dere med peis

Buebe0708

Elsker forumet
Hva har dere foran for å hindre at baby brenner seg?

Hjemme har vi ikke fyrt inn denne vinteren. Funker helt greit siden vi har vannbåren varme. Men på hytta er vi nødt til å fyre inn og der står peisen midt i rommet. Så jeg må se etter noe som kan beskytte 3 sider (4 siden er pipa og den blir ikke varm)...
 
Her blir de oppdratt til å ikke borti ovnen. Står midt på stua så det blir litt nei. Vi har fliser under og regelen er "ikke gå på flisene" . Hittil har ingen av barna brent seg på ovnen. Vi fyrer hver dag.
 
Ingenting. Han har skjønt at han ikke skal være der. Han kjenner vel også varmen tipper jeg som også gjør at han holder seg unna. Hadde det enda vært like enkelt med kattematen....
 
Vi har sånn gitter rundt, helt genialt! Trenger vi ikke å bekymre oss for det :)
 
Feilpost
 
Ingenting foreløbig. Vi har lekegrind som kan brukes som peisgrind, men enn så lenge har vi valgt å beholde lekegrinda. Jeg fyrer ikke på dagen stor sett. Men når vi fyrer passer jeg bare på hvor hun er. Sier nei når hun nærmer seg peisen, også når det ikke er fyr på den. Hun begynner å lære.
 
Ingenting. Han har skjønt at han ikke skal være der. Han kjenner vel også varmen tipper jeg som også gjør at han holder seg unna. Hadde det enda vært like enkelt med kattematen....

Eller kattedoen..
 
Her har vi hundematen i en annen etasje.
 
ser hos oldeforeldre at hun ikke holder seg tilbake til tross for varmen, så må anskaffe stengsel. Vil helle ha peisen stengt inne enn å måtte si enda oftere nei.

har funnet to forskjellige typer og forskjellige lengder. Hva har dere?
 
Her har vi hundematen i en annen etasje.
En god ide'. Innføres nok om han ikke snart tar hintet;) Kattedoen har vi på den ene doen hvor han aldri er. Den er brukes lite. Har utelater. Men hender den brukes om vi er borte eller det er veldig kaldt.
 
Kattematen har vi i vinduskarmen. Har store vinduer med lave brede karmer, foreløpig får det stå i fred der. Hun spiser riktig nok litt tørr for i ny og ne, men det er ikke skadelig.

Vi har innekatt derav do inne, hun vet hun ikke har lov. Så hvis jeg tramper eller sier navnet hennes høyt så kommer hun krabbene i full fart, haha..
 
ser hos oldeforeldre at hun ikke holder seg tilbake til tross for varmen, så må anskaffe stengsel. Vil helle ha peisen stengt inne enn å måtte si enda oftere nei.

har funnet to forskjellige typer og forskjellige lengder. Hva har dere?
http://www.babybanden.no/products/p...-teppe-hvit2?gclid=CO2QnNOmi8MCFegLcwodmVAAgQ

Jeg dør av navnet Park-A-Kid, men uansett har vi denne. Lekegrind/sikkerhetsgrind :) Nå er den rundt peisen, og i sommer hadde vi den rundt gassgrillen på verandaen. Storebror har alltid vær litt for nysgjerrig for sitt eget beste, så denne har vært fin. Kan ikke huske at vi betalte så mye for den som den koster her da :/
 
http://www.babybanden.no/products/p...-teppe-hvit2?gclid=CO2QnNOmi8MCFegLcwodmVAAgQ

Jeg dør av navnet Park-A-Kid, men uansett har vi denne. Lekegrind/sikkerhetsgrind :) Nå er den rundt peisen, og i sommer hadde vi den rundt gassgrillen på verandaen. Storebror har alltid vær litt for nysgjerrig for sitt eget beste, så denne har vært fin. Kan ikke huske at vi betalte så mye for den som den koster her da :/
Den har vi også. Men vi bruker den bare som lekegrind enn så lenge. Nå i det siste er grinda alltid åpen da, så hun kan krabbe ut og inn som hun vil. Kan tenke meg at det er viktigere med to barn. Nå følger jeg alltid med når vi har fyr i peisen, men med to unger må man da ha øyne i nakken. Og så er det ikke så lett når de kan løpe:)
 
Vi har ovn på kjøkkenet da. Så er alltid sammen med han når han er der. Men vi brukte aldri noe med storebror heller og da var ovnen på stua som var knøttliten og rett foran lekeområdet hans. Vi har park-a-kid vi også. Men brukes som lekegrind.

Nå har han fatta kattematen tror jeg. Krabber sidelengs forbi den. Haha.
 
Hvor stor er den park a kid? (Kunne sikkert ha trykka på linken ja..)

Har alltid tenkt at det er en fordel å heise opp bunnen, er det ikke det?
 
Hvor stor er den park a kid? (Kunne sikkert ha trykka på linken ja..)

Har alltid tenkt at det er en fordel å heise opp bunnen, er det ikke det?
Jeg vet ikke hvor stor den er jeg, men den er jo mer kronglete å plassere siden den er sekskantet. For oss har det ikke noe å si om vi kan heise opp bunnen, for vi tok den ikke i bruk før hun var 6 måneder og kunne åle seg fremover. Før det lot jeg henne bare ligge på stuegulvet, hun kom jo ingen vei:) Jeg liker at det er sånn port inn, så man slipper å bøye seg over.
 
Hvor stor er den park a kid? (Kunne sikkert ha trykka på linken ja..)

Har alltid tenkt at det er en fordel å heise opp bunnen, er det ikke det?
Sikkert en fordel i om man bruker den til nyfødt ja. Men vi har bare brukt den etter seks måneder å da ville det vært uaktuelt å ha bunnen oppe.
 
Jeg vet ikke hvor stor den er jeg, men den er jo mer kronglete å plassere siden den er sekskantet. For oss har det ikke noe å si om vi kan heise opp bunnen, for vi tok den ikke i bruk før hun var 6 måneder og kunne åle seg fremover. Før det lot jeg henne bare ligge på stuegulvet, hun kom jo ingen vei:) Jeg liker at det er sånn port inn, så man slipper å bøye seg over.
Den kan formes firkanta også :)
 
Back
Topp