Dere med KOLIKK barn

2juniskatter!

Glad i forumet
Der var vi hjemme fra ferie:) Har savnet babyverden gitt, har vært innom og kikket med iphonen min, men blir ikke det samme gitt.

Jeg kryper nå til korset og meddeler at vi uten tvil har en kolikk-unge i hus:( De siste ukene har han vrælt fra kl 20 til kl 23! Trodde bare det var økedager en stund, men går jo ikke an å ha økedager i ukesvis! Ser ut som guttungen har mageknip, vrir seg og brøler så han rister i blant! Blir så trist av å se på han..[8|]
Det har tydeligvis ingen betydning hva jeg spiser, han holder det gående på samme måte uansett.. Har som bæsjet i bøtter og spann de første ukene, bæsjer plutselig ikke mere.. Har gitt han minifom mens vi har vært på ferie, så han får det jo av seg etter hvert.. kjipt!

Et par spørsmål til dere som har kolikk-unger:
Noen tips/kjerringråd for å minske smertene?
Dere som har barn som nermer seg 3 mnd: merker dere tegn til bedring?
dere som har vært til kiropraktor evt alternativ behandling: har det hjulpet dere?

Takker og bukker for svar! Føler meg rådløs og fortvilet når han bare gråter![:(]

Hos oss hjalp i allefall kiropraktor.
Har fått ei helt ny jente [:D]

ORIGINAL: Nita84

Hos oss hjalp i allefall kiropraktor.
Har fått ei helt ny jente [:D]

[:)]så bra for dere:) Hva gjorde kiropraktoren da, og hvor mange ganger måtte til før dere merket forandring?

Merket forandring alt 1 gangen.
Hun hadde låsninger i nakken og ryggen.
Knakk henne opp og knadde henne litt.
Har vært der 5 ganger, hun har fremdeles litt
stram i ryggen, så skal dit om 3 uker.
I begynnelsen var vi der hver uke.
Synes det er verdt alle penga;)

Hmm.. mulig jeg spør dumt nå, men trodde kolikk hadde årsak i at tarmene ikke er helt modne? Begriper ikke hvordan noen knekk kan gjøre babyen modnere. Men det hjelper jo tydeligvis, er jo mange som skryter veldig av kiropraktor- behandling i forbindelse med kolikk.
Gutten vår virker i grunnen litt stiv i ryggen, sliter med amming om dagen.. han blir kjempesint når jeg legger han til selv om han er kjempesulten! Hender jeg må gå noen runder med han på gulvet før han suger seg fast- først da slapper han av..  Kanskje ikke så dumt å kontakte en kiropraktor..

Mageknipen kan du hjelpe med å sykle masse med bena, og trekke bena opp mot magen og massere tarmene. Trykke fingrene litt inn på en måte, så vil du fort kjenne forskjell på en spent mage og en avslappet mage. Ved å bevege bena settes det i gang i tarmene..og det vil komem ut promper.

Om det ikke kommer bæsj kan du putte termometeret inn i rumpa og ta det litt ut og inn, da skal det vist komme så pass på...

ORIGINAL: 2juniskatter!

Hmm.. mulig jeg spør dumt nå, men trodde kolikk hadde årsak i at tarmene ikke er helt modne? Begriper ikke hvordan noen knekk kan gjøre babyen modnere. Men det hjelper jo tydeligvis, er jo mange som skryter veldig av kiropraktor- behandling i forbindelse med kolikk.
Gutten vår virker i grunnen litt stiv i ryggen, sliter med amming om dagen.. han blir kjempesint når jeg legger han til selv om han er kjempesulten! Hender jeg må gå noen runder med han på gulvet før han suger seg fast- først da slapper han av..  Kanskje ikke så dumt å kontakte en kiropraktor..

Ikke vet jeg. De sier og at kolikk kan komme av en betennelse i tarmene av et virus og..
Kiropraktoren klemmer også på noen punkter i magen..

trodde vi hadde kolikk barn inntil fredagen, da besøkte vi verdens søteste og flinkeste manuellterapeut.
låsninger i bekken, ryggen og kink i nakken har alle tre gitt symptomer som er veldig likt kolikk.
ble så utrolig lettet da han sa at alt ville bli bedre fremover, for det har vært en rent .....

i dag har hun bæsjet, prompet, sovnet av seg selv, grått mindre og alt virker så langt mye bedre.

i  går etter behandlingen var det full baluba, men det fikk vi også beskjed om at var normalt.

jeg råder deg til å oppsøke noen som KAN barn, velg med omhu.
det sa manuellterapeuten til meg.
gjerne flere år på baken.

her prøvde jeg alt jeg også:
kuttet ut brus, melk, sure frukter, koffein osv.
ingenting hjalp

ORIGINAL: TheusOgNuska

trodde vi hadde kolikk barn inntil fredagen, da besøkte vi verdens søteste og flinkeste manuellterapeut.
låsninger i bekken, ryggen og kink i nakken har alle tre gitt symptomer som er veldig likt kolikk.
ble så utrolig lettet da han sa at alt ville bli bedre fremover, for det har vært en rent .....

i dag har hun bæsjet, prompet, sovnet av seg selv, grått mindre og alt virker så langt mye bedre.

i  går etter behandlingen var det full baluba, men det fikk vi også beskjed om at var normalt.

ingenting hjalp

Så flott:) Ingenting er bedre enn ting som virker[:D]
Jeg har vridd hodet mitt idag.. Når jeg tenker meg om så har som sakt småen virket veldig stiv de siste ukene.. Ammingen har gått veldig bra helt til nå for en uke siden- da begynte han plutselig å tulle! Må gå noen runder på gulvet med han for å få han til å suge seg fast, så kan jeg sette meg med en stund før han begynner å stresse igjen.
 Han ble lagt i hoftepute for 3 uker siden, og når jeg tenker meg om så har ting blitt gradvis verre og verre etter det. Han virker rett og slett fryktelig stiv i ryggen! Han spenner nok kroppen en del- kroppen har jo ikke en naturlig stilling med den der puta så det er jo i grunnen helt naturlig[8|] Tror rett og slett at vi prøver å finne en kiropraktor .. som du sier så er det nok lurt å prøve en som kan unger.. får høre litt rundt med veninner og folk! Regner ikke med at man får henvisning til kiropraktor av lege?

ORIGINAL: bellulf

da kan jeg anbefale ei[;)]ei på havanna senteret er meget dyktig,å hun heter Sigrun.Vi fikk beskjed om at det var bedre å oppsøke kvinnelig kiropraktor,vi de hadde ekstra erfaring å trent opp til å håndtere babyer.men hun sigrun er kjempe flink.hun viser va hun kommer til å gjør,å forklarer alt underveis.vi er kjempe fornøyd med henne[:D]
[/quote

Takk for tips! Vi får ta oss en ringerunde i morgen[:)]

ORIGINAL: bellulf

da kan jeg anbefale ei[;)]ei på havanna senteret er meget dyktig,å hun heter Sigrun.Vi fikk beskjed om at det var bedre å oppsøke kvinnelig kiropraktor,vi de hadde ekstra erfaring å trent opp til å håndtere babyer.men hun sigrun er kjempe flink.hun viser va hun kommer til å gjør,å forklarer alt underveis.vi er kjempe fornøyd med henne[:D]

Vi har Natalie Dallarie på Havanna senteret, hun er kjempe flink med barn. Ser mange ganger jeg er der at det er andre babyer på vei ut fra behandling hos henne :)

ORIGINAL: 2juniskatter!

ORIGINAL: TheusOgNuska

ingenting hjalp

Så flott:) Ingenting er bedre enn ting som virker[:D]
Jeg har vridd hodet mitt idag.. Når jeg tenker meg om så har som sakt småen virket veldig stiv de siste ukene.. Ammingen har gått veldig bra helt til nå for en uke siden- da begynte han plutselig å tulle! Må gå noen runder på gulvet med han for å få han til å suge seg fast, så kan jeg sette meg med en stund før han begynner å stresse igjen.
Han ble lagt i hoftepute for 3 uker siden, og når jeg tenker meg om så har ting blitt gradvis verre og verre etter det. Han virker rett og slett fryktelig stiv i ryggen! Han spenner nok kroppen en del- kroppen har jo ikke en naturlig stilling med den der puta så det er jo i grunnen helt naturlig[8|] Tror rett og slett at vi prøver å finne en kiropraktor .. som du sier så er det nok lurt å prøve en som kan unger.. får høre litt rundt med veninner og folk! Regner ikke med at man får henvisning til kiropraktor av lege?

jenta vår var også super stiv når jeg ammet henne, lå ofte i bro/banan form.
gråt mye og jabbet bare med puppen.
slitsomt i lengden.

du kan få henvisning til kiropraktor fra fastlegen, tror jeg.
men tror ikke du sparer så mange kronene.

lykke til!
håper det ordner seg for dere og den lille

Inne å sniker litt her jeg. Vi var hos sigrunn på havanna senteret med begge våre, og hun er flink. Men den som hjalp mest var ole marius lund på orstad. Han er manuell terapaut og spesialist på spedbarn. Behandler 8-12 kolikk barn daglig, og han er helt gratis på barn under 12 år[:D]

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?k=1&b=1&f=9

Back
Topp