Dere med kvalme

renathemor

Glad i forumet
Har dere kvalme hele dagen eller avtar den utover dagen?

Jeg var ikke plaget i forrige svangerskap med kvalme, men denne gangen er jeg veldig kvalm. 
Den kommer gjerne midt på formiddagen..

Hos meg kommer kvalmen på ettermiddagen/kvelden..

~*LilleBlomst*~ skrev:
Her er det fra første do tur på mårran til eftan.

Uffda, så utrolig plagsomt det må være :/

Jeg syntes det er helt grusomt de få timene jeg har kvalme..

Merker overhodet ingenting på morran, kommer utpå dagen og er absolutt verst utpå kvelden. Men synes det begynner tidligere og tidligere på dagen... Har heldigvis ingen problemer med å få i meg mat, spiser nok heller for mye for å lindre kvalmefølelsen. Kaster heller ikke opp.

Jeg får ikke sove på kvelden fordi jeg er kvalm, og så våkner jeg tidlig på mårran fordi jeg er kvalm, og så er jeg kvalm resten av dagen. Hyggelig! Jeg spyr mest på mårran og på formiddagen, og så spyr jeg sånn nå og da på ettermiddagen og kvelden. Men det er absolutt verst på mårran, for da er magen helt tom, så når jeg henger over skåla så vil ikke brekningene gå over fordi det kommer jo ikke noe opp! Kan godt brekke meg 10-20 før det går over. Idag hadde jeg fire slike turer på do før jeg fikk starta dagen. Blir supersliten og vil bare grine etterpå. Vil forresten grine litt nå også! Uæhææ!:(

Her kommer den jevnlig i løpet av hele dagen. Sånn var det sist også.

Er kvalm 24 timer i døgnet, sliter med å sovne pga kvalme, våkner om natten av kvalme osv osv :-(

lan77 skrev:
Er kvalm 24 timer i døgnet, sliter med å sovne pga kvalme, våkner om natten av kvalme osv osv :-(

Slik er det her også.. :( Håper det blir bedre for oss alle snart! :)

Er kvalm hele dagen. i begynnelsen kom kvalmen utpå formiddagen, men nå er det altså fra morgen til kveld, og aller værst om natten (jobber en del nattevakter). er også spesielt ille 1 time etter jeg har spist. :o

Huff, trasig at noe så kjærkomment som dette skal føre med seg så mange ubehageligheter i starten! Jeg er kvalm fra morgen til kveld.. Spyr på tom mage om morran, men ikke noe mer utover dagen. Fungerer ikke på jobb i det hele tatt, så jeg vurderer å høre om jeg kan få sykemelding! Æsj!

lan77 skrev:

Jeg sliter med det samme.. Sliter spesielt på kveldstid og nattestid.. Det som hjelper for meg er å "sitte" og sove.. såå.. ja.. Ubehagelig, men jeg får søvn =)

I starten var det bare mest på dagen, men så kom det på kvelden å. Nå kan det svinge fra ingenting til full styrke på kvalmen. MORGENKVALME ER OPPSKRYTT i dette svangerskapet, men i forrige var jeg kun urven på morraen og frisk som en fisk hele resten av svangerskapet. Så sliter med å tilpasse meg denne situasjonen..

Jeg er mest kvalm på morgen, men hos meg vedvarer det utover dagen. Blir litt bedre på ettermiddag og tidlig kveld, og så kan det ofte komme tilbake senere på kevlden igjen! Litt slitsomt..

Jeg er kvalm 24/7, men kaser ikke opp. Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm en eneste dag og hadde ikke vondt en eneste plass på 9 mnd... Nå derimot... Blææ.. Enda godt det kommer noe godt ut av dette her...

kvalm stort sett 24/7 her i huset....kan forsvinne 30min opp til 1 time i slengen om jeg har spist noe jeg "tålte" akkurat da - har enda ikke funnet noe som jeg "tåler" flere dager på rad.... en dag er det salt lakris, en annen dag potetskruer og i kveld var det kinakål!

Våkner stort sett 6.30 hver natt og må tisse og da er kvalmen overveldende - MÅ finne noe å putte i munnen på vei inn på badet for å tisse.....plagsomt!

Heldigvis har jeg ikke spydd enda da - og det er forhåpentligvis bare 5 uker igjen!

Jeg er kvalm hele dagen. Brekker meg om morgenen og kvalmen sitter i hele dagen. Har kommet seg litt de siste to ukene etter at jeg begynte med et sånt sjøsykebånd.. og spiser litt gjennom hele dagen.. Var ikke kvalm med førstemann.

Kvalm hele døgnet. Nå har jeg gått ned flere kilo på et par uker, så nå har jeg kjøpt sånne armbånd og fått resept på kvalmedempende..

Kvalm hele døgnet. Nå har jeg gått ned flere kilo på et par uker, så nå har jeg kjøpt sånne armbånd og fått resept på kvalmedempende..

Back
Topp