dere med premature barn...

mirakelimage

Glad i forumet
hva gjorde dere med barselgrupper og lignende??
føler at jeg har ramla litt av det lasset... jeg er liksom ikke gravid og liksom ikke mamma heller enda.. gutten min er 3 mnder, snart 4 og er enda ikke kommet hjem fra sykehuset..
jeg føler meg litt alene..[8|]

Her ute får de som har veldig premature barn, være med i en barselgruppe etter korrigert alder. Altså de begynner i barselgruppe basert på termin... Du kan ikke spørre hs om du kan det da? 

takk for svar [:)] ja vi blir ca 4 mnder på sykehuset og har fått beskjed om å holde oss unna store steder men ikke overdrive det heller.. vi skal jo leve normalt.. no er min sønn ekstremt prematur, født i uke 23+6 men har ikke hatt noe store komplikasjoner..

jeg får vel bare ta det som det kommer og prøve å finne noen gode trillevenner enten her på bv eller snakke med helsesøster.. hun har vært på sykehuset en gang, men skal vel hjem til oss å.. usikker der...
prinsessevillikke... skjønner hva du mener.. jeg føler jeg er frarøvet hele greia jeg.. føler meg ikke som mamma i detheletatt..

Vi var 2 mnd på sykehuset pluss noen innleggelser igjen.

Føler helelr ikke at jeg fikk en normal barsel-tid..   alt var langt fra normalt..  En liten liten baby i et plastikk-hus.. min andre baby død, ..  ingenting føltes normalt.
Og det tok tid før jeg følte helt at hun var MIN.

Hun var også mye syk etetr at vi kom hjem, så først som 5 mnd gammel begynte ting å roe sg ned..

Vi hadd en barselgruppe. Var 3 mødre og 3 barn. Det var et barn til som var omtrent prematur som min jente. Og en diger baby født til termin..  Stakars, der fik moren til den termin-fødte gutten hele tiden høre at vi andre mammaene ikke skulle se på han, vi måtte heller se på våre jenter og sammenlgine dem fordi de to var premature. Den andre mammaen og babyen ble nesten behandlet som unormale..
Men vår første barsel-gruppe time skjedde først når de var 5 mnd gamle..  Tror helsessøsteren holdt det igjen pga de to premature..
Vi møttes ikke på privaten. Kun på helsestasjonen. Kjemien stemte ikke...

Forstår at du savner dte å kunne være mamma ute i verden..     Man må ta så mye hensyn..  Og nå ligger jo gutten din på sykehuset enda og..

Ønsker dere masse lykke til videre!!!    Og håper vi alle en gang får oppleve en normal barsel-tid! :)

nå var ikke min frøken prematur, men ayk, og hun var nesten 2 mnd da vi kom hjem første gang.
kjenner meg meget godt igjen i det du sier om at barnet ikke føles ditt, men dette forandrer seg bare dere kommer hjem!!
så trøst deg med det...
var heller ikke på noen barselgruppe, grunnet skjerming, men var så ofte på kontroller og innkagt på sykehus, så sykepleierene tok nesten den oppgaven..[8D]
"jada, det og det er normalt, sånn og sånn kan det og det problemet løses" osv...
men mistet jo det sosiale, da...

hun var prematur, men ikke veldig, så vi var ikke lenge på sykehuset.men hun var dysmatur da.. men pga alt ammestyret og at hun hadde kolikk og var mye på sykehus med diverse andre ting, så falt vi likevel av det lasset der. hadde knapt overskudd til venner og familie jeg allerede hadde.. så at du har falt av lasset kan jeg veldig godt forstå! hør med helsesøster om du kan joine en nå hvis du har lyst til det da:)

Jeg ble ikke med i vanlig barselgruppe pga at vi måtte holde oss unna syke, barn osv. Men i kommunen her jeg bor har de egne prematur grupper. Jeg ble med i denne men den gikk dessverre fort i oppløsning. Den ble staret for sent for vår del og det ble veldig stort sprang på barna.

Men, vi har hatt utrolig stor glede av å bli kjent med foreldre til premature barn vi var sammen med på sykehuset. Vi samles ennå og barna er rundt 16-18 mnd nå. Gutten min er født i uke 25.

Lykke til med hjemreise etterhvert [:)] og som andre har skrevet, mammafølelsen kommer! [:)]

med våre 4 premature har vi ikke vært i barselgruppe.
for det første har de vær kalt inn til kontroller hos H.S når det ikke har vært andre barn på helsestasjonen pga smittefare.
for det andre så har vi liksom ikke passet inn noen steder. de som hadde termin samtidig som oss fikk barna lenge etter..og de barna som var født på samme tid lå så langt foran i utvikling.

Vi skal være med i barselgruppe med noen som er cirka like gammel etter korrigert alder på helsestasjonen. Helsesøster gav meg til og med valget mellom 2 grupper [;)] Og første møte er over jul. Har også fått beskjed om å holde oss unna barn og folkemengder, men på helsestasjonen skal man ikke komme hvis man er syk, og dette er jo barn på samme alder og ikke barnehagebarn. Ellers velger jo man om man vil møtes utenom, og da er jo det mest for trilleturer og sånn.

Og som bonus har jeg fortsatt kontakt med flere fra sykehuset, og vi skal også møtes [:D] Så da har vi egentlig 2 barselgrupper [:D]

Vi tok kontakt med helsesøster når vi reiste hjem fra sykehuset og hun var med på utreisesamtalen. Du kan jo ta kontakt med helsestasjonen og høre med de? Lykke til, håper du får deg en gruppe!

Jeg har en liten gutt som er ekstrem permatur, født i uke 27. Var på sykehuset i 11 uker.. Vi fikk beskjed fra sykehuset å ta forholdsregler i forhold til store folkemengder osv..
Men vi er med i barselgruppe, og lever stort sett normalt.. men er nøye med håndhygiene da[:)] Vi har også mye kontakt med andre foreldre vi traff på intensiven[:)] Sønnen min har tatt svineinfluensavaksine+ at han får dekket RS-virus vaksine gjennom vinteren, så føler et er litt tryggere å ferdes ute blandt folk da[:)]

Var ikke på barselgruppe, han er 2 mnd prematur å fikk ikke lov å være
så mye rundt andre barn.. så møtte heller en gjeng fra bv en dag i uken![:)]
men kunne sikkert vært på barselgrupper, for gutten min var helt fin når han ble født.. ingen
problemer med lunger eller noe, men de på sykehuset sa jeg burde være forsiktig for man vet aldri..[:)]

Back
Topp