Dere med hyperemesis...

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hvor mange barn har dere? Har dere vært like dårlig alle svangerskap?

Minsten her er straks en uke gammel. Sa tidlig i svangerskapet at dette ble siste barnet, min nr 2. Da var jeg dårlig fra uke 6 til uke 18. Men nå når hun er her kjenner jeg at jeg absolutt ikke er ferdig med barn. Samtidig som frykten for å bli dårlig svir i bakhodet....

Dessverre blitt verre og verre for hvert barn! Denne gangen ble jeg satt i gang for jeg var så dårlig. Jeg har tre barn og skal aldri ha flere dessverre :(

Dessverre blitt verre og verre for hvert barn! Denne gangen ble jeg satt i gang for jeg var så dårlig. Jeg har tre barn og skal aldri ha flere dessverre :(
Jeg var faktisk verre med nr 1. Kastet opp i mange uker. Denne gangen kastet jeg ikke så mye opp, men var fryktelig kvalm.... Så hadde håpet jeg kanskje ble ennå litt bedre om jeg får en nr 3....

Jeg var faktisk verre med nr 1. Kastet opp i mange uker. Denne gangen kastet jeg ikke så mye opp, men var fryktelig kvalm.... Så hadde håpet jeg kanskje ble ennå litt bedre om jeg får en nr 3....

Det er jo bare å prøve, vi overlever jo :D Men jeg skulle ønske at mine barn var litt større da jeg gikk med nummer tre. Det hadde vært litt enklere for familien :)
Det kan jo slå begge veier, og er jo lov å håpe at et svangerskap blir fint :)

Jeg har bare 1 jente. Hadde hyperemesis fra uke 6 til hun ble født, ønsker meg også fler, men tør rett å slett ikke. Var så skam dårlig:/

Jeg har bare 1 jente. Hadde hyperemesis fra uke 6 til hun ble født, ønsker meg også fler, men tør rett å slett ikke. Var så skam dårlig:/
Hvor gammel er hun nå da? Her gikk det 4 år før jeg tok sjansen på nr 2. Men nå føler jeg at jeg kanskje ikke vil vente mer enn 2 år...

Hadde hyperemesis fra uke 4 til uke 20 ca med jentene. Og fra uke 6 til uke 13 med gutten, hadde merkbart mer energi og bedre form da jeg gikk gravid med gutten, aner ikke hvorfor!?

Jeg var mye dårligere med første enn med andremann. Med andremann gikk jeg til akupunktur, uvisst om det var det som gjorde det.

Hadde d bare med første. Gikk ned 13 kg første halvdel av svangerskapet.

Hadde d ikke med andre.

Med første spøy jeg fra uke 6-7 til hun ble født.. Denne gangen begynte det også i uke 6, og først igår og idag er de første dagene jeg ikke har kastet opp! (Uke 19+3). Så kan vel si at jeg er bedre denne gangen enn forrige gang hvertfall.. ;)

Har dessverre blitt verre for kvar gang-gutten var verst. Er veldig glad for at dette er siste og 3 mann. Mulig eg har blitt verre fordi det er fleire barn å ta vare på enn første gangen og at eg har blitt eldre?

Hvor gammel er hun nå da? Her gikk det 4 år før jeg tok sjansen på nr 2. Men nå føler jeg at jeg kanskje ikke vil vente mer enn 2 år...
Hun er bare 1,5 år så mulig jeg ombestemmer meg med årene. Vil iallefall at hun skal kunne forstå hvorfor mamma er syk og kanskje ligger mye på sykehus.
Håper du slipper unna neste gang da:)

Første: moderat kvalm 24/7 fra uke 7-12.
Andre: ekstremt kvalm (denne var værst, men abort i uke 8).
Tredje: ekstremt kvalmt fra uke 4-16, moderat kvalmt 16-26, deretter sporadisk kvalm til uke 33.

Ville ikke ha flere når jeg var gravid, men kunne gjort det igjen nå. Tror jeg tålte litt mer når jeg visste det ble siste barnet.

Jeg har ett barn, og hadde hyperemesis fra 5.uke tror jeg det var og til dagen jeg fødte. Det blir ikke flere barn på meg. Å gå gravid vil jeg aldri mer.

Back
Topp