Dere med midt-septembers-babyer

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Hvor mye sover de nå? På dagtid? Han min er tre uker og har sovet ganske mye de to siste dagene, men så tuller han litt om natta (ca 2-3 timer). Bør jeg tenke på når han skal sove, hvor lenge osv? Vil jo heller ha en god natt søvn :p

Mi er 4 uker, og hun sover når hun vil. På dagtid kan hun noen dager sove ganske mye, mens sånn som i går da sov hun ikke fra 12.30 til 20.45! Hittil har vi vært ganske heldige på natta. Hun våkner kun for mat, og sovner fort når hun er mett. Det lengste hun har vært våken på natta er 1,5 time.
Syns det er veldig vanskelig å styre søvnen hennes. Hvis jeg holder henne våken ender det bare opp med at hun blir overtrøtt, så hun styrer døgnet selv.

Merker at det blir flere og lengre våkenperioder her, men heldigvis bare på dagen. Sover fast en del timer etter frokost, deretter mer sporadisk, alt ettersom hva som skjer.

Nettene er fortsatt ganske uforutsigbare. Noen ganger er jeg oppe kun 1 gang, i 02-03 tiden, maks 1 time. deretter sover han til07-08 tiden. Andre ganger, som i natt var det hver time fra kl 03:( Han har ganske lange soveperioder på kvelden, gjerne fra 18-24 - håper bare den forskyves med 6 t snart!:)

Min blir 3 uker på mandag, og sover veldig lite. Han har en sjelden gang sovet 3 timer, men dette skjer kun dagtid. På natta må jeg som regel opp hver time, og han blir urolig med en gang han blir lagt i senga, og han sover best på brystet mitt etter rett ved siden av meg. Han kan være våken i 4-5 timer, sove 30 min, før han er våken igjen. Ingen sovebaby i allefall!

Mi er litt over 3 uker. Hun har siden fødsel sovet mye på dagen og mer elten om kvelden. Hun er ikke våken så veldig lenge om gangen, men vil ha mat ca hver 3. Time. Om natten kan hun dille litt, gjerne 1-2 time før hun vil sove. Og sover ca 3-4 time i strekk på natta

Er noe med den vugga på soverommet også. Med en gang jeg legger han nedi så blir han lys våken... Mens den jeg har i stua går det fint å legge han i :rolleyes:

Han her sover mye! Han pleier å sove ca fem timer på natta. I natt sov han fra 23-03 og fra 0330 til 0630 og det er vel den "dårligste" natta. Ellers sover han når han ikke spiser frem til rundt kl 18. Da våkner han til og spiser jevnt frem til han sovner en gang mellom 00 og 02. Han har kanskje en halvtime, maks en time hvor han er våken og ikke sulten.

Gutten min er 4 uker, og styrer døgnet selv. Ser tydelig at han sover bedre på natten når han har sovet mye på dag, så vi vekker han ikke. Er som regel våken 1 1/2-2t, før neste hvil. Sover gjerne en lengre periode (3-4t) på dag, og ellers litt forskjellig. Gjerne mer trøtt på formiddag, med en lengre våkenperiode før natta. Har i det siste sovet mer på natt, men våkenperiodene er dessverre like lange som på dag :p Da han var 3 uker var 2t sammenhengende søvn på natt bra, men nå er det ofte 3-4t

Min er 3 uker! Han sover når han vil, men han har liksom funnet sin egen rutine.. Han er tilsammen våken 3-4 timer om dagen.. Han våkner 2 ganger for amming på natta! Men han styrer søvnen helt selv!! Har hørt at man kan begynne med sånne rutiner rundt 3 mnd alder?!:)

Ellers bader vi på kveldstid(når vi bader) og tar på pysj og sånn for å skape en "rolig" kveld.. Men ikke mer rutiner enn det:)

Min er 3 uker! Han sover når han vil, men han har liksom funnet sin egen rutine.. Han er tilsammen våken 3-4 timer om dagen.. Han våkner 2 ganger for amming på natta! Men han styrer søvnen helt selv!! Har hørt at man kan begynne med sånne rutiner rundt 3 mnd alder?!:)

Ellers bader vi på kveldstid(når vi bader) og tar på pysj og sånn for å skape en "rolig" kveld.. Men ikke mer rutiner enn det:)
Tok på han pysj igår og la oss klokken 21 :p Da sov vi til 01/0130 før han ville ha mat igjen og så til 0500. Sto opp 0715. Det gjorde godt ;) Begynner med leggerutiner litt etter litt. De to andre har vært klar rundt to måneder :)

Tok på han pysj igår og la oss klokken 21 :p Da sov vi til 01/0130 før han ville ha mat igjen og så til 0500. Sto opp 0715. Det gjorde godt ;) Begynner med leggerutiner litt etter litt. De to andre har vært klar rundt to måneder :)
Så bra!!! Det er sånn vi prøver på her også! Men han sover så utrolig lett på kveldstid, og skal ha mat oftere.. Så får ikke lagt han i senga før 12-1! Men da sover han også til ca 5 før han skal ha mat! Også våkner han igjen ved 8-9 tiden:D

Så bra!!! Det er sånn vi prøver på her også! Men han sover så utrolig lett på kveldstid, og skal ha mat oftere.. Så får ikke lagt han i senga før 12-1! Men da sover han også til ca 5 før han skal ha mat! Også våkner han igjen ved 8-9 tiden:D
Hørtes greit ut det også :)

Back
Topp