Dere med katt

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Royal canin, kjøpte nettopp en 10 kg sekk med Light, den blå. Tar ikke sjansen på den rimelig maten. Hørt så mye dårlig. En gang for flere år siden, da hadde vi bare innekatt, gikk jeg tom for tørrfor og hun fikk matbutikk kattemat. På kort tid så jeg forandring i pelsen og for å ikke snakke om lukta... blæææ...

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Har brukt vanlig kattemat fra matbutikken, men skal bytte til den de selger på dyrebutikken. Vet bare ikke hvordan merke jeg skal prøve enda.
Men katta er 8 år, kasterert og har god helse! Men, bare for å få det med ;)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

De får som regel HILLS.

Det blir nok det billige slaget som vi finner på Coop eller på Kiwi :p Har ikke råd til å kjøpe de dyre merkene :p

Vet du kiloprisen?

For kiloprisen på RC og Friskies (tørrfor fra kiwi) skiller vel ca 8-9 kroner tror jeg. Hvis man kjøper 10-15 kg sekker fra Royal Canin.. Synes det er verd det da.

Vi fikk to katter fra dyrebeskyttelsen(måtte betale for kastrering og vaksine) men vi måtte faktisk skrive under på at vi skulle gi de skikkelig mat. Så vi bruker bare Royal canin, har brukt mest hair and skin.

Whiskas. Eneste hun spiser ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Våre to katter måtte overleve på butikkfor et par dager mens vi venta på levering av Royal Canin. Når vi fikk nytt hadde vi da butikkfor i en av skålene og Royal Canin i den andre. Kattene kom, sniffa litt på butikkforet og kasta seg over Royal Canin. Tydelig hva de foretrakk :p

Her har jeg en innepus som har en sensitiv mage. Vi har kjøpt både billig og dyrt tørfor til han. Og opplevde en gang at han reagerte på den ene dyre sorten.Akkurat nå så spiser han kittekatt, og han reagerer ikke noe på det. Men han tåler ikke friskies eller whiskas. Han får som regel bare tørrfor da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Royal Canin for steriliserte katter. Slabbedasken her hadde ikke tatt skade av å miste litt av kosemagen:p

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Stort sett royal canin, men hender det varierer pga han blir lei maten. Men det går alltid i kvalitetsfor.
Han får for kastrerte katter, innekatter og appetittkontroll, ettersom hva han er lei:)

Jeg syntes ikke det koster stort mer å fore på skikkelig mat, men ja det koster litt mer å kjøpe inn. Men i foringsutgifter er det ikke stort dyrere.

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Royal Canin Hair & Skin, har også brukt utekatt foret derifra da han er slank nok, men trenger igrunn et pelsfor.

Og på kvelden får han en porsjon våtfor fra dyrebutikk evt litt rent kjøtt eller fisk hvis vi har til overs.

Royal canin og trainer.
De er veldig like i innhold og er like fornøyd med begge da kastraten min er litt sensitiv. Bruker pelsfor fra begge. Trainer er litt rimeligere men pelsen er like flott. Har to rasekatter Somali som jeg stiller ut :)

Sent from my iPad using BV Forum

Det blir nok det billige slaget som vi finner på Coop eller på Kiwi :P Har ikke råd til å kjøpe de dyre merkene :P
Er billigere i lengden med dyrebutikk/dyrlege for. Jeg bruker ca 250kr hver andre mnd på tørrforet jeg kjøper hos dyrlegen. Brukte mer når jeg måtte fylle på med butikk for. Nå måler jeg opp og gir henne anbefalt mengde også. Katten er friskere og har finere pels i tillegg.. win win :D Butikk for er som mc.donald mat hver dag :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

http://m.nationen.no/artikkel/?art=6750161 ein test som kan vera grei :)
Det må også seiast at dyrlegefor ikkje er for alle. Eg har ei vennine som gjekk gjennom alle typane ned katten sin, uten hjelp. Pelsen var "sleten" og ikkje blank, laus mage osv. I rein desperasjon kjøpte ho Coop x-tra og katten kvikkna til :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her får de specific fra veterinæren.. Pusene vi har hatt i fosterhjem fra dyrebeskyttelsen vil heller ha det enn royal canin :p

Fôret fra Felleskjøpet :-)

Her brukes det Royal Canin Fit 32 - den er kjempegod synes han :)

Det er egentlig veldig synd at dere katteeiere som ikke kjøper fór tilpasset steriliserte hannkatter ikke gjør det, hvis du har sterilisert hannkatt.
Dyrlegene får ofte inn katter med blokkert urinrør på grunn av lavkvalitetsfor (fra dagligvarebutikkene) - de sier omtrent 50% av hannkattene får dette ved dårlig fór - og dette er svært smertefullt for katten, operasjonen er smertefull og ganske dyr. I noen tilfeller må katten avlives.

Selv om kvalitetsfór er dyrt i innkjøp, så koster det ikke mer å gi kvalitet enn kvantitet i lengden. Kjøper du Royal Canin på f.eks. plantasjen får du også hver 8. sekk gratis.
1 sekk koster 600 kr og varer ca. et halvt år, ettersom hvor mye katten din spiser - de spiser mye mindre av kvalitetsfór da det er mer mettende.
Min katt som er 7 kg (bare stor, ikke feit) bruker i alle fall ikke mer enn 10 kg Royal Canin på 6 mnd.
En 100 lapp i måneden burde man kunne ta seg råd til hvis en skal ha dyr, synes da jeg. :)

Back
Topp