dere med rødhårete sjarmtroll

trolltjora

Elsker forumet
Hvilken hårfarge har dere?

Her har ingen av oss rødt hår og den første kommentaren jeg får når folk oppdager det er: "hvordan går det an da?"[8|] da pleier jeg å bli irritert og svare "postmannen"...

Haha, spør folk om det?

Blond- blond kan jo gi rødt.
Blond- mørk kan jo gi rødt.

Har ikke folk fulgt med i naturfag?

ORIGINAL: StinkiStini

Haha, spør folk om det?

Blond- blond kan jo gi rødt.
Blond- mørk kan jo gi rødt.

Har ikke folk fulgt med i naturfag?

ja, folk spør om det! OFTE!
sikkert en gang i uka!

Ingen av oss er rødhårede, men gubben har faktisk rødt skjegg om han lar det vokse ut.. Mange i svigerfamilien med rødt hår, så få sjelden det spørsmålet..

Er det ikke med rødt hår som med grønne øyne da?

Grønne øyne er egentlig bruneøyne, men pga lite pigmentering så blir de seenes grønne ut. Altså at det er genetisk og barn med grønne øyne har en forelder som oftest med brune øyne eller bærer av brunt gen.

Jeg trodde rødhårede ble røde fordi det egentlig er en annen farge de skulle hatt om en kun tenker sterke gener vs. svake gener, men at de har lite pigmentering = håret blir rødt istedet for f.eks brunt?[8|]

ORIGINAL: Lille_frosk

Grønne øyne er egentlig bruneøyne, men pga lite pigmentering så blir de seenes grønne ut. Altså at det er genetisk og barn med grønne øyne har en forelder som oftest med brune øyne eller bærer av brunt gen.

Jeg trodde rødhårede ble røde fordi det egentlig er en annen farge de skulle hatt om en kun tenker sterke gener vs. svake gener, men at de har lite pigmentering = håret blir rødt istedet for f.eks brunt?[8|]

Min mellomste er ikke født med rødt hår.. Han var mørkhåret til han var halvannet år, så gikk det gradvis over til mer og mer rødt- og nå er det knallkobberfarget- så teorien din stemmer ikke helt..

Så merkelig spørsmål. Hvis en person med lys blondt hår får barn med en som har brunt/ mørk blondt så kan det jo ofte bli barn med rødt hår. Og veldig mange har jo røde pigmenter i håret, selvom man ikke har rødt hår!

Jeg vet iallefall at rødt hår er veldig dominant, så det går fint an for 2 som ikke har rødt hår å få barn med rødt hår. Her har både jeg og snuppa rødbrunt hår, mens minstemann er blond. Pappa'n har mørkt hår og brune øyne, men begge barna har blå øyne.

Det kan bli utrolig mange varianter og det er veldig spennende[:)]

Ingen av oss har rødt hår, men mange i familien har

Jeg har rødt hår og mannen har nesten svart, men datteren vår har blondt![8|][:D]
Begge farger er dominante har jeg hørt, spent på hva lillesøster får![:)]
Selv var jeg kritthvit og ble gradvis rød da jeg nærmet jeg 7 år, så mye kan skje enda[:)]

ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: Lille_frosk

Min mellomste er ikke født med rødt hår.. Han var mørkhåret til han var halvannet år, så gikk det gradvis over til mer og mer rødt- og nå er det knallkobberfarget- så teorien din stemmer ikke helt..

Mulig ikke med rødt hår. Men det med grønne øyne lærte jeg i naturfagen på skolen. Og tenkte kanksje det samme gjaldt rødt hår[:D]

Rødt hår hopper ofte over et ledd.. Min mormor har rødt hår, jeg har rødt hår, men mitt barn har ikke rødt hår.. [:)]

Jeg har rødt(men farger det mørkt), sambo mørke brunt. Så det spm får vi også en del, fra folk som ikke vet at jeg har naturlig rødt hår.
Begge våre har rødt hår[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

Hvilken hårfarge har dere?

Her har ingen av oss rødt hår og den første kommentaren jeg får når folk oppdager det er: "hvordan går det an da?"[8|] da pleier jeg å bli irritert og svare "postmannen"...

Sånn har vi det også... eller jeg har rødbrunt hår og fregner.. sønnen har fått knallrødt hår..
Det som provoserer meg litt er når folk sier: "...men det GJØR jo ingenting at han har rødt hår...?"
Føler at dem indirekte sier at dem ikke syms det er så fint[:'(]
jeg håper det røde håret aldri forsvinner, det er så utrolig vakkert <3

Jeg synes rødt hår er nyyyydelig jeg

Her har lillebror rødblondt hår,ingen av oss har rødt hår men er (eller var) naturlig blonde begge to.

Her har forresten pappaen mellomblondt hår med rødskjær, mens jeg har brunt med rødskjær. Jenta vår er blond :)) Jeg var selv blond til jeg var rundt 3 år, slett hår hadde jeg også. Nå er det som sakt brunt med masse krøller [:)][8D]

Back
Topp