Dere med små barn og som ammer *ang vaksinen*

Fiolett

Gift med forumet
Jeg har en sønn på snart 3 mnd. Å nå har svineinfluensa kommet til barnehagen der snuppa på 3 år kommet, 1 tilfelle til nå. Jeg ringte pandemi tlf og da anbefalte de meg å ta vaksinen slik at han får i seg antistoffene gjennom melken av meg. Jeg var i prioriteringsgruppen så lenge jeg hadde en liten baby. Jeg hadde ikke tenkt å ta vaksinen, men nå når det plutselig ble så nært blir jeg jo redd for mine små.
Hva skal dere gjøre???

Jeg og mannen min har tatt den. Jeg ringte også den tlf, de anbefalte oss å holde babyen unna uvaksinerte, da hun fremdeles har dårlig immunforsvar som så liten.

Her skal vi ta den,har baby på 6 uker i huset.

Trodde ikke noen utenfor risikogruppen fikk vaksinen enda. Slik er det i alle fall ikke her i kommunen. Men, hvis du faktisk får den, så hadde ikke jeg vært i tvil.

Jeg skal ta den

Jeg har tatt vaksinen. Min baby er heldigvis gammel nok til å få vaksinen selv, skal få den så snart den blir tilgjengelig for ham. I mellomtiden trøster jeg meg med at han får antistoffer fra meg gjennom melken. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg var deg, at du vaksinerer deg er eneste måten du kan beskytte babyen din på.

Back
Topp