dere med peiling på Reima..

Troublemaker2.0

Forumet er livet
Skal kjøpe dress til lillegutt nå. Han er 74 cm og passer str 74 perfekt. Begynner i barnehage 1. februar så vil bli brukt fra da. Men har hørt at de er litt store i størrelsen. Usikker på om jeg skal kjøpe 80 eller 86. Hva ville dere som har testet ut størrelsene satset på?
Og er dette noe som går an å kjøpes brukt, eller blir de veldig fort slitt?

Jeg ville kjøpt 86. Er lenge igjen av vinteren, og i den alderen vokser de ofte fort/i rykk og napp. uansett så er det strikk ved anklene og håndleddene så om den blir litt for stor i starten gjør det ikke noe.

Jeg ville kjøpt 80. Jenta mi, som bruker 80 og noe 86 nå, har den i str. 80 (brukt siden oktober) - og det er god plass i den, altså. [:)] Ikke noe særlig om de blir alt for store.

Vil tro det er helt ok å kjøpe Reima brukt. [:)]

ORIGINAL: neselo

Jeg ville kjøpt 86. Er lenge igjen av vinteren, og i den alderen vokser de ofte fort/i rykk og napp. uansett så er det strikk ved anklene og håndleddene så om den blir litt for stor i starten gjør det ikke noe.

Om han er 74 nå, så mente jeg å skrive str. 80

ORIGINAL: neselo

Det er litt kjedelig å ha en dress som ikke passer til neste sesong. Vi tok sjansen på å kjøpe str 110 til gutten vår som bruker 98/104, og selv om den er litt for stor nå, så beveger han seg fint i den allikevel.

Eldste her bruker 92 i klær, og har Reimadress i str 86. Den er litt stor for henne.
Yngste bruker 74 i klær, og har Reimadress i str 74 som storesøster brukte i fjor vinter. Den er ganske så stor for henne!

Så jeg tror jeg hadde kjøpt 80 om jeg var deg. Men kan du ikke prøve på han i butikken?

Begge dressene her er kjøpt brukt, men ser helt nye ut! Slites ikke så voldsomt i de små størrelsene[;)]

De kom jo ikke så veldig bra ut i TV" hjelper deg testen..................

ORIGINAL: Puffen

De kom på delt første plass med Coop-dressen.. Coop-dressen vant pga prisen. Men de er ekstremt stive, jeg ville ikke puttet noe barn under 3-4 år i de stive greiene der. Men det er MEG.

ORIGINAL: Labambie

De kom på delt første plass med Coop-dressen.. Coop-dressen vant pga prisen. Men de er ekstremt stive, jeg ville ikke puttet noe barn under 3-4 år i de stive greiene der. Men det er MEG.

Og MEG.

Kjøpte dress til barnehagestart idag, EVIG mange som har sakt jeg burde kjøpe coopdressen fordi den er sååå mye billigere og bedre enn Reima som bare er oppskrytt og dyrt.

Jeg kjøpte reima.
Den er myk, smidig og er like vantett som klumpedressen til coop som er umulig å bevege seg i for et lite barn.

www.barnihagen.no

Jenta mi bruker 86 i alt annet tøy, men Reimadressen hennes måtte være i 80. Ellers ville den blitt for stor og vanskelig å leke i. Den varer neppe til neste år, da. Men det kan man vel ikke regne med når de er så små...

Hadde kjøpt 80.
De e veldig store i størrelsen i de minste størrelsene.

ville gått for 80 tror jeg.Du kan jo ta han med og prøve den[:)]

Jeg kjøpte til jentene fra finn.no. de er begge i en aktiv alder,men dressene var veldig fine[:)]og i en alder som gutten din,så er de garantert ikke snoe slitt.er ikke så mye i bevegelse da[:)]

ta med deg gutten din og prøv i butikken! [;)] min jente er 73 cm og vi har en i 80 og en i 86..  vanlige bukser må hun bruke 86 i, ellers blir de for korte...hun passer likegodt i begge.. bretter bare litt opp på armer og bein..

ok............ [8D]

Ser ut som jeg satser på 80 da [:)]
kunne tatt han med i butikken å prøvd, men tror jeg skal gå for finn for der er det jo mange som ser helt nye ut til halve prisen [:)]

min blir 2 år i mars.
bruker 86/92 nå.
kjøpte 92 i dress.. litt stor,men ikke så stor at vi må brette opp...

Snuppa hadde størrelse 74 første vinteren, da brukte hun 80 ellers i klær! Første dressen når de er så små så ville jeg ikke kjøpt slik at man kan ha de 1 sesong til, den bør heller passe bra nå fordi han er liten og er ikke så enkelt å bevege seg,går han? Sett i bhg små unger som har så store dresser at de ikke kan røre seg og sitter bare på bakken og fryser, men når de blir større igjen så har det ikke så mye å si!

Back
Topp