Dere med katter og hunder...

Har hund , han har aldri lagd noe skader på møbler.
Katta har klorestativ, og klorer aldri på møblene. De fleste katter vil instinktivt gå på dass en plass de kan grave ned, og om du har katta i ett rom hvor dassen skal stå, inntil den har gått på do første gangen der, slik at den VET hvor doen er. Som regel er de aller fleste katter opplært av moren sin til å gå i sandkassa når man får kattungen (Dette kan man også spørre om når man henter de).

Hunden min tok knekken på mye rart når hun var mindre.. Altså ting som lå å slang, eller lå på stuebordet.. Men aldri gått løs på møbler, dører o.l...  Nå gjør hun ingenting galt..

ORIGINAL: ~StRaToS~

Aha ja........Hmmm....
Guttungen vil så gjerne ha en katt, men jeg er ikke så sikker.
For det er jo en del stell med de og..
Hvordan bader dere dyrene deres da??
Blir det ikke veldig våt da??
Og hvor ofte klipper dere klørne??

Bader ikke dyrene våre. Eller, kanskje EN gang i året, men de TRENGER ikke å ha det (Med mindre det er spesielle raser ute å går).
Korthåret katt / hund trenger ikke så mye pelstell, langhårede trenger en børst en gang i uken for å løsne opp floker. Med langhårede så blir det en god del røyting også da.
Klørne på katta klipper vi ikke, klørna på hunden tar vi når vi hører på lyden mot parketten at de er VELDIG lange (Litt sånn skrapende lyd ,normalt er det bare klikk klikk.. vil gjette på en 6- 8 uker mellom hver gang).
Ellers kan du gå en liten tur på asvalt innimellom da dette hjelper med å holde neglene nede.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Lurer på om det bare skal forbli guttungens drøm jeg... Har en del å gjøre med de to
ungene jeg har,trenger ikke mere egentlig..... Tenkte bare at det hadde vært så koselig
å ha en katt for ungene sin del.
Men kan de finne på å bite uten videre??
Han minste kan være litt røff med katter (naboens katt)

Ja, katter biter/klorer om de blir plaget. Nå er ikke akkurat kattunger det værste som kan bite og klore en da.. Så han vil nok lære fort hva katta liker og ikke liker...

Back
Topp