Dere med hund??

Perna

Glad i forumet
Har dere hunden i senga? Hva gjør dere når baby kommer ?

Jeg har verdens mest kosete hund, han deler hodepute med meg om natta.. Han liker veldig godt å ligge helt inntil meg og kose, og er kjempe søt.[:)]

Han er snart to år, og har sovet i senga vår hele tiden. Jordmoren min mente jeg burde avvende han, heller la han sove i buret sitt eller i egen seng..  Noen andre med samme problem? Jeg vil jo ikke ha hund på 20 kg og ny født baby i senga samtidig.. Men hunden er jo baby gutten min det også..[8|][8|][8|][8|]   Noen gode råd?

Jeg har ikke hund, men ser dilammaet, hehe. Jeg har vokst opp med hund[:)]

Mitt tips: Kjøp en hundeseng til han og vend han til den nå før babyen kommer[:)]

Vi har nettopp flyttet hundene ut av soverommet [:D]
Jeg ville begynt og vende han til å sove på et annet rom ganske snart sånn han blir vandt med det til babyen kommer. For det blir nokk noen netter med hyling før han vender seg til det :/

Han har en hundeseng ved siden av senga vår, men den bruker han ikke. Men tror nok jeg skal få han til å sove i den sengen i allefall, til å begynne med.. Litt surt å måtte stenge han i buret om natten også.. 

Ja, skjønner det. Jeg er ikke veldig glad i dyr i bur selv, så hadde nok prøvd å være streng med hundesenge i første omgang[;)] Nå pleier jo hunder å lære fort så lenge man er konsekvent - lykke til[:)]

Har aldri hatt hunden i senga, eller på soverommet for den del, så ho søv godt i si eiga seng på vindfanget. Så da får ho fred når ungen skrik om natta og vi sparer oss arbeidet med å venne ho av [:)]

Ville nok begynt no med å venne hunden til andre sovevanar, for ellers kan den ha problem med å forstå at "nykomlingen" står over den i familieflokken. Og så har du sikkert nok å henge fingrane i når babyen kjem [;)]

Er jo litt skummelt om hunden plutselig kommer opp i senga om natten når babyen er der. [8|] Den kan jo trø eller legge seg på babyen. Mine ligger i gangen utenfor soverommet. Bruker ikke bur. Men skulle jeg hatt di på soverommet ville jeg hatt bur til dem. Lag det koselig og trygt og begynn å venne hunden til å sove med døra åpen. Så kan man jo lukke den etterhvert.

Min hund sover også i sengen med meg, men har ingen problemer med å ligge på gulvet viss jeg sier det...[:)] Men hun har da en vane for å komme oppi senga når vi har sovnet *knis*

Men jeg ser ikke på det som et problem...[:)] Hun hadde aldri lagt seg oppå babyen eller noe sånt, å hun kommer nok til å ligge på gulvet mer da av seg selv...[;)] Men uansett så skal jeg ikke ha babyen i senga med oss, det tørr jeg ikke...[8D] 
Er redd jeg eller mannen skal legge oss oppå henne[8D] større sjangs for at det er oss enn hunden[8|]

Så Prinsessa vår skal ligge i senga si ved siden av mamman sin[:D]

ORIGINAL: Kiwiii

Min hund sover også i sengen med meg, men har ingen problemer med å ligge på gulvet viss jeg sier det...[:)] Men hun har da en vane for å komme oppi senga når vi har sovnet *knis*

Men jeg ser ikke på det som et problem...[:)] Hun hadde aldri lagt seg oppå babyen eller noe sånt, å hun kommer nok til å ligge på gulvet mer da av seg selv...[;)] Men uansett så skal jeg ikke ha babyen i senga med oss, det tørr jeg ikke...[8D] 
Er redd jeg eller mannen skal legge oss oppå henne[8D] større sjangs for at det er oss enn hunden[8|]

Det var det jeg tenkte også, men så sier jm at ofte trenger baby nærkontakt om natta og amming blir lettere hvis du har mulighet til å bare ta ungen i senga..

Når jeg tenker over det, så er det jo da greit å ha en hunde fri seng.. Men går det ikke så går det ikke, vil heller ofre å ha hunden i senga, enn at han skal bli sjalu og slem mot baby..

BLir spennende å se hvordan dette skal gå..

vi har en hund på 25 kg som sover sammen med oss i senga om natta..  jeg har ingen planer om å ha baby i senga da han kommer, men har vert inne på tanken om hva man skal få gjort for å ikke ha hunden så mye i senga da baby kommer.. skal på hundeseng kjøp, mne likevel tror jeg ikke det kommer til å hjelpe..

ORIGINAL: Perna

ORIGINAL: Kiwiii

Det var det jeg tenkte også, men så sier jm at ofte trenger baby nærkontakt om natta og amming blir lettere hvis du har mulighet til å bare ta ungen i senga..

Når jeg tenker over det, så er det jo da greit å ha en hunde fri seng.. Men går det ikke så går det ikke, vil heller ofre å ha hunden i senga, enn at han skal bli sjalu og slem mot baby..

Ja det er jo sant det....[8|] Men babyen skal nok få nok av nærkontakt selv om hun ikke ligge I senga vår!!![:D] 
Det hadde jeg ikke tårt uansett... senga vår er liten å sambo sover TUNGT, så tar ikke sjansen[:)]

Dessuten har jeg sånn trille seng med kant til å ta ned å ha inntill senga vår[:D]

ORIGINAL: Perna

Det er sant. Når Olve var nyfødt så var han jo mykje i senga vår enten det var mating eller han ikkje ville sove, men ALDRI mens eg sov, fekk ikkje sove med han i senga etter å ha høyrt så mange skrekkhistorier med barn som er blitt kvalt av sovende foreldre. [&:] Me hadde senga hans kloss i senga vår.

ORIGINAL: marie20

Vi har nettopp flyttet hundene ut av soverommet [:D]
Jeg ville begynt og vende han til å sove på et annet rom ganske snart sånn han blir vandt med det til babyen kommer. For det blir nokk noen netter med hyling før han vender seg til det :/

Vi har også nettopp flyttet hunden ut av soverommet... Hun syns ikke noe om det de første to nettene, men etter det gikk det veldig fint! Brukte maaaaasse go'biter og skryt![:D][:D][:D] 

Hunden våre har egen plass på gulvet i gangen rett utenfor soveromsdøra vår. Døra står åpen pga av barna, så hun er liksom sammen med alle sammen likevel.

Når vi overnatter vekke sover hun i tøybur.

Hunden vår har plassen sin på badet hun! Sover der om natta, og er der når vi er på jobb.. ho er bare 6 måneder, og veldig gla i å spise og ødelegge ting, så kan ikke ha ho i stua når vi ikke er der..[;)] 

Men ho er veldig gla i "rommet sitt", ligger ofte der på senga si og koser seg om dagene og, selv om ho da får gå der ho vil i huset[:)]

Vi har ikke hunden i sengen. Han sover i gangen. Men han er sofahund da, så vi må begynne å tenke på å venne han av å ligge i sofaen. Vil ikke ha han i sofaen når lillegutt er kommet. Han kommer hoppende i sofaen i stor fart, så vi er redd for at han hopper på han. Så vi har en jobb å gjøre[:)].
Blir fort bortskjemt disse hundene:) Flere som har hunden sin i sofaen her?

ORIGINAL: Rico82

Vi har ikke hunden i sengen. Han sover i gangen. Men han er sofahund da, så vi må begynne å tenke på å venne han av å ligge i sofaen. Vil ikke ha han i sofaen når lillegutt er kommet. Han kommer hoppende i sofaen i stor fart, så vi er redd for at han hopper på han. Så vi har en jobb å gjøre[:)].
Blir fort bortskjemt disse hundene:) Flere som har hunden sin i sofaen her?
Jepps[:)] Har det... Synes ikke hun skal ligge på gulvet alltid, hun ligger i sofaen med oss[:D]
Å det kommer jeg nok til å la henne gjøre alltid... Bekymrer meg ikke så mye for det[:)] Det skal ikke bli helomvending fro voffsen fordi det kommer baby... Babyen skal ikke ligge i sofaen alene uansett[:)] Så tror ikke noe skjer jeg...[;)]

HUnden i sofaen? Nei, bare hvis han er innendørs... HE he. Han er en liten komfort-hore, så han er bestemt på å ha det mykt og deilig. Gulvet er ikke et alternativ. Om natten sover han i sofaen på rommet på de store barna, og ellers der det måtte være mest behagelig. Uansett må hunden fra første sekund forstå at babyen er over den i rang, og at den ikke på noen måte kan tillate seg å teste dette. OM det betyr at den må gi opp soveplassen sin, så får det være. Men stort sett går det veldig bra med hund og baby så lenge mman er bevisst på at hunden er hund, og at babyen er baby:D

Jeg må jaggu le. Jeg har ikek hund selv, skulle dog veldig gjeren hatt det. Har alltid trodd at jeg kom til å skjemme bort hunden fælt hvis jeg fikk en, men ser jo at det er mange som er hakket verre enn meg her....[:D]
Men dere er nå søte, da!

Vi har gjort en liten innsats med hunden vår nå etter jeg ble gravid. Så fra å sove i senga vår og ligge i sofaen sover han nå i bur i stua og får ikke gå i sofaen. Er ikke alltid like lett, for han prøver seg til stadighet. Men det gjelder å være konsekvente[;)] Og jeg tror nok han fortsatt er en like lykkelig hund[:)]

Nå har vi bare hoppinga igjen, og det tviler jeg på om vi noen gang får orden på...[8|]

Back
Topp