Dere med linser

Lillezilje

Gift med forumet
Skal til optiker i dag, VET jeg har dårlig syn, så må nok ha linser.
Hvilke linser har dere? Tenker da på månedslinser eller dagslinser. Sånne man må ta av og på eller sånne man kan ha på i lengre tid både natt og dag?

Hvor mye koster det?

Og om jeg skal til optiker i dag, får jeg med meg linser hjem i dag da eller må det bestilles så det tar flere uker før jeg får de ?

Har som dere sikkert skjønner NULL peiling på dette

Du får dem med hjem i dag.
Hva det koster avhenger av om de skal korrigere skeive hornhinner også eller om du velger dags eller månedslinser.
Bestiller stort sett linsene mine på nettet så aner ikke hva de koster hos optiker lenger.

Jeg bruker mnd-linser, men pleier å ha de i til de kjennes ekle ut.. Så kan være godt over en mnd..
Tar de av hver kveld, for blir så tørr på øynene, og får hodepine om jeg sover med dem på..

Jeg bestiller på nett, myyyyyyye billigere..
Men når jeg er på synstest bare for å sjekke, av og til, og synet har endret seg, så kjøper jeg et par der.. Så bestiller jeg mer på nettet  [;)]

Det er alt etter hva du ønsker - har prøvd både dags, måneds og døgnlinser.
Dagslinser er det beste for meg, men de er himla dyre. Døgnlinser fikk jeg tørre øyne av, så jeg bruker månedslinser.
Er godt fornøyd med de, må tas av om kvelden og på igjen om morgenen[:)]

Det kommer nok an på øynene dine, vil anbefale deg å prøve ut litt forskjellig.
De fleste optikere har prøvelinser liggende, så du får nok med deg et par i dag. Ellers må de som regel bestilles.

Lykke til!

Bestiller på nett, sist jeg sjekka var lensson.com billigst. Varierer om jeg bruker dagslinser eller mnds linser. Hender jeg bestiller med farge, da er det mnd, men "vanlige" bestiller jeg dagslinser.

Skal til optiker i dag, VET jeg har dårlig syn, så må nok ha linser.
Hvilke linser har dere? Tenker da på månedslinser eller dagslinser. Sånne man må ta av og på eller sånne man kan ha på i lengre tid både natt og dag?

JEg startet med dagslinser. Optiker vil nok i de aller fleste tilfeller anbefale dagslinser til å begynne med, inntil du blir vant til linser.
Etterpå er månedslinser kjekt.
Og døgnlinser!

Hvor mye koster det?
Kommer an på linsene. Kanskje 200 kr pr mnd ca. BLir billigere om du kjøper for et halv år av gangen som regel.

Og om jeg skal til optiker i dag, får jeg med meg linser hjem i dag da eller må det bestilles så det tar flere uker før jeg får de ?
Du får som regel noen med hjem m en gang, og resten må vanligvis bestilles.

[;)]

Jeg har one day acuvue, en dagslinser. Betaler ca 450 i mnd, inkludert øyesjekk en gang eller to i året. Det er sikker blandt de dyreste som er på markedeet, men det er de eneste linsene jeg kan bruke uten problemer. Har hatt det merket i mange herrens år.

Jeg har brukt dagslinser,månedslinser og slike man kan ha på i 30 dager.Har fungert bra alle sammen.Nå bruker jeg slike man kan ha på i 30 dager,og betaler vel rundt 270 for de i mnd.Får de da hjem i posten (via Interoptik).Går på 2 linsekontroller i året.Betaler da ikke for det,da det er med i prisen.

Jeg bruker dagslinser, klarer ikke bruke noe annet(har prøvd månedslinser og døgnlinser). Da får jeg så vondt i øynene, at det kjennes ut som noen har slått meg skikkelig hardt på øya[8D] Er forskjell fra øyne til øyne, så du må bare få prøvd ut litt forskjellige hvis de første ikke passer deg[:)]

Når jeg går på kontroll, bestiller jeg linser for 3mnd., og betaler litt over 1000kr. for kontrollen og linsene til sammen[:)] Sikkert ikke den billigste plassen jeg går, men er veldig god service der, i forhold til der jeg gikk før[:)]

Her må de som regel bestille linsene til meg, men det er en liten lokaloptiker. MEn hvis jeg ier helt tom, har de alltid noen få liggende som jeg kan få med meg[:)]

ORIGINAL: Bymusa

Jeg har one day acuvue, en dagslinser. Betaler ca 450 i mnd, inkludert øyesjekk en gang eller to i året. Det er sikker blandt de dyreste som er på markedeet, men det er de eneste linsene jeg kan bruke uten problemer. Har hatt det merket i mange herrens år.

jeg har også Acuvue endagslinser og er kjempe fornøyd me de. Betaler vel omtrent 2500,- for et halv års forbruk. Har også prøvd andre en dagslinser som daileys, men Acuvue er de eneste jeg er kjempe fornøyd med! De er absolutt verdt pengene! 

har også hatt månedslinser - de er jo en god del billigere enn endagslinser - men jeg betaler gjerne litt mer for å slippe å ta vare på linsene hver kveld og tenke på alt renseutstyr osv når jeg skal reise bort.. [:D]

Takk for svar jenter [:D] Da ble jeg litt klokere

Back
Topp