Dere med store hunder

siljeheleen

Glad i forumet
Dere med store hunder her, hvilket hundebur har dere i bilen?

Vi har en schæfertispe, og skal endelig kjøpe oss bil der det er plass til både hundebur og barnevogn i bagasjerommet. Men er usikker på hvilket bur som er mest trafikksikkert?

mje.. ingen sånn egentlig.. Vi har gitter mellom baksetet og bagasjerommet..
(har labrador)
Men hvis hun skal ligge i bilen, så har vi et tøybur bare...
Enn så lenge..

haha ikke plass, vi har gitter. men vi har da en større hund (irsk ulvehund, slik som den i jarlsbergreklamen)

Dytter litt jeg [:)]

Vi har trønderburet, spesiallages etter hunderase og biltype!

ORIGINAL: Citerza

ORIGINAL: nemi.marselia

haha ikke plass, vi har gitter. men vi har da en større hund (irsk ulvehund, slik som den i jarlsbergreklamen)

Vi driver å ser på Berner Sennen.. Den er jo da og veldig stor.. Finnes det i det hele tatt bur om er store nok, og samtidig behagelige for så store hunder å være i?? [&:]

tja det finnes men hvor skal en ha plass til å sette buret.
Berner Sennen er nydelige hunder de.

Har de standardburene. Utrolig dårlig forklart! Men, de som kan slås sammen og som er gitter på alle sider. Skrått på den ene siden, sånn at man tar den siden inn til seteryggen.

Variocage og Hercules er de sikreste burene på markedet http://www.hundebur.no/
Det er en billiste inn på siden der.

Tror det er Atlas burene de anbefaler til reise.
Men på ingen måte sikker.
Man får jo bur som er tilpassa bilen som ikke er av Atlas typen, så who knows [:-]

ORIGINAL: lulu81

det har vi og, to stykk faktisk, en til hver bil, veldig fornøyd! Solide bur og det av vi har fått de på spesialmål gjør at vi får utnyttet plassen mest mulig og han har fin plass i buret. Har rottweiler så den tar nok like stor plass som den dere ser på[:)]

ORIGINAL: Mibah

det har vi og, to stykk faktisk, en til hver bil, veldig fornøyd! Solide bur og det av vi har fått de på spesialmål gjør at vi får utnyttet plassen mest mulig og han har fin plass i buret. Har rottweiler så den tar nok like stor plass som den dere ser på[:)]

Signerer, trønderburene er supre!

Nå har vi kun gitter, slik at det er plass til vogna om jeg trenger den - bikkja er selvfølgelig ikke med samtidig[8D]

Men planen er variocage når minsten blir såpass stor at han ikke trenger vogna lengre.

Variocage er det eneste godkjente buret for bruk i bil. Dvs. om dere krasjer, og hunden i verste fall dør - får du ingenting igjen på forsikringen om du ikke bruker variocage.. Det er dyre bur, men jeg skal i allefall kjøpe til min (redningshund, så mye kjøring...)Selv om det selvfølgelig ikke erstatter hunden man mistet, så hjelper det jo litt på at man i allefall har mulighet til å kjøpe ny hund om man mister den man har.

vi har slik vanlig bur. 4 vegger pluss tak og bunn med gitter. sammenleggbart.
det er stroppa fast i bilen.

Samme har vi, og vi har en boxer hanne[:)] Og bilen har jo selvfølgelig mye og si også da.
Vi har en touran, får plass til både buret og vognen, og evt masse takhøyde igjen[:)]

ORIGINAL: Snartmammatil5

Variocage er det eneste godkjente buret for bruk i bil. Dvs. om dere krasjer, og hunden i verste fall dør - får du ingenting igjen på forsikringen om du ikke bruker variocage.. Det er dyre bur, men jeg skal i allefall kjøpe til min (redningshund, så mye kjøring...)Selv om det selvfølgelig ikke erstatter hunden man mistet, så hjelper det jo litt på at man i allefall har mulighet til å kjøpe ny hund om man mister den man har.

Vi fikk beskjed når vi sjekket det opp at trønderburene var også godkjent for bruk i bil[:)]

Back
Topp