Dere med laktoseallergi?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har hvert å tatt slike stikk i fingeren i dag og fikk beskjed om at denne testen kom til å bruke en time mest sannsynlig.
Var å tok ett stikk i fingrene for så å drikke det forferdelige vesken, så ventet jeg ett kvarter for så å ta ett stikk i fingren igjen.
Etter det stikke sa han at jeg kunne dra hjem, han hadde allerde fått svar[:-]
Så fikk jeg egentlig beskjed om at det kom til å ta en times tid.
Hvordan var det på deg når du tok prøven, var du der lenge eller fikk du gå tidligere enn antatt. Og hvor lenge gikk det til du fikk svar??
Er litt spendt på denne prøven for jeg har allerede lagt om en del i kosten min og det har hjulpet.
Men om det ikke er laktose, så ma det jo være noe annet.

Hvordan reagerte du på testen da? Kjente du noe forskjell? Jeg var der i 1,5time og etter 5min så lå jeg på gulvet og trodde jeg skulle dø. Det var så sinnsyke smerter at jeg aldri har opplevd, gallesteinsanfall var ingenting i forhold. Og jeg måtte nesten krabbe ut derfra etter 1,5time. Tok flere uker før magen min var normal. Men skal sies at jeg reagerer ekstremt på laktose, så jeg kan ikke bruke laktoseredusert kun laktosefrie produkter.

ORIGINAL: Hege og Chris

Hvordan reagerte du på testen da? Kjente du noe forskjell? Jeg var der i 1,5time og etter 5min så lå jeg på gulvet og trodde jeg skulle dø. Det var så sinnsyke smerter at jeg aldri har opplevd, gallesteinsanfall var ingenting i forhold. Og jeg måtte nesten krabbe ut derfra etter 1,5time. Tok flere uker før magen min var normal. Men skal sies at jeg reagerer ekstremt på laktose, så jeg kan ikke bruke laktoseredusert kun laktosefrie produkter.

Jeg fikk vondt i magen og har det fortsatt. Men overhode ikke slik som du beskrev da. Uff, det hørtes jævlig ut.
Men dette spurte han meg overhode ikke om[:-]

Hvordan gikk du fram for å ta denne testen?[:)]

Jeg er ikke laktoseintolerant, men typen vil teste seg[;)]

Hm merkelig. Jeg måtte på fûrst å ta den prøven, jeg fikk også spørsmål om hvordan jeg kjente meg. Men du skulle ikke fått vondt i magen om du tålte laktose. Så kanskje han bare tok en kjap test og fant ut at blodsukkeret ikke forandret seg[8|]

ORIGINAL: Siri91

Å være laktoseintolerant har faktisk ikke falt meg inn før, men jeg har sluttet å drikke melk for jeg har fått så vondt i magen.
Har gått hos enn ernæringsfysiolog og hun spurte meg om jeg drakk melk for jeg manglet ett eller annet.
Da fortalte jeg jo dette å fikk beskjed om å teste meg.
Så jeg aner ikke hvordan man går frem, men kanskje snakke med legen sin??

ORIGINAL: Hege og Chris

Hm merkelig. Jeg måtte på fûrst å ta den prøven, jeg fikk også spørsmål om hvordan jeg kjente meg. Men du skulle ikke fått vondt i magen om du tålte laktose. Så kanskje han bare tok en kjap test og fant ut at blodsukkeret ikke forandret seg[8|]

Skal ikke blodsukkeret forandre seg? Hva går dette ut på egentlig?
Jeg har ødelagt hele dagen min jeg vist jeg drikker ett glass melk da får jeg kramper i magen og blir kvalm og uvel.
Og dette er jeg nå også.
Men synes det var så rart jeg fikk gå med engang.

Jeg tok prikketest, jeg..

ORIGINAL: rodstilk

Jeg tok prikketest, jeg..

Som i huden?? Hmm. det var rart da.[:D]

ORIGINAL: søteste

Å være laktoseintolerant har faktisk ikke falt meg inn før, men jeg har sluttet å drikke melk for jeg har fått så vondt i magen.
Har gått hos enn ernæringsfysiolog og hun spurte meg om jeg drakk melk for jeg manglet ett eller annet.

Hehe, ja det var det da[8D] Han var nemlig hos legen i dag og fikk beskjed om å spise grønnsaker(!)[8D]
Tror leger har veldig lite peiling på dette.. Han har jo en veldig dyr kost da han må ha produkter uten melk..
Så han ville at legen skulle skrive ut lapp slik at han fikk godtgjørelse fra nav, men det ble visst vanskelig.

Kan en ernæringsfysiolog gi henvisning til sykehus for å ta denne testen?[:)]

ORIGINAL: søteste

Hehe, ja det var det da[8D] Han var nemlig hos legen i dag og fikk beskjed om å spise grønnsaker(!)[8D]
Tror leger har veldig lite peiling på dette.. Han har jo en veldig dyr kost da han må ha produkter uten melk..
Så han ville at legen skulle skrive ut lapp slik at han fikk godtgjørelse fra nav, men det ble visst vanskelig.

Kan en ernæringsfysiolog gi henvisning til sykehus for å ta denne testen?[:)]

Ja, jeg fikk den av ho iallefall, for legen min ha aldri spurt meg om dette.
Ja det er jo enn litt dyrere kost enn vanlig, så det er jo synd om han ikke får noe igjen.

Back
Topp