Dere med katter

Lille_Rødhette

Flørter med forumet
Det sies jo at når en er gravid skal enn ikke renske i  kattesanden. Men hvis enn bare vasker hendene etterpå, skulle det vell ikke være så farlig? Har fått spørsmål om å passe noen katter nå i påsken. 

Det går fint.
Vask hendene godt og desinfiser dem.

Kjøp eventuelt noen engangshansker[:)]

personlig så skiftet jeg ikke på kattesanden når jeg gikk gravid...
men klappet og koste så mye jeg orket med de...

som Mummimamma sier, håndhygiene er viktig... og kjøp gjerne engangshansker (du må vakse hende uansett etter bruk av disse)

Jeg brukte engangshansker jeg[:)]

Med mindre du putter kattebæsj i munnen så går det helt fint [:D]

Så vask deg på hendene etter du har skiftet på doen, så er det ikke noe problem.

Jeg har 6 katter hjemme og tømmer doene flere ganger for dag, nå er jeg immun mot toxoplasmose da, men hadde tømt de selv uansett [:)]

Då det vart tatt blodprøver på første legekontroll i svangerskapet blei eg sjekka for toxoplasmose, der stod "tidl. gjennomgått infeksjon", så eg er immun. Renska likevel ikkje kassen, mest fordi mannen pleier å gjere det [:D]

Men det er klart du kan ordne kassen til katten, berre vask hendene godt etterpå (bruk gjerne sprit eller liknande) og ikkje leik 1-åring og et sanden [8D]

Jeg brukte hansker og desinfiserte hendene etter jeg v ar ferdig jeg, gikk strålende[:D]

ORIGINAL: turteldue

personlig så skiftet jeg ikke på kattesanden når jeg gikk gravid...
men klappet og koste så mye jeg orket med de...

som Mummimamma sier, håndhygiene er viktig... og kjøp gjerne engangshansker (du må vakse hende uansett etter bruk av disse)

Samme her, men jeg kunne gjerne ha skiftet på, hadde det bare ikke vært for at jeg spydde av lukta da jeg var gravid [:'(]

Back
Topp