Dere med julibarn

Pin-up

Forumet er livet
Opplevde dere at det var travelt og kaotisk på føden og barsel, med tanke på ferieavvikling og at juli skal være babyboomens måned? :)

Skriv gjerne hvilket sykehus dere fødte på.

Last edited:
Jeg hadde drømmefødsel til tross for alle vikarene, de tre andre var enten bare jævlige eller styrtfødsler.. Ikke noe intrykk av stress, de er nok godt trente på å "fake" der ;)

Ja!!!!
Måtte settes igang pga sukkersyken men fordi det var fullt drøyde og drøyde det. Det var ikke ledig rom etter fødsel så ble liggende på en fødestue sammen tre andre mammaer og babyer. Langt utpå neste dag fikk vi rom, og ett døgn etterpå måtte vi dra hjem, da hadde ingen vært innom oss, og jeg fikk kranglet meg til en legevisitt.
Så fødsel i desember var MYE bedre.
Men alt annet med sommerbarn er helt supert:)
Men på sykehuset skyldte de ikke på juli, de skyldte på at det var fullmåne:D

Jeg fødte 30. juni, men lå helt til 6. juli. På grunn av akuttkeisersnitt og svangerskapsforgiftning ble jeg liggende kun på barsel på Ullevål. Det var rett og slett helt jævlig.
Jeg syns så synd på de stakkars jordmødrene som løp rundt der.. De var superstressa, hadde omtrent ikke tid til å skifte kateteret mitt bla.. Nei.. Det kan jo hende det er bedre nå da. :)

Ja!!!!
Måtte settes igang pga sukkersyken men fordi det var fullt drøyde og drøyde det. Det var ikke ledig rom etter fødsel så ble liggende på en fødestue sammen tre andre mammaer og babyer. Langt utpå neste dag fikk vi rom, og ett døgn etterpå måtte vi dra hjem, da hadde ingen vært innom oss, og jeg fikk kranglet meg til en legevisitt.
Så fødsel i desember var MYE bedre.
Men alt annet med sommerbarn er helt supert:)
Men på sykehuset skyldte de ikke på juli, de skyldte på at det var fullmåne:D

Oi, såpass! Jeg er litt spent, for jeg har også to desemberbarn fra før og da var det ganske så makelig både på føden og barsel :-)

Fødte 29.juli ifjor i Stavanger :) var heldige og slapp unna kaos! Merka ikke noe stress da vi var der :)

Jeg fødte 8.juni i fjor, og de ville ha meg raskt ut fra barselavdelingen pga stor pågang. Så der var det kaos og nesten fullt ganske tidlig. Fødte 16.juni året før, og da var det roligere. Tror det er litt hipp som happ om kaoset er i juni, juli eller august i grunn;)

Jeg fødte 8.juni i fjor, og de ville ha meg raskt ut fra barselavdelingen pga stor pågang. Så der var det kaos og nesten fullt ganske tidlig. Fødte 16.juni året før, og da var det roligere. Tror det er litt hipp som happ om kaoset er i juni, juli eller august i grunn;)

Ja, det er vel helst om å gjøre å få før september :-p

Fødte i fellesferien i fjor, Fredrikstad, og der var det da veldig rolig. Det ble født en til samme dagen bare, og barsel var bare halvfullt:)

Fødte eit julibarn for seks år sida. Var litt mykje rot ved innleggelsen på føden, burde blitt tatt imot før, og ikkje sendt heim. Men sjølve fødselen og barseltida syns eg ikkje var prega av dårleg bemanning osv
Me hadde familierom i fem dagar, og både nyfødt intensiven og barsel var gode til å følge opp, kanskje bortsett fra litt slurv ved medisineringen av meg, men det tenkte eg nok kun over pga at eg er spl;) Fødte på KK Bergen.

Jeg er spent selv... med Mars jenta kunne jeg ha byttet fødestue mellom hver rie..

Fødte i fjor, opplevde ikke så mye kaos på føden, men mye rot på barselhotellet og nyfødtintensiven. Holdt på å få feil helsekort, når det var vaktbytte så viste ikke den som gikk på neste vakt at vi ventet på svar på prøver osv.

Måtte i tillegg mase på de ang bading og stelling av baby'n.
Fødte på ahus :)

Jeg fødte 30. juni, men lå helt til 6. juli. På grunn av akuttkeisersnitt og svangerskapsforgiftning ble jeg liggende kun på barsel på Ullevål. Det var rett og slett helt jævlig.
Jeg syns så synd på de stakkars jordmødrene som løp rundt der.. De var superstressa, hadde omtrent ikke tid til å skifte kateteret mitt bla.. Nei.. Det kan jo hende det er bedre nå da. :)

Hørtes ikke ut som en god opplevelse :-(

Fødte i fjor, opplevde ikke så mye kaos på føden, men mye rot på barselhotellet og nyfødtintensiven. Holdt på å få feil helsekort, når det var vaktbytte så viste ikke den som gikk på neste vakt at vi ventet på svar på prøver osv.

Måtte i tillegg mase på de ang bading og stelling av baby'n.
Fødte på ahus :)

Utrolig irriterende når kommunikasjonen ikke er på plass, og i alle fall når man må mase om det ene og andre i tillegg..

Utrolig irriterende når kommunikasjonen ikke er på plass, og i alle fall når man må mase om det ene og andre i tillegg..
Ja så fikk jeg en student som var kjempe usikker også :o det hjelper når man er førstegangs mamma :p
Hun svarte hele tiden "det vet jeg ikke, men vent så skal jeg spørre hun andre"
Det var sånne små ting hun ikke kunne så til slutt så sa samboer "eller så kan vi jo bare google det"

Ja så fikk jeg en student som var kjempe usikker også :eek: det hjelper når man er førstegangs mamma :p
Hun svarte hele tiden "det vet jeg ikke, men vent så skal jeg spørre hun andre"
Det var sånne små ting hun ikke kunne så til slutt så sa samboer "eller så kan vi jo bare google det"

Hehe, stakkars, håper hun er litt tryggere på seg selv i dag da :-)

Back
Topp