Dere med hus

Vi bygger nå, og irriterer meg blå at vi ikke får plass til peis i stua :p hus uten pipe blir det på oss :(

Kom på en negativ ting til: altfor mange vinduer på våren og høsten når det sksl vaskes :)

Vi bygger nytt hus nå, og der er jeg fornøyd med alt :D her vi bor nå har vi for lite kjøkken, for lite Vaskerom og for få soverom.

Vi har et lite hus bygd på 50-tallet.
Skulle hatt større gang, mer skapplass på kjøkkenet, vaskerom og tak over deler av terrassen. Heldigvis skal alt og mer til ordnes fortløpende. :)

Minst fornøyd med at vi har åpen kjøkkenløsning. I tillegg til at vaskerommet er for lite. Mest fornøyd med tvstue og planløsningen i andre etasjen. Også ELSKER jeg hagen min! Virkelig :D

Ønsker meg nytt kjøkken med mer benkeplass og skapplass :) Ellers er det mye som skal males, men det er ikke store jobben :)

Jeg er veldigfornøyd med egen utleieleilighet :D dekke ca halve lånet :D eneste jeg ikke er helt forbøyd med er at det er så lite vaskerom, langt og smalt.. Gleder meg veldig til vi får pusset opp kjellerstua om noen år, der er det en gammel, men fin bar :)

Vi har to etg, men vi har soverommene og badet for seg selv tre trappetrinn opp fra stua og kjøkkenet, veldig fornøyd med at vi har alt på en flate :D

Elsker verandaen, den er stiooooor :) har plass til stor grill, utemøbler, leker, basseng osv. Deler av verandaen er med tak, og i sommer skal vi lage et par vegger så vi får noe lignende vinterhage :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her, tømmerkasse innerst, panel ytterst og maaaasse kuldetrekk:P

Off, kjenner til det :p her har vi renovert alt så vi har isolert hele veien men fy så kaldt det var før det! :p

E fornøyd med nyoppussa vaskerom/bad som har plass til å tørke klær i.. minus e for små soverom.. Og liker at vi har alt på ett plan med to bad.. Slepper å vente på tur..

Off, kjenner til det :p her har vi renovert alt så vi har isolert hele veien men fy så kaldt det var før det! :p
Det skal vi til sommeren, drenere rundt huset, støpe ny mur, og ta av utvendig panel å ha på nytt, og isolere skikkelig. Så kanskje det ikke går med en hel skau pr vinter for å holde huset varmt :P

Pos: utleiedel, har vaskerom
Neg: alt trenger oppussing, plaget med mye buggs i kjelleren

veldig fornøyd med at vi har eget vaskerom, men skulle gjerne hatt det større :) Og ville gjerne hatt mer plass på kjøkkenet
Men veldig fornøyd med hvordan det ser ut, og med nabolaget :D

Liker at jeg har toalett/bad i samme etasje som oppholdsrom og ganske nært soverom, pluss at badet er ved siden av vaskerommet, og vaskerommet er altså også i samme etasje som oppholdsrom, slik at det er lett å huske på klesvasker osv. Vi har også egen utgang fra vaskerommet, greit til utetørk i sommerhalvåret.

Liker IKKE at all bodplassen er plassert i 1. etasje/kjelleren, ønsker matbod her oppe. Det blir det kanskje en råd med senere. Liker heller ikke at en stor andel av huset går til ganger og korridorer, og stua og kjøkkenet har en rar inndeling med vegg og enda en gang, så vi skal senere åpne opp der og heller lukke veggen som nå er åpen med trapp ned til første.

Positivt: Forholdsvis høy standard jevnt over, takhøyde på stue og kjøkken (3,70 på det høyeste), fantastisk utsikt, utleie del i kjelleren, 2 W-I-C (på vårt soverom og i gangen), diger garasje og stor parkeringsplass.

Negativt: Litt lite kjøkken og bad, har ikke fått innredet bad nr. 2 og vaskerommet ennå, skrå tomt som er vanskelig å utnytte.

Det skal vi til sommeren, drenere rundt huset, støpe ny mur, og ta av utvendig panel å ha på nytt, og isolere skikkelig. Så kanskje det ikke går med en hel skau pr vinter for å holde huset varmt :P

Haha veldig verdt pengene :D

Hva er dere mest og minst fornøyd med ?

Her synes jeg vaskerommet er for lite mtp å henge opp klær. Jeg liker rominndelingen best, egen tvstue i tredje, alle soverom og bad i egen etasje.

Jeg er mest fornøyd med kjøkkenet, at vi har 2 oppvaskmaskiner der og kjøkkenet er akkurat tegnet for å passe oss. Jeg savner også et sted å henge opp klær på vaskerommet. Ellers er egentlig huset helt topp!

Back
Topp