DERE MED PCOS!!!*LITT LANG*

Solo super

Elsker forumet
VIP
Sist jeg var hos helse søster spurte hun om det var mange som følte ammepress..... jeg kan ikke si at jeg har følt det sånn iallefall ikke av andre jenter som ammer eller av familie....gutten min har fått det jeg har hatt av melk men han har også fått noe form for tilegg fra han kom tilverden i økende grad de siste ukene nå har bare vært kose amming....
MEN.....helsesøster har alltid ment at jeg kunne ha full ammet han hele tiden på sykehuset også peset de med dette... alle har melk som er tilegnet barne sitt sa de.... det er bare å stå på og det har jeg gjort med masse skriking og natte vakter....for det er visst best at de suger masse på natt...
men for noen uker siden på nok et økedøgn med skrik og puppen hengende ut fant jeg dette på ammehjelpen.no-skjeldene årsaker til lite eller ingen melk-
Hormonelle årsaker
Stoffskiftesykdom hos mor kan påvirke melkeproduksjonen
hormonelt. Det finnes også andre ovarialcyster som kan påvirke melkeproduksjonen negativt. Kvinner som har hatt problemer med å bli gravide av hormonelle grunner kan også få problemer med melkeproduksjonen. En årsak til ufrivillig barnløshet er en sykdom som heter polycystisk ovarie syndrom (PCOS). Syndromet er sammensatt av mange sykdommer og problemer

JEG HAR PCOS..... HADDE DE LEST JORNALEN MIN SKIKKELIG PÅ BARSEL SÅ KUNNE DE HA GITT MEG INFO OM DETTE......
Så jeg har ikke gitt opp amming av den grunn men jeg vet at det nå er en grunn og nå som melka er helt borte vet jeg at det ikke er min feil og at jeg ikke trenger å føle meg som en misslykka mor som bare gir mme og amme press kan kysse meg i.......

Gutten min fikk alt jeg klarte å produsere til siste dråpe[:D]og han er nå en god og rund mme gutt[:D][:D][:D]

vET OM EI TIL HER INNE PÅ OKTOBER FORUMET MED PCOS SOM FULL AMMER,SÅ DET GJELDER IKKE ALLE MEN DA VET DERE DET TIL EN SENERE ANLEDNING ELLER HVIS DERE KJENNER NOEN MED DET....

Jøss, trodde jeg hadde lest det meste om dette syndromet, da jeg har hatt det i mange år, men den biten om amming har jeg ikke fått med meg. Ikke rart jeg måtte gå over til mme etter tre-fire måneder med de to yngste da. De ble liksom aldri mette, og fikk ikke økt melkemengden nok tross øke døgn, pumping osv. Dette var viktig info. Glad jeg fikk greie på det, selv om jeg er ferdig med barn, og det er sikkert mange av de med syndromet og som sliter nå som har stor glede av dette. [:)]

Greit å vite, har selv PCOS og skal ha våre første barn i juli [:D]

Jeg har PECOS og fullammer! [:D] Men enig, de burde informere om det på sykehuset. Jeg fødte på Ullevål. Samme sykehus som jeg gjennomgikk prøverør pga PECOS.. Så de burde vite!  

DET GJELDER IKKE ALLE...DET ER SVÆRT SKJELDEN....

ORIGINAL: Kaizer

[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Kaizer

Back
Topp