dere med rødhårete sjarmtroll

jeg har rødt hår og mine foreldre har blond og nesten sort hår, snuppa har rødt hår og jeg har det mens faren har sort hår.

Har to gutter med rødt hår, men ingen av oss foreldrene har det[:-][;)]

Eneste i slekten som har rødt hår er samboer sin mormor..

Både jeg og faren er mørk. Den eneste vi vet var rødhåret er tippoldemoren.

Vi har bare fått kommentarer på hvor vakker hårfarge hun har, og det har hun også synes jeg [:)]

Jeg er rødhåret, og Eskil var rød ei stund, men nå er han mer blond som faren, men har likevel en god del rødskjær... Får se etterhvert hvordan dette utvikler seg [:D]
Må si at hverken foreldrene mine, besteforeldrene mine ELLER oldeforeldrene mine hadde rødt hår, vet også med sikkerhet at noen tippoldeforeldre heller ikke hadde rødt hår, så dette kommer fra laaaangt baki slekta... Broren min og jeg har rødt hår.

jeg lærte i biologien så er fregner og rødt hår på samme genet, så har du fregner så er det enn sannsynlighet for at du kan få barn med rødt hår. jeg har en bror med rødt hår, resten av søsknene mine og meg har blondt hår og fregner. jeg er ikke helt sikker med Mia, ser ut som hun har litt skjær i det av og til, ikke så mye hår enda

Mamma har brunt hår, pappa har "kommunebrunt" hår og rødt skjegg (ikke at jeg har sett ham med mer enn 2 dagers skjegg da hehe[:D]).

Broren min hadde "oransje" hår da han var liten, ble deretter rødblond og til slutt blond.
Jeg var nesten svart i håret som nyfødt og fikk deretter mørk "kastanjebrunt" hår. Senere ble håret lysere og mer rødbrunt. (vanskelig å forklare fargen, se bilde).

Faren til barna mine er mørkblond - og var platinablond som barn.
Begge barna mine ble født med svart hår og ble gradvis mørkblond - med varm bruntone).

Slik var den først:

og så ble den slik etterhvert, og så ble jeg lysere etterhvert.

Jeg er rødhåret[;)]
Men vi har helt forskjellige nyanser av rødt.. jeg har mørkt rødt/kastanje farget hår, mens gutten har mye lysere mer oransje hår.
Pappaen hans har rødt sjegg da om han lar det vokse ut[;)]
Men jeg er barn var to superblonde foreldre (som senere ble kommunegrått)
Men vi har mye rødt hår i familien... ville nesten vært rart om vi ikke fikk barn med rødt hår[;)]
Så vi har en blond og en rødhåret. Jeg har 3 rødhårede søsken og 2 blonde[;)]

ORIGINAL: Black Beauty

jeg lærte i biologien så er fregner og rødt hår på samme genet, så har du fregner så er det enn sannsynlighet for at du kan få barn med rødt hår. jeg har en bror med rødt hår, resten av søsknene mine og meg har blondt hår og fregner. jeg er ikke helt sikker med Mia, ser ut som hun har litt skjær i det av og til, ikke så mye hår enda

jeg har fregner og er kommunegrå i håret. sambo er mer brun i håret.
men kan rødhårete bli brune?[8D] jenta mi er mørkere i huden enn barn med hvitt hår, og begge vi foreldrene blir brune.
og når kommer fregner fram egentlig? husker ikke når jeg fikk det...

Fantastisk alt folk kan få med seg. Det går jo ann at to foreldre med blå øyne kan få et barn med brune øyne, og omvendt. Det er ikke det vanligste, men det skjer.

Svigerbror er den eneste i søskenflokken på fire som har rødt hår, og ingen av foreldrene har det. Men hans mormor har rødt hår, så det er jo noen i familien som har det.

Jeg er helt blond med blå øyne og pappaen helt mørk med brune øyne. Begge ungene er rødhåret. Jenta har blå øyne og gutten brune[:D]

Ingen av oss har rødt hår, men jeg hadde rødt da jeg var lita.
Og faren min og faren til mannen er/var rødhåra.

ORIGINAL: Froskegele

Ingen av oss er rødhårede, men gubben har faktisk rødt skjegg om han lar det vokse ut.. Mange i svigerfamilien med rødt hår, så få sjelden det spørsmålet..

Faren min hadde rødt skjegg og mørkebrunt hår, må innrømme jeg er glad jeg ikke fikk rødt hår fra ham, er en del rødt hår på hans side av familien. Sier absolutt ikke noe stygt om de som har rødt hår, jeg er bare glad jeg ikke har det selv, mange som passer rødt hår veldig bra, jeg hadde ikke passa det. [:-] Mini har foreløpig blondt hår, både jeg og faren har brunt, jeg mørkebrunt og faren litt lysere.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

jeg har fregner og er kommunegrå i håret. sambo er mer brun i håret.
men kan rødhårete bli brune?[8D] jenta mi er mørkere i huden enn barn med hvitt hår, og begge vi foreldrene blir brune.
og når kommer fregner fram egentlig? husker ikke når jeg fikk det...

Kommer nok an på hudtype og nyanse av håret.
Nedenfor har du et klassisk eksempel på gul og rosa hudtone - gjett hvilken som tilhører den med rødlig hår og den med mørkblondt hår?[8D]
(ingen av de på bildet har sin opprinnelige hårfarge, så se bort i fra den)

Hun til venstre har rødlig hår[;)]

Ofte når jeg har sett mennesker som har "oransje" hår så har de ofte hatt en blek hudtone - men jeg har også ofte møtt de med hvitt hår (helt lyse øyenbryn osv) og de med veldig mørkt hår som har akkurat samme bleke hudtonen - som heller ikke blir brune. Kanskje fellestrekket er at alle har fregner eller mye føflekker og at pigmentene "suges" opp der hehe?

Jeg blir (ble) iallfall veldig brun på rygg, mage og beina når jeg soler meg - ikke fullt så brun på armene. Og hendene... Når jeg er i syden og står med hendene plantet på hoftene ser jeg ut som mikke mus (solt meg med hansker) Freak of nature, that`s me![&:] (blir som på bildet oppforbi - sjekk hendene hahahaha[:D])

ORIGINAL: toneany

Fantastisk alt folk kan få med seg. Det går jo ann at to foreldre med blå øyne kan få et barn med brune øyne, og omvendt. Det er ikke det vanligste, men det skjer.

Svigerbror er den eneste i søskenflokken på fire som har rødt hår, og ingen av foreldrene har det. Men hans mormor har rødt hår, så det er jo noen i familien som har det.

Går det ann?? Vet at det fint går ann at to med brune øyne kan få barn med blå siden de begge kan ha ressesive gener for blå øyne, men hvordan kan to med to ressesive gener for blått begge to få barn med brune øyne?

Her har lillegutt rødt hår. Jeg har mellomblondt og faren brunt hår. Faren har en liten anelse rødlig skjegg, men det er ikke lett å se. Ingen av besteforeldrene eller oldeforeldrene har rødt hår, men vet at noen søsken av oldemoren hans hadde rødt hår. Kan selv få noen få fregner på sommeren, så da har jeg nok noe rødt i genene likevel. Er selv også overrasket over hvordan holdning noen har til rødt hår. Har bl,a, hørt "Han har rødt hår. Får håpe han ikke får rødt hår når han blir større" [:'(] Tragisk. Han har en nydelig hårfarge, selv om vi ble litt overrasket når vi så at han kom til å få rødt hår siden ingen av oss har det.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

Hvilken hårfarge har dere?

Her har ingen av oss rødt hår og den første kommentaren jeg får når folk oppdager det er: "hvordan går det an da?"[8|] da pleier jeg å bli irritert og svare "postmannen"...

hehehe...får høre det samme, og svarer det samme som deg! LOL

Her er både jeg og pappaen OG våre to døtre blondt hår og blå øyner...
men guttungen vår har rødt hår og grønne øyner!!
Så han skiller seg jo litt ut da..hehe...

Back
Topp