Dere med MME-barn

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hvor mye drikker deres baby per døgn nå? Altså i tillegg til av fast føde?
Hva er anbefalt mengde til babyer på våres alder?

Min drikker 470 ml i døgnet.
 
anbefalt mengde står vel på pakningen til den type mme du bruker ?

På min står det 230ml mme 2-3 ganger PR dag etter jeg gikk over til 6mnd +

Men mini her klarer ikke 230ml per måltid så jeg tilpasser etter behov.

Som regel ser dagen slik ut.

05-06 tilbud 200ml mme, drikker ca 100
09.00 en posjon grøt.
12.00 200ml mme + smak på frukt
14.30 middagsglass spiser bare noen skjeer foreløbig da han ikke er særlig glad i det. Også får han tilbud om melk etterpå, drikker da 100-200
Kveldsmat stor posjon grøt og tilbud om 200melk drikker vel ca 150-200ml

Alt varierer på når vi står opp da. Men han får vel tilbud om ca 800ml per døgn.
Drikker sikkert rundt 500ml-700ml tipper jeg.

I følge pakningsvedlegget skal han vel ha Max 230*3=690ml så føler vi er ca innafor :dead:

Tenker å kutte ned mer på melka når han venner seg til middag litt bedre .. :)
 
anbefalt mengde står vel på pakningen til den type mme du bruker ?

På min står det 230ml mme 2-3 ganger PR dag etter jeg gikk over til 6mnd +

Men mini her klarer ikke 230ml per måltid så jeg tilpasser etter behov.

Som regel ser dagen slik ut.

05-06 tilbud 200ml mme, drikker ca 100
09.00 en posjon grøt.
12.00 200ml mme + smak på frukt
14.30 middagsglass spiser bare noen skjeer foreløbig da han ikke er særlig glad i det. Også får han tilbud om melk etterpå, drikker da 100-200
Kveldsmat stor posjon grøt og tilbud om 200melk drikker vel ca 150-200ml

Alt varierer på når vi står opp da. Men han får vel tilbud om ca 800ml per døgn.
Drikker sikkert rundt 500ml-700ml tipper jeg.

I følge pakningsvedlegget skal han vel ha Max 230*3=690ml så føler vi er ca innafor :dead:

Tenker å kutte ned mer på melka når han venner seg til middag litt bedre .. :)

Ser det ble litt feil på kveldsmat.
Gir det ca 17.30 men han klarer aldri 200 etter grøt haha :p
 
4 flasker av 210 ml per flaske. Ikke bestandig alt blir drukket opp da. Så får han grøt på kvelden, smaksprøve på formiddagen, og oftest en smak pupp fra hver side i løpet av natta. Har litt melk, men er vel begrenset hva han får i seg.
 
Aner ikke [emoji23] Neida... Joda.. Det varierer veldig. På dagtid alt fra 60-120ml og som regel 200ml på natta. Ligger på ca 6 flasker i døgnet nå, men min er ikke super gira på fast føde.
 
Mener fra forrige barn at jeg lærte at de skulle ha 500 ml mme etter 6 mnd. Min spiser mellom 500-700 ml mme alt etter hvor mye anna fast føde jeg får i ham. Tilbyr mme til hvert måltid siden han er snåspist både på melk og mat, mme vil han helst ikke ha men blir forstopp om han ikke får i seg en del av det. Spiser grøt til kveldsmat, svisker og litt middag. Spiste litt skive for noen uker siden, men nå får han ikke det ned
 
Mener fra forrige barn at jeg lærte at de skulle ha 500 ml mme etter 6 mnd. Min spiser mellom 500-700 ml mme alt etter hvor mye anna fast føde jeg får i ham. Tilbyr mme til hvert måltid siden han er snåspist både på melk og mat, mme vil han helst ikke ha men blir forstopp om han ikke får i seg en del av det. Spiser grøt til kveldsmat, svisker og litt middag. Spiste litt skive for noen uker siden, men nå får han ikke det ned

På pakken står det jo største dose (altså 230 eller hva, jeg skrev 210 fordi jeg tenkte hvor mye vann jeg skulle beregne) 5 ganger om dagen, står det ikke?
 
På pakken står det jo største dose (altså 230 eller hva, jeg skrev 210 fordi jeg tenkte hvor mye vann jeg skulle beregne) 5 ganger om dagen, står det ikke?
På min pakke står det 230×4 om dagen ved 6 mnd og 200 ×3 om dagen ved 7-12 mnd så pakkene varierer visst...
 
180ml x 4 + 120ml [emoji14] men er mye pluss/minus. Noen ganger så vil hun bare ha litt. Andre ganger vil hun ha mer.

Fast føde er litt her og der. Driver å sjekker opp i allergier og ting som gir hun magevondt så går sakte [emoji14]
 
Det virker som det er litt forskjellige anbefalinger fra merke til merke ja! På min står det:
1-3 måltider med 235 ml
eller
1-4 måltider med 200 ml.
Fra 8 mnd er det nesten samme anbefaling, bare at det er endret fra 1-4 til 1-3 på 200 ml.
 
Hvor mange timer er det mellom måltidene?

Vi har gått over til kun mme nå og han drikker mellom ca 800 ml mme i døgnet og spiser to grøtmåltid. Han hadde ett skikkelig hopp på kurven sin og jeg føler han får for mye mat, han spiser ca hver 3. time døgnet rundt. Hs var ikke bekymra, men kjenner jeg er litt bekymra :p Han fulgte kurven sin helt perfekt frem til vi gikk over til mme og grøt.
 
Her går det og ca 3 timer mellom måltidene på dagtid, og det er jo ganske ideelt er det ikke?Ellers er det en nattmating så det kan gå en del timer på natta uten mat.
 
Hvor mange timer er det mellom måltidene?

Vi har gått over til kun mme nå og han drikker mellom ca 800 ml mme i døgnet og spiser to grøtmåltid. Han hadde ett skikkelig hopp på kurven sin og jeg føler han får for mye mat, han spiser ca hver 3. time døgnet rundt. Hs var ikke bekymra, men kjenner jeg er litt bekymra :p Han fulgte kurven sin helt perfekt frem til vi gikk over til mme og grøt.

Lille her har også gjort et hopp. Ikke for det, han var god og rundt på ren mm også. Og storesøster var ei skikkelig blubbe, hun fikk kun mm, og grøt da den tid kom da. Men det var aldri noe problem, de pleide å spørre hva hun spiste og så var det greit. Vokste det av seg, nå er hun perfekt på vekt i forhold til høyde. :)

Lille her får litt "sovepupp" om nettene, er nok veldig begrenset hvor mye melk han får der, men kanskje en gang fra ene puppen om natta, og fra andre puppen om morgenen mens jeg døser litt ekstra. Har ammet litt mer om nettene i det siste, og nå sprekker det opp igjen... Den svartens soppen altså! Ellers får han en flaske per våkenperiode, han har to dupper på dagtid. Så en flaske morgen, en til lunsj (og da får han også en smaksprøve på noe grønnsaker el), en flaske på ettermiddag, så er det grøt, og en flaske i senga. Den siste flaska drikker han gjerne ikke opp da. Har ikke klokkeslett vi følger slavisk, men gir mat når han begynner å bli misfornøyd. :p
 
Her starter vi dagen med 210 ml mme.
Så grøt etter ca 3 timer.
210 ml mme etter ca 3-4 timer.
Grøt etter ca 3 timer.
Og så 210 ml mme etter 2-3 timer, før det er natta.
Hun drikker som regel ikke opp alt til alle måltidene (minst til frokost)
Og i tillegg får hun ofte litt smoothie fra pose eller litt andre smaksprøver hvis jeg spiser lunsj [emoji4]
Skriver ikke klokkeslett fordi hun våkner alt fra 06:30 til 08:30 [emoji14]
 
Back
Topp