Dere med svangerskapspenger.

Speedsjarken

Gift med forumet
Hvor lenge tok der fra dere sendte søknaden til pengene var på konto? Eller ihvertfall til vedtaket kom?

mitt har ikke blitt sendt enda, men jeg mener jeg leste nav har 3 mnd behandlingstid. så man får vel penger innen de 3 mnd eller etter, og da tror jeg vi får etterbetalt.

Jeg fikk beskjed om at det var 3 mnd behandlingstid, men var på nav og klaget på lang ventetid. Sa at jeg ikke hadde sjansen til å være uten lønn i 3mnd. Maste gankse mye, så de fikk fortgang i det og etter to uker var pengene på konto.

Det er bare tull at det skal ha 3 mnd behandlingstid. Nav skal jo bare finne ut hva som skal utbetales, søknaden betviler de ikke siden lege eller jordmor faktisk skal ta den vurderingen.

Når jeg var oppe hos NAV så fikk jeg beskjed om at det sikkert gikk like lang tid som ved sykemelding og at det ble behandla fortløpende. 3 mnd er jo bare helt latterlig, det tar jo ikke noe lenger tid å fikse enn en sykemelding.

Sist gang gikk det ganske kjapt men husker ikke nøyaktig :)

Hva? Jeg har ikkje regisrtert noe hos NAV, Skal man gjøre det allerede nå? Sjefen min har heller ikkje snakket med meg om permisjon, OSV...

ORIGINAL: Dorothy_1

Hva? Jeg har ikkje regisrtert noe hos NAV, Skal man gjøre det allerede nå? Sjefen min har heller ikkje snakket med meg om permisjon, OSV...

Dorothy, om du skal ha svangerskapspenger må du sende søknaden og papirene inn til nav. Det er nå snakk om svangerskapspenger og ikke foreldrepenger (altså permisjonspenger), svangerskapspenger er for de som pga fare for fosteret ikke kan fortsette i jobben sin [:)][:D]

Jeg skulle vist ikke levere søknaden selv til nav, det skulle arbeidsgiver ta seg av, så jeg får fortsatt lønn fra jobben så får arbeidsgiver tilbakebetalt fra NAV. Er det slik det fungerer for dere andre også, eller får dere pengene direkte fra NAV?

Back
Topp