Dere med katt....

Vi har hatt katt i alle år. Aldri forsikret en, enda vi har hatt både rasekatt og vanlige huskatter. Til sammen sikkert over 20 katter!
Det er alltids en fin katt å få, ikke sett behovet for å forsikre. Rasekattene har vi heller ikke betalt for.

Ikke forsikret de, men har alltid hatt økonomi god nok til å ta meg av uforutsette utgifter. Heldigvis har vi berget godt.

Hadde forsikring på huspusen vår da vi hadde henne. Mest fordi jeg syntes det var dårlig gjort at bare hunden skulle forsikres:rolleyes:

Ja, jeg har forsikret kattene mine. Fordi at jeg ikke ser på dem som "bare" en katt og ville aldri klart å avlive dem bare fordi at de var syke eller skadet. Så lenge det er forenelig med et godt liv videre da. :)

Begge mine er forsikret gjennom Agria, hunden og for den saks skyld. Jeg synes det er veldig betrygende å vite at om noe skjer med et av dyrene mine, så skal ikke økonomien stoppe meg fra å kunne gjøre alt som må til for å redde de. :)

Bare det siste halvåret har jeg brukt forsikringen på å behandle et bitt( annen katt) i hodet på hannkatten og konstantert 2 urinveisinfeksjoner hos hokatten.

De to første kattene våre var forsikret gjennom Agria. Bortkasta penger da én ble påkjørt og den andre bare forsvant :rolleyes:
Ikke forsikret de andre (blir lenge til vi får oss katt igjen, to stk ble tatt av rev/grevling der vi bodde før. Så 4 av 5 katter har dødd/blitt borte liksom o_O Den siste måtte vi selge da vi trodde minstemann reagerte på den)

Jeg har forsikret vår katt og hatt nytte av det flere ganger da han har en helt egen evne til å yppe til slåsskamper som han taper :p

Ser ingen vits for vår del, da vi sørger for å ha penger ifall slike uforventa ting oppstår :) har han hvert halvår til sjekk faktisk, så er gullgutten vår fordeom :) hatt katt hele livet, så aldri forsikret.

Våre katter er ikke forsikret, vi har bufferkontoer til å ta uforutsette utgifter.

Vår er forsikret :) Om det skulle skje noe så er det så godt å vite at det aldri kommer til å stå på pengene. Vi har fått bruk for den et par ganger, så vi er fornøyd :)

Jeg har forsikret alle mine katter.
Skulle passe min kusines katt som jeg trodde både var chippet og forsikret.
For litt siden ble hun syk og måtte til dyrlegen, det var 6000,- i dyrlegeregninger jeg ikke hadde og hun hadde glemt å fortelle meg at katten nå var min og at hun ikke ville ha den tilbake.

Så når jeg får spart opp de pengene jeg måtte bruke for at hun skulle overleve, så blir det både chip og forsikring på den katten også!

Har hatt flere andre katter hvor dyrlegeregningene har vært på nærmere 20.000,- og en katt er et familiemedlem der jeg ikke vil avlive de bare fordi jeg ikke har råd til å gå til dyrlegen med de. Da kan man la være å skaffe seg katt er nå min mening.

.....har dere forsikret den?:)
Hvorfor? Hvorfor ikke?
Ja :)
Fordi det er et levende vesen jeg (og min mann) hat valgt å ta vare på. Ho er avhengig av oss når ho blir sjuk, den hjelpen skal ho få og det skal ikke stå på penger når ho trenger hjelp :Heartred

Vi brukte forsikringa og fikk utredet katta for astma, selve utredningen var en dyr affære, men kostet oss bare egenandelen :D

De to første kattene våre var forsikret gjennom Agria. Bortkasta penger da én ble påkjørt og den andre bare forsvant :rolleyes:
Ikke forsikret de andre (blir lenge til vi får oss katt igjen, to stk ble tatt av rev/grevling der vi bodde før. Så 4 av 5 katter har dødd/blitt borte liksom o_O Den siste måtte vi selge da vi trodde minstemann reagerte på den)

Vi har katteforsikring gjennom Agria nettopp for slike tilfeller! Får igjen pengene for katten ved død/blir borte :) men så kostet katter vår penger også da

Vi har katteforsikring gjennom Agria nettopp for slike tilfeller! Får igjen pengene for katten ved død/blir borte :) men så kostet katter vår penger også da
Vi tok kontakt med Agria da den første ble påkjørt og igjen da den andre forsvant. Fikk avslag begge gangene :rolleyes:

Nei, vi har ikke forsikring på henne. Men vi har buffer stående hvis noe skal skje og hun trenger behandling :)

Back
Topp