Dere med PCOS!

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Dere som har fått påvist PCOS, får dere noen behandling for/mot selve tilstanden? Altså ikke bare for å stimulere til eggløsning (Pergotime, Femar osv) (dere som prøver..), men for å stagnere utviklingen i selve PCOS'en?

Jeg har på en måte trodd at det ikke var noe særlig å gjøre for selve syndromet, men nå har jeg lest litt, og det virker jo som det er en del man kan forsøke. Da merker jeg at jeg blir litt oppgitt over min gyn (nok en gang..), for greit nok at jeg ikke klarer å bli gravid, men det er jo også en del andre kjipe sideeffekter av dette som jeg ikke vil ha (fedme, diabetes, uønsket hårvekst osv). Er det ikke vanlig å prøve og behandle mer enn bare infertiliteten, eller er det bare jeg som har blitt dårlig fulgt opp?

Nå som jeg har googlet litt, har jeg jo skjønt at det er en jungel i kosttilskudd og medisiner, og jeg vil veldig gjerne forsøke noe av det. Hadde vært greit å høre om noen andre har noe erfaring med dette :)

Jeg fikk metformin ganske med en gang jeg fikk diagnosen, det for å gå ned i vekt og stabilisere mensen og hormoner tror jeg.
Ellers har jeg ikke fått noe mer behandling. Men jeg har jo hatt ganske regelmessing mensen i motsetning til mange, så jeg har ikke prøvd noe mer. Men den er enda mer regelmessig nå som jeg har gått ned i vekt. Og det er jo mange som blir gravide uten hjelp, men ved vektnedgang.
Tror ikke det er så mye å gjøre egentlig uten å prøve å gå ned i vekt, jo mer overvektig man er til verre er nok pcos'en dessverre, men man burde jo få prøve det som finnes da. Så du burde høre om metformin:)

Jo, det er vel også mange som tar lapraskopi for å brenne bort cyster hvis jeg ikke tar feil? :)

Jeg får metformin, men ikke hatt noe virkning siden jeg begynte for 5 måneder siden

Ok, takk for svar :) Skal høre med legen om Metmorfin.

Har lest om noe som heter Inositol som visstnok skal fungere litt som Metmorfin, men uten så mange bivirkninger. Det er imidlertid et kosttilskudd i motsetning til Metmorfin som vel er en medisin, og sånn sett er jeg jo litt skeptisk til Inositol. Men hadde vært artig og forsøkt, evt om Metmorfin ikke gir ønskede resultater.

Tar allerede, litt tilfeldigvis, N-Acetyl-Cystein (NAC) som også skal ha god effekt på PCOS-symptomene. Har nettopp begynt å bruke det, så vet ikke om det fungerer enda. Hadde vært utrolig godt å funnet noe som funker :)

Back
Topp