dere med sittestillende jobb

leso80

Andre møte med forumet
Dere som sitter mye i jobben, f eks kontorjobb. Hvordan synes kroppen at det er nå? Kjenner her at det ikke er godt å sitte for lenge av gangen og ryggen har begynt å verke.
Jobber dere fult fortsatt?

Jeg sitter på rumpa foran en PC 7,5 t hver dag, men er nå sykemeldt 50%. Ryggen taklet det rett og slett ikke.

Kanskje du kan be om tilrettelegging, med tanke på oftere pauser? :-)

Jeg har jo en variert jobb, men noen dager blir veldig stillesittende.. må da ofte ta pause og legge meg ned, men det hjelper bare der og da.. jobber 40%

Jeg jobber 100% og sitter foran PCen hele dagen. Jeg merker at jeg får vondt i ryggen av å sitte stille for lenge, så prøver å strekke på bena innimellom. Går jeg for mye får jeg vondt i bekkenet, så gjelder å finne en gylden middelvei :)

Jobber 80% kontorjobb og kjenner det helt klart på rygg og bekken. Har akkurat fått meg en veldig god stol som er som å sitte på en ball. Den har hjulpet mye!

Jeg har også 100% kontorjobb. Kjenner det så absolutt i beggen og rygg, men holder det i sjakk med å ha fått bedre stol (som gir mer aktiv sittestilling), går jevnlige små turer rundt i bygget og varierer noen ganger med å stå og jobbe. Variasjon er nøkkelen :)

jeg sitter på en plastikkstol uten ordentlig ryggstøtte hver dag.. (skolegang) og sliter mer og mer med ryggen.. det er ikke behagelig i det heletatt :/

Jeg sitter veldig lite i jobben til vanlig, men har hatt noen dager i det siste hvor jeg har sittet lenge. Og blir så vannvittig stiv i ryggen av det.

Sitter også foran en pcskjermen 7,5 time på kontoret hver dag, jobber 100%. Har mye vondt i skambeinet vistnok, og synes det er ubehagelig. Prøver og reise meg litt ofte for å endre stilling, går et par skritt til skriver og scaner - hjelper på. Så blir det jo litt ekstra toalettpauser også! Prøver å sitte minst mulig utenom arbeidstiden! Altså mine tips: beveg litt på deg i arbeidstiden med jevne mellomrom og gå å ligg mye på fritiden ;)

Back
Topp