Dere med storesøsken

Milje

Elsker forumet
Har dere pakket klart klær, skolesaker, utedresser o.l barna har behov for og ordnet med barnevakter for de dagene dere skal være på sykehuset?

Litt usikker på om jeg skal ha alt på stell eller bare levere nøkkelen til huset så får de finne frem selv...

Vi har ikke pakket noe. Synes det er veldig vanskelig å planlegge og evt pakke. Det kommer an på hvilken dag det skjer om han skal bli hjemme med barnevakt eller drar bort. Tenker at det uansett løser seg på en eller annen måte :-)

Vi har bestemt at pappa skal være mest mulig hjemme. Han skal selvfølgelig være med på fødselen! ;) men prioritere 2åringen litt slik det ikke blir så tøff overgang for han. Han er egentlig ganske sår av seg. Men om det blir change of plans så bor svigers bare 300m unna og er godt kjent i huset vårt :)

Har dere pakket klart klær, skolesaker, utedresser o.l barna har behov for og ordnet med barnevakter for de dagene dere skal være på sykehuset?

Litt usikker på om jeg skal ha alt på stell eller bare levere nøkkelen til huset så får de finne frem selv...
Ja,har pakket "fødebag" til storsøster også med innhold for ca 3 dager :)

Her så skal foreldrene mine være barnevakt under fødselen. De bor 5 min unna oss og kommer til å komme å sove her hvis det skjer på natten, da har begge jentene alt av klær osv her. Jeg vet også at mamma klarer å finne frem klær fra skuffene/skapene til jentene, så har ikke pakket ned noe :)

Dette har vi ikke tenkt på så mye, faktisk, men vi har veldig behjelpelige mennesker rundt oss. :) Hjelpen blir så å si kastet etter oss av både svigermor og samboers mormor. ;)

Jeg tenker som så at huset får være til deres disposisjon, og vesla har en stelleveske som alltid er pakket. I dagene etter fødsel går jeg ut ifra at jeg blir mye alene på sykehuset, men det er greit. Eller så får jentungen være mye på besøk hos bestemor eller oldebesta. :) Hennes oldeforeldre bor 30 sekunder unna i bil, og bestemora bor en halvtime unna.

Nei, her går vi ut og inn av hverandres hus hele tiden ellers så det får barnevaktene gjøre under fødsel og sykehusopphold også :-)

Kjenner jeg nesten er litt misunnelig på dere som har ett sånn avslappet forhold til at familie kommer og går uten att dere er hjemme...

jeg er litt sånn at jeg må ha kontroll på at alt er ryddig og rent hvis noen andre skal inn i skapene og lete etter ting i mitt hus...
Nesten større belastning og føle på at huset må "styles" før vi kan dra til sykehuset enn og bare ha bagene klare.... Skulle ønske jeg bare kunne ha litt mer avslappet forhold til det for det er mye som må tenkes på da ungene er med på div fritidsaktiviteter(må brått pakke treningbager, ishockeyutstyr eller golfutstyr mens jeg står med rier...

Har nok ikke barnevakt for flere dager.
Så pappaen må være hjemme med barna.
Bare være med på selve fødselen.
De skal jo i barnehage og skole.

Det var lettere å føde på sommeren sånn sett, og kun ett barn fra før. Da sov både pappaen og storesøster på barsel. Kan ikke dra med alle sammen nå. Hi hi! :-)

Kjenner jeg nesten er litt misunnelig på dere som har ett sånn avslappet forhold til at familie kommer og går uten att dere er hjemme...

jeg er litt sånn at jeg må ha kontroll på at alt er ryddig og rent hvis noen andre skal inn i skapene og lete etter ting i mitt hus...
Nesten større belastning og føle på at huset må "styles" før vi kan dra til sykehuset enn og bare ha bagene klare.... Skulle ønske jeg bare kunne ha litt mer avslappet forhold til det for det er mye som må tenkes på da ungene er med på div fritidsaktiviteter(må brått pakke treningbager, ishockeyutstyr eller golfutstyr mens jeg står med rier...

Jeg stresset litt med det før, men nå orker jeg ikke bry meg lenger... Ser det fryktelig ille ut tar jeg bare det verste rotet og stenger det inne på soverommet vårt. :P

Jeg stresset litt med det før, men nå orker jeg ikke bry meg lenger... Ser det fryktelig ille ut tar jeg bare det verste rotet og stenger det inne på soverommet vårt. :p

Hehe... joda. det er jo alltids en løsning det også:) Har gjort det ett par ganger det ringer på døra og noen kommer på besøk "uanmeldt"....
Litt mer skeptisk når jeg ikke er der bare, da er det likosom ikke og bare hive inn da alle dørene står på vidt gap fordi ungene er inn og ut på alle rommene...

Hehe... joda. det er jo alltids en løsning det også:) Har gjort det ett par ganger det ringer på døra og noen kommer på besøk "uanmeldt"....
Litt mer skeptisk når jeg ikke er der bare, da er det likosom ikke og bare hive inn da alle dørene står på vidt gap fordi ungene er inn og ut på alle rommene...

Skjønner. ;) Tror en bare må prøve å ikke bry seg. Du har unger i huset, du skal føde én til, dere LEVER i huset, og da ser det ut deretter. :) Jeg tar meg litt i å sammenligne vårt hus med svigermor sitt, men det er jo bare tull. Hun har jo ingen unger flygende fram og tilbake til og fra hvert rom hver dag. Kun sitt og mannens rot.

Jeg fant frem ytterklærne til 3-åringen før vi dro avgårde til sykehuset siden det hadde vært helg og vi pleier å ta med alle ytterklær hjem. Svigermor og svigerfar bytter på å se etter guttungen, og er hjemme hos oss.

Svigermor aka barnevakt ved fødsel, har full kontroll, så her pakkes ikke annet enn det vi trenger med på klinikken :)

Har en overnattingsbag klar med det meste, resten får de finne frem selv, min er såpass stor at han ordner det selv. Men planen er at far blir med meg 1 natt og de 2siste har jeg alene :)

Vi er naboen til foreldra mine, bor på en gård, så her går de bare inn og ut som de vil.. Bare det ikke skjer noe før fredag, da kommer de hjem fra Gran Canaria ;-)

Back
Topp