Dere med langt hår -

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Har i dag hår ned til korsryggen, som jeg vasker stort sett annen hver dag, med mindre det er behov for å vaske det daglig. Det krever sitt, særlig mtp. TID, og ser ikke helt for meg hvordan jeg skal ha tid til å vaske håret og dusje når vi har fått den lille i hus. Vurderer sterkt å klippe meg litt kortere, tross ville protester fra øst og vest.

Hva gjorde/gjør/skal dere gjøre med håret i forkant av fødselen og/eller i tiden etter?

Aldri hatt noe problem med å få tid på badet. :)
Har nesten like langt hår og kommer til å la det gro. Vasker hver dag når jeg jobber og annakvar ellers.

Har i dag hår ned til korsryggen, som jeg vasker stort sett annen hver dag, med mindre det er behov for å vaske det daglig. Det krever sitt, særlig mtp. TID, og ser ikke helt for meg hvordan jeg skal ha tid til å vaske håret og dusje når vi har fått den lille i hus. Vurderer sterkt å klippe meg litt kortere, tross ville protester fra øst og vest.

Hva gjorde/gjør/skal dere gjøre med håret i forkant av fødselen og/eller i tiden etter?

Jeg hadde langt hår. Klipte det kort da jeg var høygravid,fordi jeg orket ikke mer. Det var bare i veien! Under armene når jeg sov, lå lange hårstrå overlat fordi jeg røytet enormt ( Joda røyter like mye selv med kort hår, men det er ikke like langt) nå har jeg kort Bob, Dvs enda kortere enn det som er på bilde. Er deilig, men nå som jeg fant frem bilde savner jeg det litt. Heldigvis vokser det igjen. ImageUploadedByBV Forum1478154917.166519.jpg

Jeg hadde langt hår. Klipte det kort da jeg var høygravid,fordi jeg orket ikke mer. Det var bare i veien! Under armene når jeg sov, lå lange hårstrå overlat fordi jeg røytet enormt ( Joda røyter like mye selv med kort hår, men det er ikke like langt) nå har jeg kort Bob, Dvs enda kortere enn det som er på bilde. Er deilig, men nå som jeg fant frem bilde savner jeg det litt. Heldigvis vokser det igjen. Vis vedlegget 205690
Det er jo ikke kort, bare kortere ;)

Jeg hadde langt hår. Klipte det kort da jeg var høygravid,fordi jeg orket ikke mer. Det var bare i veien! Under armene når jeg sov, lå lange hårstrå overlat fordi jeg røytet enormt ( Joda røyter like mye selv med kort hår, men det er ikke like langt) nå har jeg kort Bob, Dvs enda kortere enn det som er på bilde. Er deilig, men nå som jeg fant frem bilde savner jeg det litt. Heldigvis vokser det igjen. Vis vedlegget 205690

Hey! Fikk jo et ansikt på "Endeligmamma". Flott dame og fint hår. ;) Vurderer som sagt det samme, mitt vokser så fort ut igjen også, så... Blir ikke like drastisk denne gangen som da jeg var yngre, da gjorde jeg stuntet fra å ha så langt hår, til å snaue meg ordentlig, type 5cm på toppen og snauklipt i nakken - TO ganger på 5 år! Tok ikke en Britney da heldigvis. :p

Hey! Fikk jo et ansikt på "Endeligmamma". Flott dame og fint hår. ;) Vurderer som sagt det samme, mitt vokser så fort ut igjen også, så... Blir ikke like drastisk denne gangen som da jeg var yngre, da gjorde jeg stuntet fra å ha så langt hår, til å snaue meg ordentlig, type 5cm på toppen og snauklipt i nakken - TO ganger på 5 år! Tok ikke en Britney da heldigvis. :p
Hehe takk takk! Var til og med høygravid på bildene.

Jeg klipper meg alltid etter fødsel. Man mister jo så mye hår, ungen lugger så man har det jo bare i en dott uansett, og man har ikke tid til å stelle seg like mye :p

Jeg klippet meg etter fødselen. Håret var bare i veien og når ungen ble noen mnd ble håret veldig interessant å dra i :P

Jeg har langt hår (nesten til rumpa) har alltid hatt det og vil ikke klippe meg pga baby:) når storebror ble født ble det til at han koste på håret hele tiden og det roet han ned:) Han gjør det fortsatt nå når han er 3,5 år og det er så koselig<3 Har aldri tenkt at det er noe styr å vaske selv om jeg har baby:)

Jeg hadde ikke fullt så langt hår, det rakk like nedenfor skuldrene. Var ikke noe større problem og stelle det enn ellers :) mitt hår vokser så sakte så jeg ville aldri klippet det så kort, syns det er så nydelig med laaangt hår :p

Jeg klipte meg rett før fødsel sist. Var så deilig under fødselen å ikke ha håret i veien eller en vond strikk å ligge på. Har beholdt det kort etterpå også :-) Savner kun det lange håret når jeg skal pynte meg skikkelig, og det er ikke så ofte :-P

Syns det tar like lang tid å vaske håret om det er kort eller langt jeg...vasker det ca hver 3dag. Syns det er mer jobb med kort hår. Langt hår kan man jo hive opp i en hestehale eller knute eller bare la henge, mens kort hår må jeg gjerne bruke rettetang eller føner for å få til å ligge rett vei!

Jeg har allerede "mammaklippen" som en del kaller det rundt her. Rett over skuldrene. Jeg har tidligere hadde langt hår men trives veldig godt med en litt kortere og friskere frisyre ! Men det er jo veldig individuelt da, for mange er langt hår mer identitet enn deres eget navn! har iallefall noen venninner med den oppfatningen :)

Har ikke hatt så langt hår som deg, men normalt langt.
Husker ved første fødsel at jeg ble så irritert på den hårstrikken som bare skle ut hele tiden og jeg kunne ikke sette den i selv pga venefloner og drypp. Klippet meg derfor kortere tett før neste fødsel.
Tenker det samme igjen. Må ha noe som er lett å holde i starten. Husker jeg følte det var en god dag om jeg fikk pusset tenna før klokka ble 16 med første, en lang dusj var ihvertfall bare å se langt etter.

Jeg synes det er deilig med litt kortere hår. Det verste er egentlig å få kommet seg til frisøren med baby synes jeg. Meg selv blir hele tiden nedprioritert. Og når jeg så begynte å jobbe ble det ennå verre. Vil alltid rett hjem etter jobb, og har utsatt gang på gang å dra til frisøren.
I tillegg ble det tungt å dusje som høygravid.
Så litt kortere hår er å anbefale ja:)

Jeg klipte meg pinnkort etter første. Angret når jeg begynte å spare igjen :p

I det første svangerskapet haddejeg langt hår, men det klikka for hormonene mine, så jeg mistet sykt mye hår, og fikk skikkelige viker i hårfestet :sour: så når det samme var på vei til å skje i svangerskap nr 2, klippet jeg det kort, det var ikke så synlig da, og det lå ikke laaange hår etter meg overalt. Nå har jeg endelig fått tilbake litt lengde og fylde, men regner med at det samme vil skje nå, og da blir det kort igjen..

Jeg hadde veldig langt hår før jeg fikk sønnen min. Hadde ikke planlagt å klippe det. Men det tok for lang tid å vaske og tørke (veldig tykt hår). Og når jeg lekte med sønnen min måtte jeg ha det i hale eller knute. Nå som jeg har kortere han jeg ha det løst uten at det faller i ansiktet på ham (mest viktig når de ikke krabber enda :) )

Jeg har husmorknuten i nakken om dagen og slipper håret løst om kvelden.. deilig å slippe ned håret av og til :)

Back
Topp