Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Dere som sitter mye i jobben, f eks kontorjobb. Hvordan synes kroppen at det er nå? Kjenner her at det ikke er godt å sitte for lenge av gangen og ryggen har begynt å verke.
Jobber dere fult fortsatt?
Jeg har jo en variert jobb, men noen dager blir veldig stillesittende.. må da ofte ta pause og legge meg ned, men det hjelper bare der og da.. jobber 40%
Jeg jobber 100% og sitter foran PCen hele dagen. Jeg merker at jeg får vondt i ryggen av å sitte stille for lenge, så prøver å strekke på bena innimellom. Går jeg for mye får jeg vondt i bekkenet, så gjelder å finne en gylden middelvei
Jobber 80% kontorjobb og kjenner det helt klart på rygg og bekken. Har akkurat fått meg en veldig god stol som er som å sitte på en ball. Den har hjulpet mye!
Jeg har også 100% kontorjobb. Kjenner det så absolutt i beggen og rygg, men holder det i sjakk med å ha fått bedre stol (som gir mer aktiv sittestilling), går jevnlige små turer rundt i bygget og varierer noen ganger med å stå og jobbe. Variasjon er nøkkelen
jeg sitter på en plastikkstol uten ordentlig ryggstøtte hver dag.. (skolegang) og sliter mer og mer med ryggen.. det er ikke behagelig i det heletatt :/
Sitter også foran en pcskjermen 7,5 time på kontoret hver dag, jobber 100%. Har mye vondt i skambeinet vistnok, og synes det er ubehagelig. Prøver og reise meg litt ofte for å endre stilling, går et par skritt til skriver og scaner - hjelper på. Så blir det jo litt ekstra toalettpauser også! Prøver å sitte minst mulig utenom arbeidstiden! Altså mine tips: beveg litt på deg i arbeidstiden med jevne mellomrom og gå å ligg mye på fritiden