Dere med smokkebarn

Imogene

Forumet er livet
VIP
Har de slutta med den nå?

Ser at mange mener en 2-åring er for stor for smokk.
W har sin enda; i bilen, når han sover og ved kos/sykdom. Jeg kommer ikke til å prøve å bli kvitt den enda - for han bruker den ikke SÅ mye og har bra språk.

Hun skal få beholde den en stund til gitt. Hun bruker den bare når hun skal sove, kose seg og av en eller annen merkelig grunn, når hun skal ut av huset [8|] Smokken MÅ være med [:D] Kaaaaanskje vi prøver å kvitte oss med den når vi skal til dyreparken i sommer, men mest sannsynlig kommer jeg til å prøve å begrense den til senga og prøve på slutting nærmere jul. Synes hun kan få ha kosen sin en stund til, jeg. 

Emma har sine enda.. hun elsker smokkene.. og vil gjerne ha 3-4 stk og kose med... så hvordan vi skal bli kvitt de er et godt spørsmål.. men hun har også et godt språk, så bekymrer meg ikke.. jeg sier alltid at hun må ta smokken ut av munnen når hun skal si noe for ellers skjønner jeg ikke noe [:)]
Hun får som regel ikke smokken ute blandt folk, om vi er på butikken, senteret o.l... bare vist hun er veldig trøtt og jeg må ha litt ekstra tid [8D]

Her bor smokkene i senga så de brukes kun ved sovingen. Han sover sjelden i bilen men får ha den der også hvis han skal sove. Vi beholder nok den kosen en liten stund til.
Han har ikke kjempe godt språk men det har ingenting med smokken å gjøre [;)]

her er begge jentene veldig smokke avhengi så vi venter til en fin anledning ..lona slutta med smokk da hun var fem og moritz begynte med smokk da han var 3 da twins jentene komtil verden og slutta da han var 4...det var tanta deres som tok affære og fikk dem til å slutte

Vi har fra dag èn hatt veldig strenge regler for smokkene. Dvs at hun bruker smokk når hun sover, når vi kjører bil, og i vogna. De to siste fordi hun ofte sover i bilen og i vogna. (Vogna bruker vi forresten omtrent ikke lenger, så lite "smokking" der nå!). Hver morgen gir hun oss smokkene sine frivillig, eller legger dem på plassen sin selv. Det samme når vi kjører bil. Aldri noe problem.

Jeg synes virkelig ikke det er noe problem enda, så hun skal få ha smokkene sine fremdeles. [:)]

nei,men bruker den bare på natta.er superavhengig så venter nok litt til!tenkte at begge jentene skulle slutte samtidig så kanskje neste sommer!

her er det smokk om natta, og ved lange bilturer. som når han skal til sin far.

planen er å slutte med smokken til sommeren når jeg skal ha ferie noen uker :)

språk har han nok av, og det er ikke dårlig pga smokken hvertfall :)

Ingen planer om å slutte med den kosen enda nei, itillegg har hun koseklut som hun er veldig glad i :)
hun bruker tutten når hun sover, sitter i bilen, slått seg og slikt. får også kose med den i sofaen når vi må tidlig tidlig opp.
er ikke så fan av at barna går rundt med tutten ellers, d trengs ikke, bare dårlig vane. .
også har hun den i munnen når hun kommer i bhg , de legger den i hylla etter en liten stund og d går bare fint. synes ikke man trenger være så streng, den er en god trøst når mamma går fra henne.

og språket hennes er veldig bra!! [:)]

sluttet helt med smokk i høst vi[;)]

Blir nok ikke kvitt den med det første her nei.
Hun gjemmer smokkene rundt omkring, så selv om vi tar den fra henne (hun skal ikke bruke smokk inne egentlig), så dukker hun plutselig opp med en i munnen. Merkelig!
Når det er sagt klarer hun seg helt fint uten smokk hjemme, men bruker den når vi kjører bil og når hun sover.
Hvis hun skal kose på fanget MÅ smokken være med.
Hun er som Emma - skal gjerne ha 3-4 stykker og kose med sammen.
Vi har kanskje tenkt oss en tur til Kristiansand i sommer, så får vi se om Kapteinen får noen smokker av oss også :o)

W må også ha 3-4 smokker med seg i sengen - og så bytter han på og koser seg veldig [:)]

BID: Dette med å spore opp smokker er han god på her også, helt utrolig hvordan han greier å finne dem til stadighet!

Her har vi smokk og kommer til å ha det lenge enda. Er ikke noe problem for noen av oss, og han har smokker overalt, så vi orker ikke ha noen regler eller restriksjoner. Fins andre og viktigere kamper i barnas liv mener nå jeg...

er i grunn sjelden å høre om konfirmanter med smokk og dårlig språk, så det blir nok folk av han...

ORIGINAL: MammaMia98

Her har vi smokk og kommer til å ha det lenge enda. Er ikke noe problem for noen av oss, og han har smokker overalt, så vi orker ikke ha noen regler eller restriksjoner. Fins andre og viktigere kamper i barnas liv mener nå jeg...

er i grunn sjelden å høre om konfirmanter med smokk og dårlig språk, så det blir nok folk av han...

Nå føler jeg meg tydeligvis truffet, siden jeg har behov for å fortelle dette, men jeg vil bare understreke at vi aldri har hatt noen kamp med smokkene selv om vi har vært veldig klar på når hun kan bruke smokk, og når det ikke er greit. Vi har bare vært konsekvent hele tiden - og hun har godtatt at det er sånn det er.

I dag tok vi faktisk kampen med smokken [8D]
Han er veeedlig glad i den, og er i grunn ikke såå flink til å snakke, så skal se om det hjelper nå.

Med en gang så syns han veldg synd på seg selv og bare sutra en times tid.
Resten av dagen har det gått bra, spurt etter den noen ganger og blitt litt furt.
Fikk klistemerker i kveld for at han har vært flink.

Vi har sagt hele tiden at han kan få den når han skal sove, men han spurte ikke etter den når han la seg, utrolig nok.[8D]
Glemte den nok. Så blir spent på morgen dagen [;)]

Helene slutta med smok i mai i fjor. Gikk overraskende bra. [:D]

ORIGINAL: MrsPink

Hæ, er det SÅ lenge siden? [:o]

ORIGINAL: Imogene

ORIGINAL: MrsPink

Hæ, er det SÅ lenge siden? [:o]

Snart et år siden hun sluttet! Hun sluttet rett før Ida kom til verden.

Jeg hadde som mål med å bli kvitt smokken før hun fylte 2 år, så da hun var omtrent 21-22 mnd sluttet vi. Hadde bare en smokk da (var i Nigeria) lagde en liten sprekk i smokken så vakumet gikk bort, så ville hun ikke ha den lengre. Så enkelt var det [:D]

Back
Topp