Dere med morkaken foran

Denisa

Betatt av forumet
Fikk dere time for ny ultralyd/kontroll i forhold til at morkaken er plassert på fremre vegg? Dette i forhold til fødekanal og andre årsaker?

Så lenge den ligger godt plassert på fremre vegg dekker den jo ikke fødselskanal.
Har morkake foran, og ingen oppfølging siden ligger høyt nok opp :)

Det er bare om den ligger nederst at man får ekstra ultralyd i uke 32(?), men ikke pga fremre vegg. Ligger ikke i veien for fødselen da. Hadde den nederst forrige gang, og da fikk jeg ekstra ultralyd. Nå ligger den foran, men ingen ekstra oppfølging.

Jeg har den foran og jeg skal ikke ha flere kontroller. Hun fikk skjekket det hun skulle og alt då bra ut. Så vi må bare greie oss uten ;)

Så lenge den ligger godt plassert på fremre vegg dekker den jo ikke fødselskanal.
Har morkake foran, og ingen oppfølging siden ligger høyt nok opp :)

Samme her :)

Og samme her :) et spørsmål.. kjenner alle dere med morkaken foran spark nå? Jeg er 19+2 og kjenner ikke noe enda... begynner å bli utolmodig jeg!!

Jeg har foran + lavt nede, derfor har jeg fått ny UL i uke 32. Altså pga lavt nede, ikke pga foran.

Til minimoni: Fram til uke 20 merket jeg bare bevegelser når småen hadde plassert seg høyere oppe enn morkaken. Men de siste dagene (fra ca 20+0) har jeg begynt å merke bevegelser en del lavere ned i magen, der jeg antar at morkaken fortsatt befinner seg. I dag klarte pappaen å kjenne et spark, for aller første gang! Jeg vil tro at det snaaaaaart blir din tur også. :)

Godt å høre at andre også er litt seinere ute :) jeg har morkaken midt på som jeg forsto utfra jordmor og oul. Kjenner kilinger og små bevegelser innimellom men tror minien ligger kun i en stilling føles det ut som. Hodet på venstre side og beina mot høyre (høyre siden jeg kjenner all aktivitet). Men jaa håper d bli min tur snart :p

Så gøy at pappaen fikk kjenne spark da!! Det er stas :)

Back
Topp