Dere med odenwelder dunpose, evt. andre..

EllaRoe

Gift med forumet
Jeg er nødt til å vaske min. Ser det står på vaskelappen at det anbefales å ha den i trommel etterpå. Dersom man ikke har det, bør man riste den godt jevnlig.

Er det noen her som har vasket den kun i maskin? Ble den helt fin etterpå? Hvor ofte trenger man å riste den?[8|]

har den ikke jeg, men du har ikke noen i nærheten som du kan låne tørketrommel av da?! er sikkert ffordi dunet ikke skal klumpe seg, men bli mykt og luftig igjen!

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

har den ikke jeg, men du har ikke noen i nærheten som du kan låne tørketrommel av da?! er sikkert ffordi dunet ikke skal klumpe seg, men bli mykt og luftig igjen!

Ja, det kan sikkert stemme.. Høres sannsynlig ut[:)] Ingen jeg kommer på i farta nei. Hvertfall ikke som jeg kjenner sånn supergodt..

ORIGINAL: camillans

Her har jeg både tørket den i tørketrommel & den "vanlige" måten.
Men hadde tennisballer i maskinen når den ble vasket & når den hang til tørk så ristet jeg den masse & snudde den ofte
Ble like bra som i tørketrommel

Ok.. Hvorfor hadde du i tennisballer?

ORIGINAL: GasOline

ORIGINAL: Cornelia80

ORIGINAL: camillans

Her har jeg både tørket den i tørketrommel & den "vanlige" måten.
Men hadde tennisballer i maskinen når den ble vasket & når den hang til tørk så ristet jeg den masse & snudde den ofte
Ble like bra som i tørketrommel

Ok.. Hvorfor hadde du i tennisballer?

Det er for å "slå" på dunen - i steder for å riste.
Sånn at ikke dunen skal legge seg i klumper

Ok, sånn å forstå ja[:)]
Hvor mange baller brukte dere?
La dere ballen inni posen og knøt den helt igjen, eller la dere de bare inni maskina?

Jeg har bare tørket den i trommel jeg da... De sa i butikken at de hadde fått en del klager på den posen, at den ikke ble like fin etter vask. Så hun sa det var veldig viktig at jeg vaska den etter anvisningen - altså på 60 grader OG i trommel etterpå[:)] For hvis ikke så måtte man "skylde seg selv", anvisningen var der for en grunn sa hun til meg[:)] Fikk den fin jeg da, men den var mange runder i tørketrommelen asså...

Men håper du får den fin i alle fall[:)] Det bør jo være mulig uten trommel også...

ORIGINAL: snuppa80

Jeg har bare tørket den i trommel jeg da... De sa i butikken at de hadde fått en del klager på den posen, at den ikke ble like fin etter vask. Så hun sa det var veldig viktig at jeg vaska den etter anvisningen - altså på 60 grader OG i trommel etterpå[:)] For hvis ikke så måtte man "skylde seg selv", anvisningen var der for en grunn sa hun til meg[:)] Fikk den fin jeg da, men den var mange runder i tørketrommelen asså...

Men håper du får den fin i alle fall[:)] Det bør jo være mulig uten trommel også...

Det står jo i anvisningen at det går fint uten tørketrommel også, så det er jo ikke kjøperen sin feil men heller produsenten.. Men virker som om det er trommel som er tingen, så må vel finne noen som har en å låne meg. Kjøpte posen brukt av en bekjent, så kan ikke bytte den dersom den blir ødelagt heller, så..

Back
Topp