Get used to it, sier jeg bare

overgangen fra bhg til skole er enorm, også for foreldre. Fra å bli "matet" med hver minste detalj, må man i skolen gjette seg til det meste. Tolke korte, kryptiske beskjeder, stole på muntlige beskjeder gjennom barna, selv holde seg oppdatert på når skolestart er, fridager etc via feks skolens nettside. Her har både skole og bhg en jobb å gjøre mener jeg-gradvis slippe litt opp i bhg, men skolen bør bli flinkere til å møte foreldrenes informasjonsbehov i alle fall i småskolen. Jeg er både lærer so skolebarnforelder, og ser dette veldig!
Til spørsmålet: min hadde i 1. Byttetøy- etter behov (min måtte ha flere skift, vet andre hadde bare 1, noen barn bruker jo aldri skift), innejoggesko til gym som også kan brukes som innesko i klasserom og SFO. Ekstra lue/votter etc om vinteren. Jeg liker også å ha regntøy etc for det er jo ikke alltid man vet om morgenen, men det ser jeg varierer veldig hva barna har.
Jeg liker også at han har ei vannflaske stående i hylla fast, så kan han fylle etter behov. Unødvendig å bære vann frem og tilbake og ikke alltid vannflaske kom hjem og da "hopet det seg opp" på skolen. Bedre å ha en som "bor der" (tok hjem og vasket ganske ofte, da),