dere med kolikkbarn

Trine83

Forumet er livet
Gråter babyene dere hele dagen når de er våkne eller har de skriketoktene sine og er rolige ellers?

Julie får skikkelige skriketokter gjerne en eller to ganger til dagen. og da er det ikke mulig å trøste henne før det vonde er over og gir sukkervann. Men ellers hele tiden mens hun er våken gråter hun hvis jeg ikke springer rundt og bærer på henne(hun kan skrike litt da også, men da bumper jeg litt lett så hun roer seg). Og hvis jeg ikke gjør dette hylskriker hun.Hun kan være rolig i kanskje 30min tilsammen hele dagen mens hun ikke sover. Lurer på om  dette er vanlig. Er det kolikken eller om jeg skal ta henne til legen og få sjekket henne, eller om det bare er at hun hun liker mye nærhet av mammaen sin[8|]
Vet ikke helt hva jeg skal si til legen, han tror vel jeg er helt hysterisk.
Hun får nok mat også(veiet henne i går)

Sånn føler jeg også at jeg har det.
Etter at hun har fått mat enten sovner hun eller så skriker hun.
Også roer hun seg ikke med at vi sitter og bysser på henne. da er det opp og trakke på gulvet
-og ikke alltid det hjelper heller...

føler meg som en dårlig mamma når jeg ikke vet hva jeg kan gjøre for å roe henne av og til... [:(]
Skal gå og kjøpe fenikkel-te i dag og se om det kan være luft.
Hun er ikke alltid så lett å rape heller...

huff, så mange bekymringer!!!
Ikke alltid så gøy å sitte her alene når min mann er på jobb da. [&o]

Jeg har ikke kolikkbarn (enda), og jeg må si jeg skjønner at det er tøft for dere. Hjelper det å trille tur? Og hvordan er de hvis dere kler av de og legger de på stellebordet? Ellers må jeg si at fenikkelte ser ut til å virke her. Lufta kommer lettere opp ihvertfall..

Hørtes velkjent ut... Utrolig glad for at jeg har fått låne en sånn BabyBjørn bæresele, ellers hadde armene mine vært en kilometer lengre tror jeg... Ludvig er som regel urolig etter at han har spist, skriker ikke, men sutrer hvis jeg legger ham ned og gråter hvis han blir liggende for lenge.

I går hadde han sin første skriketokt siden vi begynte med fotsone-behandling (på tirsdag), da skrek han ca en time på kvelden. Sov til gjengjeld 5 timer etterpå da, så vi hadde en kjempegod natt i natt! Er visst vanlig at effekten av behandlingen avtar litt etterhvert før den er helt "ferdig". Har fått behandling i dag også, også kommer han igjen på tirsdag. Kjekt med denne terapeuten, for han gjør hjemmebesøk.

Fotsone-terapeuten sa til meg at det verste for dem når de har vondt i magen er å ligge på ryggen, bedre å ligge på magen etter bli holdt i loddrett stilling. Han viste meg hvordan jeg skal bøye ryggen til Ludvig (omtrent som når de ligger i fosterstilling), og de har hjulpet MYE å gjøre det når han har vondt. 10-20 minutter så sover han som en stein! På denne måten hjelper jeg ham også med å få ut luft, han fjerter som bare det når jeg bøyer på ham! [:D] Anbefaler forresten fotsoneterapi på det varmeste!

Helsekosten har en urte te som heter kolikk te kan det være noe å prøve?

Huff, ja kolikk burde vært forbudt. Høres ganske likt ut ja med dere også. Føler meg også som en dårlig mamma til tider[&o]. Nå har nettopp Julie sovnet etter noen timer med skriking. Har vært ute med vognen og trillet også , men hun roet seg til slutt i pappas armer.
Håper virkelig det er noe som vil hjelpe mot dette snart.

ORIGINAL: lene24

ser dere skriver om "fenikkelte?? " hva er det? er det noe vi skal drikke?på hvilken måte hjelper det mot luft.jeg har litt problemer noen ganger med og få opp luften på lille snella.
LESTE LITT LENGER TILBAKE NÅ OG SÅ INNSLAG OM FENIKKEL TE:)....

Back
Topp