Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan reagerte husdyret når du var\er gravid? og når det møtte babyen?
Jeg har selv en rabbagast katt på 2, som jeg er veldig usikker på hvordanhan reagerer. i tillegg er han mennesky (ovenfor barn og ukjente) og holder seg stort sett til samboer...
min foriige katt klikka totalt.
Han var veldig veldig kos og gla i folk da, spes meg.
Så han ble megasjalu. Tissa på babytingene, og på mine klær. Ble aggressiv også dessverre, bet angrep helt uten forvarsel[&:]
Hunden min følger etter meg som en skygge uansett hvor jeg går nå....
Skal ligge på eller inntil magen min hele tiden hvis jeg sitter i sofaen....
Tydelig at ho merker at noe er på gang!
Pusa her reagerte ikke noe serlig når jeg var gravid, men blei vettskremt når vi kom hjem med en liten baby [8D]
Listet seg bort for å lukte på henne, men ilte avgårde hvis snuppa rørte på seg eller kom med en lyd [:D][:D]
Etter at det gikk over og hun blei vant med mini blei hun sjalu. Skulle være med meg på do for å sitte på fanget
mens jeg tissa, eller sitte på skuldrene mine mens jeg amma. Var litt slitsomt en periode, men så gikk det over og [:)]
Nå er de gode venner og løper etter hverandre rundt her [;)]
Merket ikke noe forskjell på noen av de. Kattungene sov på jenta vår mens jeg ammet og alt var like rolig som ellers med bikkjene og de andre dyra[:)]
Men jeg inkluderte dyra i det meste og "glemte" de ikke å stengte de ikke inne. De fikk gå fritt som de gjorde siden jeg stoler på dem.
Merket ikke noe under graviditeten heller.
Blir spennende å se når det kommer en baby til straks. Merker nok mer på store søster enn dyra da gitt.
Her i huset har hunden blitt mer på vakt ovenfor lyder, når vi er hjemme alene. Han følger etter overalt, og ligger med hodet på magen min om han har mulighet. Ellers ligger han ved beina mine. :) Han er rett og slett en engel. :) Han er også blitt beskyttende når vi er ute på tur. Lar ikke fremmede hunder komme bort til meg, og sier i fra i god tid, om det er dyr eller mennesker i nærheten! Føler meg veldig trygg, egentlig. :) Gleder meg til babyen kommer, og han får hilse på. :)
Han ene ildern vår, endret/r seg litt da jeg var/er gravid. Han har aldri vært sånn kosedyr som vil ligge å kose masse, (utenom da han var valp). Men både forrige gang jeg var gravid og nå, så kan han bare ligge oppå magen min og kose seg kjempelenge[:D].
Hun andre(som er avlivet nå[:(]). Ville omtrent bare ligge oppå magen å "varme" babyen[:D]
Etter at babyen kom ut så var de dødsnyskjerrige. Men siden ildere kan være ganske brutale i leken så fikk de ikke komme i nærheten med mindre jeg holdt dem godt. 3 av 5 viste at de aksepterte henne, men 2 av de var ikke særlig begeistret for babyen.
Men nå synes de hun er kjempemorsom[:D]
okei. det kan hende det går bra, men kan også hende at vi må gi han bort\avlive han, siden han er så sky. ser jeg har gjør noe med babyen min er det nulltoleranse!
Katten var veldig opptatt av magen min, låg på den, gnikka på den, kosa med den osv....
men han forsvant sporløst dagen etter at eg kom heim frå sjukehuset.. [:(]
Ingen reaksjon hos verken katt eller hund[:)] Hunden beskyttet de da de kom hjem eneste, ble jo en del av flokken[:D]
Ble heeelt vill da vi klippet neglene deres og de gråt pga vi holdt fingrene deres fast, hoppet opp og ned og prøvde og komme seg opp i seng deres etterpå for og se om alt var bra[:D]
Pus ble faktisk MER kosete og skulle ligge på magen FØR jeg i det hele tatt viste selv at jeg var gravid...
Veldig beskyttende ovenfor meg, og "passet" hele tiden på meg. Var som en skygge.
Etter at vi kom hjem fra sykehuset lå hun hele tiden ved siden av vugga og passet på. ALDRI antydning til sjalusi.
Og jenta vår kan kose og klappe og omtrent stikke fingeren i øyet på pus uten at hun reagerer. Og blir det for mye bråk så går pus stille og rolig og legger seg et annet sted.
For pus mener nemlig at det er helt ok at 1åringen gjør hva hun vil med henne, men piler fort av sted når vi får besøk av niesene mine på snart 3 og 5 år. [8D]
Vi har selvsagt alltid passet på, for vi viste jo ikke hvordan pus kom til å reagere på et helt nytt menneske som faktisk får litt mer oppmerksomhet enn henne.
Vi har til og med klart å stenge pus inne på soverommet til vesla om kvelden, og hun har heller aldri hoppet opp i senga/vugga/vogna. Og hun "vet" at hun ikke skal bråke når vesla sover, så det har jo tatt litt tid før vi har skjønt at det er på rommet hennes pus er. [8D]
Men nå har vi en katt som oppfører seg som en hund, og i hennes 7 år lange katteliv har hun kun bitt EN gang, og det var da hun skulle hoppe fra pulten og ned på fanget mitt (jeg satt på en kontorstol med hjul) og hun bommet og landet på tennene sine på låret mitt. Klorer gjør hun kun på kloreplata, tepper og dyner...
Den voksne hunden her er mye mer beskyttende, lar ikke valpen få herje iløpet av meg og skal alltid ligge ved siden av å kose. Hun er brukt som terapihund på jobben min når jeg ikke var sykemeldt med barn som har Downs Syndrom/eller autisme, og er helt fantastisk med babyer og barn så med henne gleder jeg meg bare :)
Valpen er jo bare valp, og kommer til å være krakilsk unghund når babyen kommer, men vi har noen kommandoer inne allerede for å gjøre tilværelsen lettere.
Begge kattene er veldig menneskekjære, så blir en liten jobb å holde dem vekk fra vogna/kurven/sprinkelsengen, men det går nok greit etterpå når de skjønner det er forbudt område!