Dere med mme barn

Lillelima

Limaaa
Lillemor har begynt å drikke mindre. Føler hun ikke er sjikkelig sulten. Hun har jo begynt med grøt,ca halv porsj på kveld. Men føler hun vil ha mindre av den også. Utenom det får hun ca 5-10 skjeer med søtpotet på formiddag. Redd hun får for lite, eller gjør veldig feil siden flaskene bare blir styr og lite kos.
Flere som har det slik????

Er fra august her, men her er det likt. Får ikke smake så mye annet enda, men han virker sulten da. Men spiser veldig lite til tider. Går på medisiner og har vært syk, så tror det er fordi han har en del vondt i magen. Er nok frustrerende for han fordi han er jo sulten, men bare dytter vekk flaska. Og er jeg så dum at jeg tar vekk flaksa midt i måltidet for å rape så mister han helt interessen:( men vet jo at mange har perioder se spiser mindre. Her har legen sakt at så lenge han har mange tissebleier så er det ikke noe å bekymre seg over:)

Her går det og opp og ned. Enkelte dager er hun kjempesulten. Får smaksprøve hver dag og grøt på kveld. Med mme etterpå. Noen dager spiser hun veldig dårlig, og andre dager masse. Så det varierer nok og er normalt. Så lenge det er nok tissebleier og hun virker ellers fornøyd :)

Ja, her varierer det veldig også :) han bæsjer og tisser normalt, og går fint opp i vekt(hva jeg kan se :P ) så er aldri bekymret! Har begynt med søtpotet og grøt vi også, men ingen rutine på når på dagen enda :) tror det er normalt!

Her har hun perioder hvor hun spiser mindre, og slik jeg forstår det er det visst helt normalt med slike perioder :)
Hun spiser somregel 150ml +/- men i perioder hun spiser mindre så må jeg prøve å presse i henne mat da hun ikke vil ha mer etter 50-60 ml.. Jeg ønsker ikke at hun skal forbinde mating med noe negativt så jeg tok det opp på helsestasjonen, og det var visst normalt med slike perioder ja.
Nå spiser hun godt igjen :) er ikke så veldig interessert i grøt enda, gaper litt, men ikke hver gang. Tilbyr allikevel for plutselig vil hun ha mer :)
Det går over. Tro meg. Vi har hatt en 3-4 perioder hvor hun ikke vil ha mye mat, og man føler seg litt hjelpesløs og rådvill der og da, helt til de plutselig får matlysta opp igjen.

Hvis du har appen "wonder weeks" kan du se om babyen din er inne i et såkaldt utviklingssprang. Mange spiser mindre når de utvikler seg mer.
Legger ved et eksempel :)
image.png

Jeg fyller flasken med 180-210 ml. Sjeldent hun drikker alt. Er som regel 100 ml eller 90. Hun kan små spise litt også :) jeg nevnte det for helsesøster sist vi var på helsestasjonen, hun sa det ikke var noe å bekymre seg for, hun legger greit på seg :)
Så får hun en halv porsjon med grøt på kvelden, ikke alltid hun spiser opp det heller :p

Her går det også i perioder på 2-3 dager hvor han spiser mindre.. Tror ikke man trenger bekymre seg så lenger vekta ikke sier noe annet :)

Det kan jo også vere at melken kommer treigt og at du må bytte ut flaskesmokkene?
dette var tilfelle hos oss for litt siden. Hun har lekt som ei sil hvis vi prøvde medium smukker, men plutselig en dag bare måtte hun ha de, og siden har det funket, men hun har fortsatt noen dager hvor hun spiser mindre. Det har jo alle, også vi :)

Et spørsmål til dere som har barn som drikker mme. Bruker dere nr 1 fortsatt etter 6mnd på rene melkemåltider, eller gir dere nr 2?! Blir litt forvirra selv om d står til 6mnd på nr 1, og fra 6mnd på nr 2.. Ettersom noen mener at nr 1 skal brukes på rene melkenåltider og nr 2 ved siden av fast føde. Æææh :-P Greia her er at mini spiser fast føde + vann stort sett hele dagen, ammes på morgen, kveld og en gang på natt og får MME mellom lunsj og "middag" som mellommåltid. Hjelp? :-D

Et spørsmål til dere som har barn som drikker mme. Bruker dere nr 1 fortsatt etter 6mnd på rene melkemåltider, eller gir dere nr 2?! Blir litt forvirra selv om d står til 6mnd på nr 1, og fra 6mnd på nr 2.. Ettersom noen mener at nr 1 skal brukes på rene melkenåltider og nr 2 ved siden av fast føde. Æææh :-P Greia her er at mini spiser fast føde + vann stort sett hele dagen, ammes på morgen, kveld og en gang på natt og får MME mellom lunsj og "middag" som mellommåltid. Hjelp? :-D
Er ikke mme 2 fra 6mnd og oppover regnet som melketilskudd?

Eks hva med å gi mme og en smoothie som mellommåltid og legge til litt mme til etter middagen :)

Skal begynne på nan2 neste uke å tenkte å prøve meg litt frem da.

Er ikke mme 2 fra 6mnd og oppover regnet som melketilskudd?

Eks hva med å gi mme og en smoothie som mellommåltid og legge til litt mme til etter middagen :)

Skal begynne på nan2 neste uke å tenkte å prøve meg litt frem da.
Hmm, mme som i nr 1 eller nr 2 du mener? Hehe.. Skjønner at 2'ern er tilskudd men hva skal man bruke? :-/ Er 2'ern ved siden av mat etter 6mnd eller for å også gi som melkemåltid alene etter 6mnd?

Hmm, mme som i nr 1 eller nr 2 du mener? Hehe.. Skjønner at 2'ern er tilskudd men hva skal man bruke? :-/ Er 2'ern ved siden av mat etter 6mnd eller for å også gi som melkemåltid alene etter 6mnd?
ImageUploadedByBV Forum1452677036.565132.jpg
Sånn jeg forstod det så gis det i kombinasjon etter måltidet :) for nan 1 går som ett måltid.

Ok :-) Så for å ha brakt det på det rene så kan jeg gi 1 etter 6mnd som måltid alene? :-) Ikke lett dette, iaf når man har begynt å gi dette først nå og ikke har peiling..
Tror nan 1 fungerer som eneste næringen fram til barnet er 6mnd :) etter det skal vel fast føde introdusseres. Merker hvertfall på min at nan 1 ikke er nok til å mette henne :) hun har fått nan siden dag 3 :) tror det har noe med jerninholdet, om jeg ikke tar helt feil :) men evnt så kan du også høre på helsestasjonen :)

Tror nan 1 fungerer som eneste næringen fram til barnet er 6mnd :) etter det skal vel fast føde introdusseres. Merker hvertfall på min at nan 1 ikke er nok til å mette henne :) hun har fått nan siden dag 3 :) tror det har noe med jerninholdet, om jeg ikke tar helt feil :) men evnt så kan du også høre på helsestasjonen :)
Ok :-)

Back
Topp