Dere med KS

Kose mor

Betatt av forumet
Jeg har tatt mitt 3. Ks for to uker siden og husker ikke hvordan det var etterpå..

Men når jeg tisset nå så er det veeeeldig dårlig stråle, klarer ikke å tisse skikkelig.. Føler ikke at jeg får tisset meg tom.. Og veldig skjeldent tissatreng.. Redd det har skjedd no under inngrepet..

Noen med erfaringer?

Har ikke erfaring selv, men fra jobb vet jeg at de som blir operert generelt kan ha en risiko for å ikke klare å gå på do etterpå.
Derfor er det viktig at du kontakter lege om dette. Så de får sjekket om du har resturin.

Etter alle operasjoner bør man kunne tisse før man drar fra sykehuset! Då ville ringt sykehuset der du tok ks jeg :)

Kontakter man bare fastlegen da? Er det ul av blæren utenpå magen?
Vet ikke hvilke avtaler dere gjorde på sykehuset etter ks, men fastlege kommer uansett til å henvise deg videre. Så ville kanskje bare kontaktet sykehuset direkte.

De spurte om jeg kunne tisse to dager etterpå og det gjorde jeg.. Var litt dårlig stråle men trodde at det kom seg etter noen dager.. Jeg snakka ikke med kirurgen før jeg dro hjem.. Må ringe barsel jeg tror jeg

Her måtte jeg alltid tisse hver gang jeg stod. Kunne sitte og ligge og ingen antydning til å måtte tisse. Så fort jeg reiste meg så var jeg skikkelig tissetrengt. Da jeg gikk på do kom det ikke så mye at jeg burde vært skikkelig tissetrengt. Dette var i perioder de første ukene. Hadde aldri problemer under graviditeten. Tror urinblære gjerne kan flyttes litt på etter operasjon og fødsel og livmoren krymper jo gradvis så da blir presset endret ettersom det "ommøbleres" litt der inne. Jeg tror generelt at man ikke kan forvente at alt er som det skal før man er på etterkontroll. Det er vel 10-12 uker etter ks og ikke 6uker som ved fødsel.

Her måtte jeg alltid tisse hver gang jeg stod. Kunne sitte og ligge og ingen antydning til å måtte tisse. Så fort jeg reiste meg så var jeg skikkelig tissetrengt. Da jeg gikk på do kom det ikke så mye at jeg burde vært skikkelig tissetrengt. Dette var i perioder de første ukene. Hadde aldri problemer under graviditeten. Tror urinblære gjerne kan flyttes litt på etter operasjon og fødsel og livmoren krymper jo gradvis så da blir presset endret ettersom det "ommøbleres" litt der inne. Jeg tror generelt at man ikke kan forvente at alt er som det skal før man er på etterkontroll. Det er vel 10-12 uker etter ks og ikke 6uker som ved fødsel.
Det er godt mulig alt er helt normalt men en bør alltid ta på alvor hvis en føler en ikke får tømt seg skikkelig.

Det er godt mulig alt er helt normalt men en bør alltid ta på alvor hvis en føler en ikke får tømt seg skikkelig.
Ja det er mulig det. Jeg går aldri til legen før jeg må krabbe dit. Det pleier som regel å gå over ;) :p

Back
Topp