytte bil :happy:

Får du ikke plass til alle 3 på en rad? :| vi må til med babystol nå i samme bil

Vi har ikke prøvd for vi syntes det så trangt ut.. faren min kjøpte bilstol i gave til oss,og kjøpte den største (selv om den var vel best i test)..
Også slipper vi og omtrent løfte beltestolene for å få på plass selene..

Redigert: vi bruker forresten isofix på babystol og beltestol i 3setern.

Tusen takk for utfyllende svar! Den linken likte jeg :)
Vi får nesten bare prøve når den tid kommer, krysser fingrene for at vi slipper å bytte bil :happy:

I følge den listen på linken så er Mondeoen 2 cm bredere enn octavian så da burde det gå med 3 seter. Men ikke sikkert det går med alle typer seter og kombinasjoner. Og man må bare prøve seter i bilen ellers kan man gå på en ordentlig bom. Og som en her inne sa en gang. Billigere å kjøpe nye bilstoler enn bil, så kanskje noe å han i bakhode :p

Nissan Pathfinder 5 seter. Plass til 3 bakovervendte i baksetet og kombinert bakover sammen med forovervendt. Stort bagasjerom

Har Touran og er fornøyd med det. Bare minste som bruker beltestol nå da men. Kommer ikke å bytte bil tilbake til et langt sete så lenge jeg har små barn. Elsker at det er 3 individuelle seter og 2 ekstra i bagasjerommet ved behov.

Smax. 3 barn under 5. Skulle ønske vi kjøpte galaxy eller vw sharan i stedet :wtf: men smaxen er helt grei den altså, bare gruer meg til vi skal på ferie med Stokke trailz, 3 unger, to voksne og bagasje :eek:

Oi, fikk ikke svart før nå. Skylder på ammetåke :p beklager! Har maxi-cosi cabriofix, Britax multi tech og besafe izi flex

Back
Topp