Dere med småbarn..

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvordan går det hjemme? Og når dere er alene med barna?

Jeg er så trøtt og sliten, som gjør at jeg fort blir ekstra sint, og det hjelper ikke på at minsten på 17måneder ikke responderer på beskjeder. Det blir mye springing etter, og løfting. Noe jeg kjenner kroppen er veldig misfornøyd med, som også gjør at jeg blir enda sintere.. Er liksom kommet til det punktet at jeg tenker jeg ikke orker være alene med de lenger, men føler jo ikke jeg kan nekte mannen å jobbe lenge/gå på trn eller slike ting heller :(

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Det går helt greit! Kunne ønske sambo var litt mer hjemme og hjalp til med jenta vår (snart 16 mnd) nå som jeg er gravid, men kan ikke akkurat nekte han å jobbe overtid, o.l. Kjenner jeg blir fortere sliten og sint..

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg er veldig mye aleine med mine to på 12 mnd, de går heller ikke i barnehage.. har flytta det meste som ikke er lov til å røre, holder meg som regel på gulvet med de, husarbeid er ikke høyeste prioritet, og prøver å slappe av å kanskje sove litt når ungene sover :) overlever greit enn så lenge :p blir mye løft og en bæring hver gang vi er ute på noe, men har liksom ikke noe valg så det får bare være sånn tenker jeg.. ikke ungene som har valgt at jeg skulle bli gravid igjen så fort, så vil ikke la det gå utover de :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Formen er såpass bra at det går fint å "holde ut" med en aktiv jente på 20 mnd :) Skal sies at hun har full plass i bhg og at sambo er flink til å hjelpe til da. Jeg leverer og henter i bhg pga at jeg jobber i nærheten, så jeg tar alltid morgenstellet i ukene, mens sambo tar kveldsstellet.

Har en på to år. Syns det går ganske dårlig for å være helt ærlig. Det går liksom ikke å prestere bra både hjemme og på jobb. Begge deler føles veldig halvveis om dagen, så begynner å bli ganske lei av å være gravid. Føler meg helt utslitt til tider, så lunta er rimelig kort.

Gubben har vært syk i noen dager nå, så jeg har måttet ta meg av alt. Kjenner virkelig at det har tatt på både humør og tolmodighet.
Er kjempe sliten, vondt i hode og håper jeg ikke brygger på noe. Trodde jeg begynte tidligere i dag, men det har heldigvis stoppet opp.
Men kjenner godt på kroppen at jeg har hatt de alene. De girer hverandre opp hele tiden.
Minstemann på 22 mnd har hatt feber, ikke villet sove dupp, bare henge på armene eller sloss med søstra.
Nå begynner største også å bli forkjøla. Humøret hennes har virkelig være som en berg og dalbane i dag.
Nå gleder jeg meg nesten til jordmortime i morgen ( selv om det er sukkerbelastnings test ) for da får jeg litt " ferie " og gubben må mest sansynlig være hjemme med begge ungene i morgen.

Vi har ei som blir to år straks, og det går veldig fint! Hun er veldig flink til å høre på beskjeder, og hører hun ikke så sier jeg "nå teller mamma til tre og hvis du ikke hører så blir mamma sint. Eeeeeeen ..." Og får til svar "nei mamma!! Ikke totreto!!" Også hører hun :)

<3 mammaen til Emilie og lille julegaven <3

Jeg er så trøtt og sliten, som gjør at jeg fort blir ekstra sint, og det hjelper ikke på at minsten på 17måneder ikke responderer på beskjeder. Det blir mye springing etter, og løfting. Noe jeg kjenner kroppen er veldig misfornøyd med, som også gjør at jeg blir enda sintere.. Er liksom kommet til det punktet at jeg tenker jeg ikke orker være alene med de lenger, men føler jo ikke jeg kan nekte mannen å jobbe lenge/gå på trn eller slike ting heller :(

Kan signere deg.. Minste her er bare 14 mnd .. Eldste 4 år. Masse dårlig samvittighet om dagen.. Veldig glad vi har bhgplass! Da har jeg litt mer energi på kvelden. Sambo har jobbet ekstremt mye ekstra i det siste.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke såå småbarn, men har en kjempe vrien stesønn på 8 år som jeg kjenner at jeg har svært kort lunte for nå:( orker ikke å krangle med han hele tiden å han setter stemninga stadig på prøve .. Veldig slitsomt!!

<3 VinterPrinsesse <3

Treåringen er supersnill, men jeg får dårlig samvittighet. Føler ikke jeg strekker til hjemme så mye som jeg kunne ønske, når jeg har full jobb ved siden av :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Med ei på 7 år og en på 4 1/2 år så merkes det godt. Turboer begge to. Lettere i ukedagene med skole og barnehage. Men allikevel med jobb og sambo som har jobbet ettermiddag og kveld. Kjenner jeg meg tynnslitt. Helgen har vært ekstra tung. Da eldste ble syk på torsdag og frisk igjen i løpet av helgen. Så da var hun stappa med energi og har egget opp lillebror millioner av ganger. Å høre på tilsnakk har vært som å prate til veggen. Nå skal hun til mamman sin fra i morgen. Så kjenner det skal bli godt med bare en her neste uke.

Å ikke misforstå er veldig glad i jenta. Og barna våre har en ubeskrivelig glede av hverandre. Men er godt å kunne roe ned i perioder :)

Jeg er veldig mye aleine med mine to på 12 mnd, de går heller ikke i barnehage.. har flytta det meste som ikke er lov til å røre, holder meg som regel på gulvet med de, husarbeid er ikke høyeste prioritet, og prøver å slappe av å kanskje sove litt når ungene sover :) overlever greit enn så lenge :p blir mye løft og en bæring hver gang vi er ute på noe, men har liksom ikke noe valg så det får bare være sånn tenker jeg.. ikke ungene som har valgt at jeg skulle bli gravid igjen så fort, så vil ikke la det gå utover de :)

Wow 2 stk på 12 mndr?? Og eg som syns d kan være slitsomt med ei på 13 mndr ;) skal de ikkje i bhg i det hele tatt i år? :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har det litt som deg, men prøver å la være å la d dårlige humøret mitt gå utover frøkna, d e ikkje ho som har valgt at ho ikkje ska i bhg :)

Wow 2 stk på 12 mndr?? Og eg som syns d kan være slitsomt med ei på 13 mndr ;) skal de ikkje i bhg i det hele tatt i år? :)

Ja :)
Håper å få de inn etter nyttår, tror det blir litt mye med 4 på under 1,5 hjemme aleine :p

Ja :)
Håper å få de inn etter nyttår, tror det blir litt mye med 4 på under 1,5 hjemme aleine :p

Venter du 2 no og? :)

Når jeg leser så føler jeg meg heldig at min er såpass stor.

Men så er det nå fantastisk å ha barn som er så tette at de får stor glede av hverandre.
Her blir det 6 og et halvt år i mellom :(

Når jeg leser så føler jeg meg heldig at min er såpass stor.

Men så er det nå fantastisk å ha barn som er så tette at de får stor glede av hverandre.
Her blir det 6 og et halvt år i mellom :(
Ja det er du, svangerskapet med nr2 var en drøm når jeg kun hadde 4 åringen. Han hjalp jo meg med å kle på sokker og sko, istedenfor motsatt :P Mye god hjelp i han :)

Back
Topp