Dere med skolebarn (1.kl)

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hva har de med seg av utstyr på skolen? Har de regnklær og støvler der fast der? Vi har ikke fått beskjed om noenting (forferdelig treig med all info for oss som har 1.klassinger syns jeg) Så jeg bare lurte på om det er normalt at de har sånt på skolen?

På den skolen jeg jobba på hadde de klær for sesongen, samt skifteklær. Omtrent samme som i bhg med andre ord :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

vi har hatt et skift liggende på skolen.
Samt regnklær og støvler stående der.
På vinteren henger dress der og luer/votter.Samt fleece/ull.
De er mye ute her,samtidig som de også bruker det når de er på SFO,mye ute der også

Ser kjent ut! Var superforvirra 1. klasse mamma i fjor og vi fikk så og si null info! De trenger innesko (ikke crocs, sandaler eller slippers fordi de bruker innesko i gym, slik er det på vår skole da) Skifteklær, og regneklær og vinterklær når den tid kommer :)

Har støvler/regntøy pluss innesko/sandaler og et helt skift der fast og vintærklær om vinteren og ekstra sommerklær på sommern :) itillegg er det greit med gymsko som kan være der fast. ikke alltid dem følger timeplanen slavisk eller har en ekstra gym/leketime inne.. og så er dem mye ute og kanskje en fast turdag-uansett vær.. :)

Vi kommer til å gjøre på samme måte som i barnehagen:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg har ei frøken som starter i 2 klasse nå til høsten og vi har skift på plassen hennes akkurat som i barnehagen. Penal fikk de ikke ha i 1. Klasse og sekk fikk de på skolen så det var bare Matboks og vannflaske vi sendte med ekstra :) siden de har friminutt og er på sfo er det ganske smart med skift. Mi har sjelden hatt bruk for skift, men ser det er mange unger som har hatt veldig bruk for skift i løpet av dagen for de er mye ute.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ser kjent ut! Var superforvirra 1. klasse mamma i fjor og vi fikk så og si null info! De trenger innesko (ikke crocs, sandaler eller slippers fordi de bruker innesko i gym, slik er det på vår skole da) Skifteklær, og regneklær og vinterklær når den tid kommer :)

Det med fottøy i gymmen varierer veldig, frøkna sin skole vil ha gymsokker i gymmen istenfor sko.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Skift av alle slag og regntøy er der.. Dress har han på når han drar på skolen.. Høst/vår har han også en jakke samt overtrekksbukse hengende der..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Klær etter sesong. Og regntøy / støvler stående. Skift på plassen :) har ikke 1 kl. Men jobber på skole. Opplever ofte mange sløve foreldre og det er slitsomt :p og NAVN på klæra ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

2-3 par sokker :) de er ikke så flinke med å kle på seg støvlene når det regner ;)

Ellers et ekstra skift, regntøy (alt etter sesongen) :) innesko/tøfler. :)

Termin 17. Januar

Signerer de over

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Har selv en som skal begynne i første klasse og vi har ikke fått noe informasjon, ikke engang info om oppstart første skoledag. Håper vi får noe i posten snart!

Sent from my iPad using BV Forum

Min begynner på skolen nå. Vi har fått beskjed om å ha med likt som i barnehagen. To skift, støvler, regntøy etc.

Get used to it, sier jeg bare:-) overgangen fra bhg til skole er enorm, også for foreldre. Fra å bli "matet" med hver minste detalj, må man i skolen gjette seg til det meste. Tolke korte, kryptiske beskjeder, stole på muntlige beskjeder gjennom barna, selv holde seg oppdatert på når skolestart er, fridager etc via feks skolens nettside. Her har både skole og bhg en jobb å gjøre mener jeg-gradvis slippe litt opp i bhg, men skolen bør bli flinkere til å møte foreldrenes informasjonsbehov i alle fall i småskolen. Jeg er både lærer so skolebarnforelder, og ser dette veldig!

Til spørsmålet: min hadde i 1. Byttetøy- etter behov (min måtte ha flere skift, vet andre hadde bare 1, noen barn bruker jo aldri skift), innejoggesko til gym som også kan brukes som innesko i klasserom og SFO. Ekstra lue/votter etc om vinteren. Jeg liker også å ha regntøy etc for det er jo ikke alltid man vet om morgenen, men det ser jeg varierer veldig hva barna har.

Jeg liker også at han har ei vannflaske stående i hylla fast, så kan han fylle etter behov. Unødvendig å bære vann frem og tilbake og ikke alltid vannflaske kom hjem og da "hopet det seg opp" på skolen. Bedre å ha en som "bor der" (tok hjem og vasket ganske ofte, da),

Han har på seg klær etter været på værmeldingen. Er det meldt både varmt og kjørlig har han tskjorte under genser. Regntøyet tar han av om det slutter å regne. Å få med alt hjem etter han har kledd av seg når været er blitt varmere er det værre med. Hender vi må innom å hente hjem noe tøy. Han tar bussen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi har hatt regntøy\vinterklær der fast. Innesko og skift, akkurat som de hadde i bhg. Været kan være ganske skiftende innimellom så greitt å ha noe liggende til enhver anledning. :p

Back
Topp