Dere med hund :)

Vi har 6 stykker, men jeg triller aldri tur- bare bæresjal. Med første husker jeg satt å grein når hun var typ 6 mnd og begynte å åle rundt, STAKKARS babyen min som måtte vokse opp i en hav av pels :rolleyes: Mulig jeg var litt hormonell.... Nr tre derimot var det bare å sope av det verste :P

Vi har robotstøvsuger også heldigvis! Livet mitt ble bedre med det.

Ååh, så trist å høre at den ble avlivet:sad010Og spesielt er det da når man finner hår etter de i ettertid:Heartred Vi og måtte avlive den forrige, noe av det vanskeligste valget jeg har tatt... vart alltid ganske emosjonell når vi fant hår etter henne og andre ting som minnet om henne....Savner henne sykt mye fortsatt, men jommen så godt det er å ha den vi har nå så er ikke tomrommet så stort:love7:love7:Heartbigred
Hun var jo et par år over forventet levealder for rasen så det var ikke uventet, men sårt var det jo

Vi har 6 stykker, men jeg triller aldri tur- bare bæresjal. Med første husker jeg satt å grein når hun var typ 6 mnd og begynte å åle rundt, STAKKARS babyen min som måtte vokse opp i en hav av pels :rolleyes: Mulig jeg var litt hormonell.... Nr tre derimot var det bare å sope av det verste :p

Men du går tur med seks hunder og baby i bæresjal? Superwoman:D:D:D
Hahha, huff, ja, skjønner åpenbart tanken din:laughing002
Kanskje robotstøvsuger er tingen ja...Nå har ikke vi så fryktelig stor stue, så det koster meg ikke så mye å ta frem støvsugeren å fare over gulvet, men får vurdere roboten som tydeligvis er veldig populære i hjem der det bor dyr;)

TRE HUNDER???:D:D:eek: Det må jo være drømmen å være omringet av disse herlige skapningene på den måten:joyful::joyful: Men da fikk du sannsynligvis hjelp til hundelufting på dagtid i småbarnstiden? Strever selv bare med en hund og barnevogn lissomxsmile9xsmile9

Mannen lufta dem godt før han dro på jobb, og så gikk vi hovedtur på ettermiddagen. Inngjerdet stor tomt så om de måtte ut iløpet av dagen så var det bare å åpne døra. :)

Robotstøvsuger er gull forøvrig! Selv om jeg ikke er stressa på hundehår er det godt å bli kvitt det verste :p

Hun var jo et par år over forventet levealder for rasen så det var ikke uventet, men sårt var det jo

Da har hun sikkert hatt et godt liv når hun har levd såpass lenge jaffal da..:):HeartbigredJa, det er sårt, klarer aldri å venne meg til den slags uansett alder:Heartpink:oops:

Mannen lufta dem godt før han dro på jobb, og så gikk vi hovedtur på ettermiddagen. Inngjerdet stor tomt så om de måtte ut iløpet av dagen så var det bare å åpne døra. :)

hehe, okei, ja da går det litt greiere:D Glemmer litt at ikke alle bor i ei blokkleilighet, uten hage:laughing002

Vi har 6 stykker, men jeg triller aldri tur- bare bæresjal. Med første husker jeg satt å grein når hun var typ 6 mnd og begynte å åle rundt, STAKKARS babyen min som måtte vokse opp i en hav av pels :rolleyes: Mulig jeg var litt hormonell.... Nr tre derimot var det bare å sope av det verste :p

Enig. Bare en hund her da (to barn da), og vogn er jo bare pes med hund, nå godtok ikke storebror vogn så det var ikke mange turene vi gadd med vogn sammen med hund uansett. Mye lettere med bæretøy, så er man litt friere på hvor man kan gå og :)

Har støvsugd et par ganger om dagen, men i den verste røyteperioden blir det jo pelsteppe på gulvet så fort hunden rister seg.
På de verste dagene børstet jeg bare av ungen og skiftet eventuelt tøy før vi skulle avgårde. :p

Enig. Bare en hund her da (to barn da), og vogn er jo bare pes med hund, nå godtok ikke storebror vogn så det var ikke mange turene vi gadd med vogn sammen med hund uansett. Mye lettere med bæretøy, så er man litt friere på hvor man kan gå og :)

Bæretøy er veldig kjekt når man har både barn og hund på tur ja:) Og enklere enn å måtte forholde seg til vogn ift. at vi bor i blokk i 3 etg. Setter bare vogna i kjelleren, men still: litt pes hver dag er det jo å ta den opp og ned, selv bare en trapp:hungry::rolleyes:Bæretøy er lettvint og greit :)

Har støvsugd et par ganger om dagen, men i den verste røyteperioden blir det jo pelsteppe på gulvet så fort hunden rister seg.
På de verste dagene børstet jeg bare av ungen og skiftet eventuelt tøy før vi skulle avgårde. :p

Hahah, japp, risting kombinert med røyteperiode da støvsuges det MYE den periodenxsmile9:laughing002

Oi, haha, to hunder og kid:happy: Respekt! :D Hvordan var lufteturene med så mange på tur? Jeg syns det kan være krevende nok med en hund og barnevogn om jeg ikke skulle hatt to hunder og barnevogn:laughing002

Lufteturene gikk helt greit, men mannen tok alltid morgenrunden før han dro på jobb og kveldsturen tok jeg etter at hun sov - så var bare ettermiddagstur hvor alle fire måtte ut. Det var og er litt styrete, men hundene våre er små så de er lettere å manøvrere ved vognen enn typ en labrador ville vært. Når temperaturen tillot det brukte jeg bæretøy, men for det meste vogn. Trikset er å holde hundene nært og samlet på samme side av vognen. Synes det er mye verre å gå tur med to hunder og datteren vår nå når hun er 18 mnd og nekter å sitte i vogn. Det går ikke akkurat raskt fremover når hun skal se på stener, plukke på løv og gå alle andre retninger enn den vi skal:wtf: Så vi prøver å gjøre det slik at hun blir hjemme med en av oss og den andre går tur med hundene:)

To hunder og baby har gått over all forventning. Vi hadde bare en av hundene i noen uker i sommer og merket raskt hvor utrolig ensom den som ble igjen var. Så de to har sysselsatt hverandre godt når vår oppmerksomhet har kretset rundt baby.

Last edited:
hehe, okei, ja da går det litt greiere:D Glemmer litt at ikke alle bor i ei blokkleilighet, uten hage:laughing002

Bor på landet vi, veldig greit. :D Har et område bak huset de kan løpe løse på i vinterhalvåret, og trenger ikke ha på bånd på vei dit.

Har to stk nå, og det går fint å trille tur med dem. Bruker baggenbelte og hanefot, så ikke sp mye bånd å holde styr på. Ene trekker noe forferdelig da, men merker lite til det med strikkbånd og beltet.

Men du går tur med seks hunder og baby i bæresjal? Superwoman:D:D:D
Hahha, huff, ja, skjønner åpenbart tanken din:laughing002
Kanskje robotstøvsuger er tingen ja...Nå har ikke vi så fryktelig stor stue, så det koster meg ikke så mye å ta frem støvsugeren å fare over gulvet, men får vurdere roboten som tydeligvis er veldig populære i hjem der det bor dyr;)
De er VELDIG godt dresserte, itillegg til at vi driver gård så vi har store inngjerede områder å gå på :) Men det er enkelt når man har to hender fri. Vi trener mye med hundene, og da var ungene som små på brystet mitt i sjal/sel mens jeg trente. Lettvint :P

Lufteturene gikk helt greit, men mannen tok alltid morgenrunden før han dro på jobb og kveldsturen tok jeg etter at hun sov - så var bare ettermiddagstur hvor alle fire måtte ut. Det var og er litt styrete, men hundene våre er små så de er lettere å manøvrere ved vognen enn typ en labrador ville vært. Når temperaturen tillot det brukte jeg bæretøy, men for det meste vogn. Trikset er å holde hundene nært og samlet på samme side av vognen. Synes det er mye verre å gå tur med to hunder og datteren vår nå når hun er 18 mnd og nekter å sitte i vogn. Det går ikke akkurat raskt fremover når hun skal se på stener, plukke på løv og gå alle andre retninger enn den vi skal:wtf: Så vi prøver å gjøre det slik at hun blir hjemme med en av oss og den andre går tur med hundene:)

To hunder og baby har gått over all forventning. Vi hadde bare en av hundene i noen uker i sommer og merket raskt hvor utrolig ensom den som ble igjen var. Så de to har sysselsatt hverandre godt når vår oppmerksomhet har kretset rundt baby.

Ja, vi har en golden retriever. En særdeles glad og livlig en:D:D Den skal stoppe opp å snuse for hvert er skritt vi går og helst prøve å dra mest mulig og lengst mulig utti grøfta, mens hun i vogna hylgriner straks vogna stopper, så her har vi hatt våre utfordringer:laughing002 To stykker med helt forskjellige behov:excited001Men det går mye bedre nå som vi har gått over til sittedelen i vogna og kidden får sitte å følge med litt :)

Ser virkelig verdien av å skulle hatt to hunder...vi har passet en del hunder, mest for hunden vår sin del som da får litt ekstra selskap. Når vi etterhvert flytter skal vi prioritere hus-ish med hage sånn at vi kan ha litt mer spillerom og evt. kanskje få oss en hund til. Vi elsker hunder, men sånn vi bor pr nå er det ikke ideelt med mer en 1 :)

Kjempegreit med bæresele ja når det ikke er for kaldt og guffent vær ute....glad når hun endelig passet til å sitte i bæreselen vi hadde investert i :)

Bor på landet vi, veldig greit. :D Har et område bak huset de kan løpe løse på i vinterhalvåret, og trenger ikke ha på bånd på vei dit.

Har to stk nå, og det går fint å trille tur med dem. Bruker baggenbelte og hanefot, så ikke sp mye bånd å holde styr på. Ene trekker noe forferdelig da, men merker lite til det med strikkbånd og beltet.

Det er egentlig drømmen: å ha hus og hage og jaffal to hunder:joyful::)Vi får spare opp litt mer egenkapital og gå for den drømmen;)
Ja, strikkbånd som man bare fester rundt livet har jeg brukt litt i det siste...veldig kjekt. Men føler liksom ikke at hunden får den optimale turen når den "bare" må gå innenfor en viss radius og da får jeg så dårlig samvittighet at jeg får helt vondt inni meg...Men, man må jo bare gjøre det beste ut av det. Det er jo bare snakk om 1 sånn tur ila dagen, og det er når mannen er på jobb og jeg må ta begge med meg ut samtidig. Ellers får jo hunden to turer utenom alene også der hun kan gå litt mer "fritt" og få snust og lekt seg litt mer :D

De er VELDIG godt dresserte, itillegg til at vi driver gård så vi har store inngjerede områder å gå på :) Men det er enkelt når man har to hender fri. Vi trener mye med hundene, og da var ungene som små på brystet mitt i sjal/sel mens jeg trente. Lettvint :p

Ja, det vil jeg virkelig tro at de er da ja!! Flinke dere har vært da som har prioritert såpass mye tid på hundene og fått de så godt oppdratt..Det får man virkelig igjen for :) Våres er fortsatt veldig valpete enda, blir to år :) Drar en del i båndet, forhåpentligvis er det en fase som går seg til det og :) Prøver å trene litt på å ikke dra, men jeg tror det er litt alderen der også som spiller inn:D:p

Begge mine har vokst opp med en røytende hund og hår blir man aldri kvitt:hilarious:
Vi har hatt lekematte og babygym. Litt hår her og der må man nok regne med ;)

Må kjøpe robot støvsuger her også tror jeg. Vi har 3 finske lapphunder, de røyter ikke så mye, men jøss at de kan dra hele hagen med seg inn.

Back
Topp