Dere med hund??

jeg ville ha kjøpt en hundeseng til han. en go en[:)]så ville jeg kansje ha tatt en dyne eller en pute fra din seng ned i sengen. har hund selv og den ligger alltid i sengen. hun har fått seg en hundeseng og fått dyne i senga si. hun elsker den plassen. ingen andre så får ligge dær. men hun er en snik om natten. for da kommer hun opp i senga! men hun ligger alltid i fotenden..[:)]

Har hund, ho sover i buret på soverommet vårt. Men har begynt å tenke tanken på å flytte ho ut derfrå no..
Ellers så elsker ho folk og barn, men kan være litt voldsom på hoppinga. Er ikkje store hunden (strihåra dachs) men kan velte småbarn med byksa sine.
I sofaen har ho aldri fått lov å gå, men har ein egen stol som er "hennes"[:)] sånn stressless sak, hehe[:D]
-men sjølv om ho ikkje har lov å gå i sofaen, så har eg "bøsta" ho eit par gonger når me har nett vore vekke ein liten halvtime for handling eller noko[8D]
men ho sprett fort utav når me kjem inn dørane. Er berre at me ser jo sofaen og ho med ein gang, så å lura seg unna er ikkje lett for ho akkurat[8D]

Me har jo pus også, den er eg litt meir skeptisk til om natta, men no er ho som oftest ute om natta, så tenker det blir ingen problem[;)]
+ i vogna så skal me jo ha insektsnett og det hindrar katta i legge seg over tuppa[:)]

Da vi fikk storebror så sov hundene i sengen vår som vanlig. Gikk helt fint det[;)] Vi har en på 30 kg og en på 7 kg...

Nå når vi har flyttet så sover hundene nede i stuen. Dette kun fordi han store på 11 år har problemer med trappene. Det ble litt piping den første natten, men etter det så går det veldig bra. Selv om det gikk fint å ha dem i sengen også så blir det jo herlig å ikke ha dem der når den nye babyen kommer...Litt greit med en hundefri sone i dette huset også[;)][8D]

He he, det er ganske digg å slippe å ha hund som fiser i senga altså. Min lille elskling legger seg i armkroken, ræva opp, og gassen PÅ.....
derfor han flyttet til ungene:D

Har to hunder, disse ligger begge i bur om natten og har bestandig gjort det. Buret er deres fri sted og de går selv og legger seg der når de vil ha ro. Når vi fikk eldste så lå gammel hunden på soverommet men måtte flytte ned i stua grunnet liten plass på rommet, gikk supert (hun hadde da kurv). Når vi flyttet kjøpte vi bur til hunndene og det jeg da opplevde var at så fort tilvenningen til buret var over så ble hundene mye mer rolige, de haddeda deres egen "hule" som de fikk være i fred i (dørene er åpne hele dagen, kunn stengt om natten).
Hundene virker faktisk mye mer tilfreds med bur.... Fikk meg en liten AHA opplevelse der ja,men er jo ikke så ulogisk når man tenker over det, da de fleste hundedyr faktisk har hi :P Ene hunden vi har nå lager seg hi overalt ute, tror det øker trygghetsfølelsen samt erkjølende når det er varmt.

En god grunn til ikke å ha hund og baby på samme rom er pelsstøv samt sandlopper som kan komme opp i sengen til baby, ikke arlig men stikkene til sandlopper kan klø ille nokk (minner mye om myggstikk) og alle hunder som er ute har men seg en sand loppe i ny og ne..

har en hund på 7 år, som delte soverom og seng med meg fram til hun var 5 år, da skulle mannen passe henne 1 år, mens jeg var av sted på skole, og han ville ikke ha henne i senga, så hun ble pent nødt til å vende seg til å sove  på badet eller i loftstua. Men det gikk veldig fint, og hun går fritt i huset om natten og kan legge seg hvor hun vil untatt på soverommene. [:)] Så sniker jeg henne inn på soverommet av og til når mannen er bortreist hvis jeg er ensom [8D]

Jeg lar hunden min sove i sengen når ho vil...
å husk at hvis hunden din plutselig må sove et annet sted på grunn av at det kommer en ny en i hus, for å ta hans plass, så kan det fort bli sjalusi[&:] så mitt råd er at om du stoler på hunden din, så la han få ligge i sengen og bare slappe av sammen med deg og babyen, og vend han sagte av med det... da vil det ikke bli en brå omvending for han[:)]

Har en hund på 2 år som er veldig kosen,han er oppe i lag med oss i senga men trekker under senga vist han får det varmt.
Kommer til å ta buret hannes opp litt før babyen kommer og la han sove i det,hadde aldrig gamblet med at kanskje æ hadde sovnet etter evt. amming og hunden hadde lagdt sæi inntil for å kose og kanskje kvelt ungen.
Hunder tilpasser sæi veldig fort vist du er konsekvent og viser at du er skjæfen og at du på dagen lar hunden få hilse på babyen.

ORIGINAL: mayke

Jeg lar hunden min sove i sengen når ho vil...
å husk at hvis hunden din plutselig må sove et annet sted på grunn av at det kommer en ny en i hus, for å ta hans plass, så kan det fort bli sjalusi[&:] så mitt råd er at om du stoler på hunden din, så la han få ligge i sengen og bare slappe av sammen med deg og babyen, og vend han sagte av med det... da vil det ikke bli en brå omvending for han[:)]

Man kan aldrig stole 100% på en hund,for hunder drives av instinkter....
Man må vise at hunden er den laveste i rangstigen også under babyen.

Back
Topp