Dere med masse kynnere

Mariatrond

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hva er masse for dere?

Er de ubehagelige, kraftige, vonde, milde eller kjenner du ikke noe til dem?

Jeg er 32+1 og har en del kynnere. 4-5 i timen på der meste sånn ca, som jeg kjenner river sikkelig og er ubehagelig og strammer veldig.

Æsj, blir litt urolig av og til ..

Noen av dem kjenner jeg godt i rygg og nedi magen. Dette vil jeg vel kalle maserier.:)
Oftest kjenner jeg det oppover brystet og halsen når det strammer, at det trykker. Kjenner jo at magen å strammer seg. Vanskelig å forklare... Men merker godt at jeg har mye kynnere. De kommer sporadisk og i perioder mange på en gang.

Blir ikke bekymret enda ihvertfall.:)

Noen av dem kjenner jeg godt i rygg og nedi magen. Dette vil jeg vel kalle maserier.:)
Oftest kjenner jeg det oppover brystet og halsen når det strammer, at det trykker. Kjenner jo at magen å strammer seg. Vanskelig å forklare... Men merker godt at jeg har mye kynnere. De kommer sporadisk og i perioder mange på en gang.

Samme her! Kan til og med kjenne det i skuldrene og nesten i ryggen..

Jeg hadde kynnere for noen dager siden som i 8-9 timer kom med 10 min mellomrom. Men det vwr visst bare smertefulle kynnere. Kjente det kriblet i magen, før det begynte å kjennes som menssmerter som ble sterkere og avsluttet med ordentlig mageknip :( den dagen ble eg utslitt.

Normalt sett kjenner jeg dem bare som ubehagelige. Kan fint få 10 i løpet av en time.

Jeg ble sykemeldt I dag pga premature rier. Hatt "menskramper" siden fredag kveld. Var på føden I hele dag, jeg har forkortet livmormunn med 3 cm så overlegen på gyn Ga meg streng beskjed om å ta det så rolig som mulig for at jeg ikke skal få flere sammentrekninger. Poenget mitt er at jeg hadde ikke reist på føden fordi jeg tenker det er å Være små dramatisk men hadde jeg ikke hørt på samboeren min og moren min så kunne jeg plutselig født på jobben pga et tungt løft. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Jeg vil I alle fall Være minst over 34 uker Før fødselen, er nå 32.

Jeg ble sykemeldt I dag pga premature rier. Hatt "menskramper" siden fredag kveld. Var på føden I hele dag, jeg har forkortet livmormunn med 3 cm så overlegen på gyn Ga meg streng beskjed om å ta det så rolig som mulig for at jeg ikke skal få flere sammentrekninger. Poenget mitt er at jeg hadde ikke reist på føden fordi jeg tenker det er å Være små dramatisk men hadde jeg ikke hørt på samboeren min og moren min så kunne jeg plutselig født på jobben pga et tungt løft. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Jeg vil I alle fall Være minst over 34 uker Før fødselen, er nå 32.

Premature rier? Det er jo rier før uke 37. Det hadde jeg sist, og da ble de jo stoppet i uke 28 , og det er rutinr ved st olav i allfall så lenge det er før uke 34? Så rart..

Var å måla livmorhalsen i går jeg å, og min var på 3 cm og fikk beskjed om at det vat helt normalt.. Det fikk jeg beskjed om sist å. Sist ble den 2,5 i uke 28 så da ble jeg innlagt.. Hører de fleste har rundt 3 cm så langt uti sv.skapet.

Håper du slipper unødig bekymring med disse krampene. Vet hvordan det er :(

Har ikke kjempemasse kynnere tror jeg, men om kvelden er de ofte litt vonde. Da gjør det vondt nederst i magen og nedover hele veien til innsiden av lårene. Av og til litt i korsryggen også.
Noen dager før forje fødsel hadde jeg MYE vonde kynnere, og de var mye vondere enn disse så bekymrer meg ikke enda iallfall. Da var de litt regelmessig også.

Samme her :)

Premature rier? Det er jo rier før uke 37. Det hadde jeg sist, og da ble de jo stoppet i uke 28 , og det er rutinr ved st olav i allfall så lenge det er før uke 34? Så rart..

Var å måla livmorhalsen i går jeg å, og min var på 3 cm og fikk beskjed om at det vat helt normalt.. Det fikk jeg beskjed om sist å. Sist ble den 2,5 i uke 28 så da ble jeg innlagt.. Hører de fleste har rundt 3 cm så langt uti sv.skapet.

Fikk beskjed om at det er 5 cm som er normalt, og under det er for kort, men det var fra jordmor, og ikke lege da.

Jeg er ikke lagt inn og har hatt 2 cm nå i flere uker. Ble målt til 3 cm uke 28 og fikk beskjed om å ta det rolig og kun jobbe 50%. Var forkortet til 2,5 cm i uke 29, og 2 cm i uke 31. Med beskjed om å kun jobbe hjemmefra og ikke gjøre NOE er den fremdeles på 2 cm i uke 33 :) tror det er ulik praksis når det gjelder å legges inn eller ikke. De mente jeg hadde stor potensialet til å minimere aktiviteten og at det ville holde :P

Hvis jeg stresser mye eller er veldig aktiv så kommer de jevnt. Prøver å ikke gjøre det for mye :)

Jeg er ikke lagt inn og har hatt 2 cm nå i flere uker. Ble målt til 3 cm uke 28 og fikk beskjed om å ta det rolig og kun jobbe 50%. Var forkortet til 2,5 cm i uke 29, og 2 cm i uke 31. Med beskjed om å kun jobbe hjemmefra og ikke gjøre NOE er den fremdeles på 2 cm i uke 33 :) tror det er ulik praksis når det gjelder å legges inn eller ikke. De mente jeg hadde stor potensialet til å minimere aktiviteten og at det ville holde :P

Det beste er å roe ned aktivitet ja. Min gikk fra 3 og plutselig til 1 på bare ei uke uten at jeg merka så mye til det. Gikk naturligvis i fødsel .. Jobber redusert jeg også for øyeblikket :) Må det for å være tilstede for 3 åringen også.

Fikk beskjed om at det er 5 cm som er normalt, og under det er for kort, men det var fra jordmor, og ikke lege da.

Min ble målt til 4,7 cm frem til uke 25. Nå er den 3 og fortsatt normal sa legen.. 5 cm er normalt ja, iallfall tidlig. Naturlig at den blir kortere etterhvert som det tynger mer også..

Fikk målt min livmorhals i uke 24 og da var den litt over 4 cm. Da har den jo sikkert blitt kortere siden da... Idag har jeg mye kynnere som jeg kjenner i ryggen. De slipper fort igjen.

Det kommer litt an på hvor mye aktivitet jeg er i. Men en vanlig dag med skole kan jeg lett ha 30-40 kynnere om dagen. Kommer gjerne hver gang jeg skal gå litt mer enn 20 sekunder, og hvis jeg ikke roer ned fort sitter de lenge. Får også skikkelig nedpress så jeg blir gående som en and hvis jeg ikke stopper opp.
Jordmor var bekymret for tidlig fødsel når jeg har så mange vonde med nedpress, så går nå på svangerskapspenger fram til permisjon.

Min ble målt til 4,7 cm frem til uke 25. Nå er den 3 og fortsatt normal sa legen.. 5 cm er normalt ja, iallfall tidlig. Naturlig at den blir kortere etterhvert som det tynger mer også..

Okei, ja det høres naturlig ut! Har ikke målt min, men jm synes jeg burde. Er ikke så bekymret for tidlig fødsel selv, så har ikke vært og målt enda :P

Okei, ja det høres naturlig ut! Har ikke målt min, men jm synes jeg burde. Er ikke så bekymret for tidlig fødsel selv, så har ikke vært og målt enda :P

Hvorfor er du ikke bekymret for tidlig fødsel?

Selv misliker jeg sterkt å ikke gjøre annet enn å sitte på sofaen, men vil ikke risikere helsa på minsten og føde tidlig. Fint å se at når jeg faktisk har roet ned så har det en effekt (altså ingen endring) :)

Er ikke vanlig å drive å måle lmh sånn uten videre tror jeg. Jeg måles pga konisering og masse kynnere og fødsel i uke 30 sist :) greit å bli passa på selv om jeg tror jeg går til termin denne gangen :)

Har hele tiden hatt smertefrie kynnere men de siste dagene har jeg kjent de litt mer...

Er ikke vanlig å drive å måle lmh sånn uten videre tror jeg. Jeg måles pga konisering og masse kynnere og fødsel i uke 30 sist :) greit å bli passa på selv om jeg tror jeg går til termin denne gangen :)

Neida, det er jeg klar over :) Jm mente jeg burde det pga veldig vonde kynnere/maserier og en urinprøve som ikke var så fin. Hun lurte på urinveisinfeksjon, og sammen med mye kynnere kunne det visst resultere i tidlig fødsel.

Back
Topp