Dere med Rosacea!

Vesla85

Gift med forumet
Hvilken fuktighetskrem bruker dere?

Hvilken sminke/ foundation bruker dere?

Har det ikke selv,men har hørt at mineral sminke er bra å bruke på det [:)]

Ja mener å ha hørt det jeg også. Så det spørs om jeg som aldri ville sette meg inn i det med mineralmakeup, må prøve lell da [:)]

ORIGINAL: Vesla85

Dagkrem: Seaweed fra The Body Shop. Matter ned litt og gir akkurat nok fukt til at foundation blir jevn og fin når den legges.

Nattkrem: Aloe Vera nattkrem fra The Body Shop. Denne gir litt ekstra fukt noe som faktisk er veldig viktig. Da får huden trekke til seg den fukten den trenger om natten istedet for at den selv begynner å produsere ekstra talg, som jo vil gi et ytterliger hudproblem.

Foundation: Er litt forskjellig etter hva jeg gidder. Har to typer. En mineralfoundation fra Bare Minerals, den nye Matte. Matter ned så jeg ikke blir blank i løpet av dagen. Om jeg vil bruke flytende, ofte til fest o.l. Bruker jeg Clinique sin for Akne. Husker ikke helt navnet på den, men den er supergod! Flott og enkel å legge og dekker fint rødheter i huden.

Men kommer jo litt ann på om man har en oljete eller tørr hudtype da. Er du tørr vil nok disse foundationene være lott feil for deg. I så fall anbefaler jeg vanlig mineralfoundation fra Bare Minerals (altså ikke den som er matt) og Moisture Foundation fra The Body Shop. Den er kjempegod og enkelt å få et jevnt og flott resultat med, og gir dessuten mye fukt til huden [:D]

ORIGINAL: carris30

Dagkrem: Seaweed fra The Body Shop. Matter ned litt og gir akkurat nok fukt til at foundation blir jevn og fin når den legges.

Nattkrem: Aloe Vera nattkrem fra The Body Shop. Denne gir litt ekstra fukt noe som faktisk er veldig viktig. Da får huden trekke til seg den fukten den trenger om natten istedet for at den selv begynner å produsere ekstra talg, som jo vil gi et ytterliger hudproblem.

Foundation: Er litt forskjellig etter hva jeg gidder. Har to typer. En mineralfoundation fra Bare Minerals, den nye Matte. Matter ned så jeg ikke blir blank i løpet av dagen. Om jeg vil bruke flytende, ofte til fest o.l. Bruker jeg Clinique sin for Akne. Husker ikke helt navnet på den, men den er supergod! Flott og enkel å legge og dekker fint rødheter i huden.

Men kommer jo litt ann på om man har en oljete eller tørr hudtype da. Er du tørr vil nok disse foundationene være lott feil for deg. I så fall anbefaler jeg vanlig mineralfoundation fra Bare Minerals (altså ikke den som er matt) og Moisture Foundation fra The Body Shop. Den er kjempegod og enkelt å få et jevnt og flott resultat med, og gir dessuten mye fukt til huden [:D]

Tuuuusen takk for svar! Jeg har veldig blank og oljete hud, så da vil nok de produktene du bruker, være de som jeg også bør se på [:)]

Jeg har ikke det, tror jeg.. men jeg har alltid hatt veldig ugjevn farge i fjeset, så har vært avhengi av foundation. Etter et par uker med M.D critical care har hudfargen min jevnet seg ut, ser ikke lenger ut som jeg akkurat har løpt en mil. [:)] Så nå tørr jeg gå ut døren uten foundation [:D] M.D critical care skal vistnok være super for Rosacea også

Tanta til gubben har det, hun har prøvd utallige merker og ble gitt opp av legen til slutt også.
Så begynte hun med Mary Kay for ca 3 år siden, og hun ble helt fin etter ett par mndr med de produktene.[:D]

Takk for tips! Flere? [:)]

Opp!

disse er bra...

http://rosacea.no/

ORIGINAL: lille assa 75

disse er bra...

Bruker du de? Det var syyyyyke priser da, hehe..

[:)]

ORIGINAL: lille assa 75

disse er bra...

Bruker du de? Det var syyyyyke priser da, hehe..

ikke alt nei...men skal bruke solkremen...men ikke alt der er dyrt i forhold til andre jeg har prøvd...og sminken der er ikke dyr...
har prøv masse, og nå er det disse for tur...jeg er veldig hardt rammet og kan ikke bruke det som de fleste bruker...

Dytt!

Back
Topp