Dere med peiling på katt

Sicily

Forumet er livet
Har to omplasseringskatter hos meg. Koselig med dyr og alt det der, men flyttingen har påført dem psykisk stress, som igjen har gjort dem urenslige. Noen peiling på hvor lenge dette kan vare? De har vært hos meg i 3 uker nå og jeg er DRITTLEI av at de pisser overalt. De bruker kattedoen også, og har heldigvis sluttet å drite andre steder.

Spørsmål to: De røyter noe helt forferdelig. Spesielt den langhårede. Børstet av ham en halv bærepose (!) med hår i går og enda slipper han dotter rundt omkring. De fôres med Royal Canin Indoor. Hva kan det komme av? Noe jeg kan gjøre utenom riktig fôr og børsting?

Håper dere har noen tips.

huff det første vet jeg ikke, men med tanke på sp.mål nr 2 å snøst, så finnes det forskjellige oljer på felleskjøpet som skal være supert til pels som må stelles mye og likn. hør med dyrlegen, de pleier også å ha en del gode produkter. kan jo bare være noe enkelt som en vitamin som katten din mangler..

Står at jeg har fått svar, men får ikke se noe..

Royale canin har også mat som går på hud og pels,men hør i dyrebutikken så får du råd der,også må du nok børste den langhårede hver dag.
Når det kommer tila de tisser vill jeg snakket veterinær og fått sånn hormon dings til å sette i stikkontakten:)

Når vi flyttet med pusen vår så ble vi anbefalt å kjøpe feromoner det er en liten beholder med stikkontakt på. Nå er det jo  litt vanskelig å si om det fungerte eller ikke da, siden vi ikke har prøvd uten, men hun er egentlig en veldig stresset pus og det gikk kjempebra =)

Kan jo hende det kunne vært til hjelp?

~Mummimamma~ skrev:
Når vi flyttet med pusen vår så ble vi anbefalt å kjøpe endorfiner(?) det er en liten beholder med stikkontakt på. Nå er det jo  litt vanskelig å si om det fungerte eller ikke da, siden vi ikke har prøvd uten, men hun er egentlig en veldig stresset pus og det gikk kjempebra =)

Feromoner :)

forvirretmor skrev:

~Mummimamma~ skrev:
Når vi flyttet med pusen vår så ble vi anbefalt å kjøpe endorfiner(?) det er en liten beholder med stikkontakt på. Nå er det jo  litt vanskelig å si om det fungerte eller ikke da, siden vi ikke har prøvd uten, men hun er egentlig en veldig stresset pus og det gikk kjempebra =)

Feromoner :)

hahahah, ja det var det. Endorfiner er jo noe heeeelt annet =)

Jeg ville prøvd Feliway (fermoner) i stikkontakten, det kan hjelpe veldigpå stress.

Jeg har ølgjær i maten til mine, det hjelper veldig på røytingen hos meg, men litt røyting vil det jo alltid være.

Kan jo være de har en røyteperiode nå? Stress kan også gjøre at de slipper mye pels, så Feliwayen kan hjelpe på det også.

Venus83 skrev:
Jeg ville prøvd Feliway (fermoner) i stikkontakten, det kan hjelpe veldigpå stress.

Jeg har ølgjær i maten til mine, det hjelper veldig på røytingen hos meg, men litt røyting vil det jo alltid være.

Kan jo være de har en røyteperiode nå? Stress kan også gjøre at de slipper mye pels, så Feliwayen kan hjelpe på det også.

min katt mister mye pels hvis hun blir stresset.

til tidligere katter har vi kjøpt fiskeolje på dyrebutikken.
og hatt i maten. da ble pelsen mye bedre.

og så ja anbefaler Feliway

Back
Topp