Dere med melkeallergi barn

SHS

Elsker forumet
Hvor lang tid tar det fra de får i seg melk til det kommer en reaksjon? Hvordan reaksjon kommer det når de har fått i seg melk?

jeg tror at det varierer veldig. hos meg selv,får jeg magevondt,og blir dårlig i magen,jeg har en form for intolleranse,kan drikke en latte,men kjenner det litt,fløtegratinerte poteter derimot er krise.... mini har melkeprotein allergi,de mener han da fikk en betennelsestilstand i tarmene av melk,som såre tarmer,og at dette gjorde han urolig,utilpass,lite matlyst og dårlig søvn... + grønn løs avføring.

ORIGINAL: ohBaby!

jeg tror at det varierer veldig. hos meg selv,får jeg magevondt,og blir dårlig i magen,jeg har en form for intolleranse,kan drikke en latte,men kjenner det litt,fløtegratinerte poteter derimot er krise.... mini har melkeprotein allergi,de mener han da fikk en betennelsestilstand i tarmene av melk,som såre tarmer,og at dette gjorde han urolig,utilpass,lite matlyst og dårlig søvn... + grønn løs avføring.

Så han hylskriker ikke av smerte? Hvor lang tid det går fra han får i seg melk til reaksjonen kommer da?

Ammer du? I så fall lurer jeg på hvor lang tid det går fra du fikk i deg melk til babyen din reagerte?

ammer ikke nei... han har alldri hylskreket nei.

jeg drikker og får i meg svært lite melk selv,så det var når jeg beg å miste melka og trappet opp på mme vi merket at han endret seg som jeg beskrev over.. +at vekta stoppet opp selv om han drakk bra.. som om kroppen frastøtte næringa

ORIGINAL: ohBaby!

ammer ikke nei... han har alldri hylskreket nei.

jeg drikker og får i meg svært lite melk selv,så det var når jeg beg å miste melka og trappet opp på mme vi merket at han endret seg som jeg beskrev over.. +at vekta stoppet opp selv om han drakk bra.. som om kroppen frastøtte næringa

Hmm, takk for svar. Vi får teste videre [:)]

Du bør jo få en time hos barnelege så de kan teste ikke små teste hjemme... om barnet har tydelig smerte ved inntak av melk så er det veldig enkelt med litt ny tankegang å holde seg 100% borte fra melk...så ungen slipper å ha smerter... [8|][8|][8|]

Selv har jeg intoleranse mot melk, så kan ha små mengder. Spiser jeg noe med fløte, rømme eller creme fraice reagerer jeg på 15-20min. Ungene fikk skikkelig magevondt å grønn avføring. Når de var bitte små fikk de kjempe hard mage. Etter de ble 4-5 mnd var det bare diaré. Etter 6 mnd merket jeg ingen magevondt, men diaré.

Back
Topp