Dere med hund?

Krösa Maja

Forumet er livet
Går dere lange turer hver dag?
Jeg sliter med å få til det, det går på prioritering og tar heller 15 min hjernetrim på bikkja enn time i skogen :p
Når jeg får gått i skogen så kjenner jeg det så godt på hode og kropp at dette burde jeg gjøre hver dag.
Og jeg har liksom ingen unnskyldning, er jo hjemme hver dag :)
Litt engstelig å gå alene, så har jeg ingen som kan være med så blir jeg hjemme. Hva gjør dere?

Etter at vi fikk barn har dessverre hundene blitt alt for mye nedprioritert. Hvis jeg og mini er hjemme går vi alltid tur når han skal sove, men jeg må dra på jobb kl 6 om morgenen, kommer hjem tidligst 1615, mini legges kl 19, bruker for tiden en time på å sovne og jeg må være i seng senest kl 22 for å fungere.. Da blir det lite tid til overs med alt husarbeid og annet som skal gjøres.
Så nei, det blir ikke tur hver dag. Det blir oftere tur 1-2 ganger i uka, og jeg går med konstant dårlig samvittighet for dette.

Nei. Ikke hver dag. for de nekter å gå tur i regnvær og når det blåser for mye :P
Men de får en times tur midt på dagen nesten hver dag, og 10-15 min om kvelden. Ellers er de i hagen :)

Nå har ikke barnet vårt kommet endå, men min helse er svært dårlig i dette svangerskapet. Så jeg får ikke gått tur med hundene. Sambo er ofte bortreist med jobben, så i perioder blir det kun lufteturer ute. Bor heldigvis på gård, så hundene får løpe løs og leke når de er ute og lufter seg :) i tillegg til at jeg trener triks og søk med de, da det ikke krever så mye av kroppen min :-)

Har klart å gå nesten daglig lange turer med mini i mange mnd, GPS trackingsystem på mobil og forhåndsbestemt mål hjelper meg:)

Får tur hver dag, men lengden kommer an på vær og tid. Ingen av hundene er veldig glad i regn når vi skal gå tur, når det kommer til jakt derimot spiller det ingen rolle :p men jeg går en tur etter at jeg har levert i barnehagen og en tur før jeg henter i barnehagen. Ellers er dem ute i hagen en del. Men bare han ene, han andre liker ikke å være ute alene :p også pleier samboer å ta dem med seg når han er på skytebanen, der kan de løpe fritt i innhegning

Nei. Ikke hver dag. for de nekter å gå tur i regnvær og når det blåser for mye :p
Men de får en times tur midt på dagen nesten hver dag, og 10-15 min om kvelden. Ellers er de i hagen :)
Sånn er min på 10 år også. Må bære hu ut for at hu skal tisse. Haha

Hunden får i utgangspunktet tur hver dag, med varierende lengde. Minimum 20 min, vanligvis en halvtime. Hun skulle hatt mye mer trim, men det har kommet to barn på to og et halvt år her, så dessverre har det blitt litt vanskelig å gjennomføre. Det blir bedre og bedre da. Neste sommer blir det masse fjellturer når minstemann kan sitte i bæremeis, og vi skal ikke ha flere barn. :)

Hunden vår forresten tur hver dag, det må han om ikke får han ikke gjort fra seg ;)
Men de er ikke skikkelig lange som han hadde trengt ;)

Mine får minimum 2 turer per dag på minimum 20 min. Blir som regel mer på sommeren. Har trengt hjelp for å få det til under svangerskap og første vinteren til lillebror, men nå er han så stor at det går bedre

Har en som er pingle når det gjelder vær,så om morgenen piler han rundt hjørnet og gjør fra seg. Gjør det ellers også når han luftes om det regner eller blåser.Om det er oppholds så tar gubben med han på 1-1,5t i skogen/fjellet.
Men prøver å ta en tur på 20-30min × 2 hver dag ;)

Vår får tur hver dag, alt fra halvtime til 2 timer.
Men 15 minutters hjernetrim kan jo være mye mer slitsomt og stimulerende for hunden enn en times gåtur og da, så hadde ikke hatt dårlig samvitighet for det :-)
Bebisen vår er ikke født ennå, så blir sikkert litt endringer når den tid kommer - blir kanskje bedre på å finne på leker for han, så han får brukt hodet litt og slitt seg ut mentalt.

Vår får tur hver dag, alt fra halvtime til 2 timer.
Men 15 minutters hjernetrim kan jo være mye mer slitsomt og stimulerende for hunden enn en times gåtur og da, så hadde ikke hatt dårlig samvitighet for det :-)
Bebisen vår er ikke født ennå, så blir sikkert litt endringer når den tid kommer - blir kanskje bedre på å finne på leker for han, så han får brukt hodet litt og slitt seg ut mentalt.

Det har du helt rett i, men jeg blir litt sur på meg selv når ikke klarer å komme meg ut. For hunden trenger så klart litt fysisk trim også :)
Er ute med han hver dag, men skulle minst hatt en time i skogen :)

Etter at vi fikk barn har dessverre hundene blitt alt for mye nedprioritert. Hvis jeg og mini er hjemme går vi alltid tur når han skal sove, men jeg må dra på jobb kl 6 om morgenen, kommer hjem tidligst 1615, mini legges kl 19, bruker for tiden en time på å sovne og jeg må være i seng senest kl 22 for å fungere.. Da blir det lite tid til overs med alt husarbeid og annet som skal gjøres.
Så nei, det blir ikke tur hver dag. Det blir oftere tur 1-2 ganger i uka, og jeg går med konstant dårlig samvittighet for dette.

Samme her... :(

Samboer er over gjennomsnittet godt trent og løper mye. Han tar med hunden i 9 av 10 tilfeller. Skal han løpe lenger enn halvmaraton (alltid i skogen!), lar han hunden være hjemme siden det kan bli litt i harde laget for hunden. Har schæfer og han trenger lange løpeturer for å bli sliten, men halvmaraton er litt i lengste laget...er tross alt ikke noen typisk løpehund...
Men dager hvor det regner veldig blir det ikke noen tur, bare tisse i hagen, da får jeg dårlig samvittighet :(

Back
Topp